Sportster ruisku 2007-

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

waldo
Viestit: 89
Liittynyt: 21:19 27.07.2009.

Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja waldo »

Tartteeko ruiskua säädättää, jos vaihtaa avarammat putket, vai säätyykö automaattisesti?
Vaihdettu vain vaimentimet, alkukäyrät lambroineen alkuperäiset.
Mittaristossa palaa koko ajan moottorielektroniikan varoitusvalo, sillä ei näytä olevan mitään
vaikutusta käyntiin. Oisko tuosta mitään haittaa, en viitsisi ainakaan heti viedä harlikkahuoltoon,
sillä lähin on 150 km päässä.
Mulleteer
Viestit: 50
Liittynyt: 15:42 26.06.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja Mulleteer »

Kyselin tuota liikkeestä kun olin omaan -07 Sportster hommaamassa uusia putkia. Kuulemma ei tarvitse tehdä mitään jos lambdat jättää paikallaan ja vaihtaa pelkät vaimentimet. Jos noiden lisäksi myös ilmanputsari menee vaihtoon täytyy tehdä ecu-päivitys.

Moottorivalon voi sytyttää vaikka palanut vilkku. Vikakoodin voit lukea itsekin näillä ohjeilla.

http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... ?p=1502122" onclick="window.open(this.href);return false;
-07 XL883R
waldo
Viestit: 89
Liittynyt: 21:19 27.07.2009.

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja waldo »

Kiitos tiedoista! Kukahan voisi auttaa vielä suomentamaan tuon linkin, olisin onnellinen mies....
Itseasiassa siinä palaa myös bensavalo, vaikka tankki on täynnä. Varmaankin bensavalo ja
häiriövalo liittyvät yhteen.
Mulleteer
Viestit: 50
Liittynyt: 15:42 26.06.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja Mulleteer »

waldo kirjoitti:Kiitos tiedoista! Kukahan voisi auttaa vielä suomentamaan tuon linkin, olisin onnellinen mies....
Itseasiassa siinä palaa myös bensavalo, vaikka tankki on täynnä. Varmaankin bensavalo ja
häiriövalo liittyvät yhteen.
Google translate apuun, käännöksen laatu tosin ei ole kovin hyvä. Joka tapauksessa vikakoodien luku ei tosiaan ole mikään monimutkainen juttu. Eri asia sitten mitä ne koodit tarkoittaa.

http://translate.google.com/translate?h ... %3D1502122" onclick="window.open(this.href);return false;

Bensavalon anturi on bensapumpun osa, jolle ei näytä olevan vikakoodeja. Moottorivalo voi johtua muusta syystä.
-07 XL883R
waldo
Viestit: 89
Liittynyt: 21:19 27.07.2009.

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja waldo »

Löysin ohjeen avulla vikakoodin, joka on P0154, eli "takimmainen happisensori ei aktiivinen".
Ilmeisesti kysymyksessä on takimmaisen pakokäyrän "happisensori".
Mulleteer
Viestit: 50
Liittynyt: 15:42 26.06.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja Mulleteer »

waldo kirjoitti:Löysin ohjeen avulla vikakoodin, joka on P0154, eli "takimmainen happisensori ei aktiivinen".
Ilmeisesti kysymyksessä on takimmaisen pakokäyrän "happisensori".
Takaputken lambda-anturi ei jostain syystä toimi. Tarkista sähköliitokset ja ettei ole vuotoja pakoputken liitoksissa. Menee mutuiluksi mutta minulla on kerrottu että pakoputken ilmavuoto voi sekoittaa lambdalukemia, jolloin ecu päättelee ettei se toimi.
-07 XL883R
waldo
Viestit: 89
Liittynyt: 21:19 27.07.2009.

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja waldo »

Tarkistin liitokset ja pakoputki alkuperäinen ja tiivis. Oisko sitten
lambra-anturi kyrvähtänyt? Mitähän moinen maksaa?
Onko vaarallista ajella, vaikkei lambra toimisikaan, ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään.
Avatar
John Doe
Viestit: 276
Liittynyt: 16:20 17.12.2009.
Viesti:

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja John Doe »

waldo kirjoitti:Tarkistin liitokset ja pakoputki alkuperäinen ja tiivis. Oisko sitten
lambra-anturi kyrvähtänyt? Mitähän moinen maksaa?
Onko vaarallista ajella, vaikkei lambra toimisikaan, ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään.
Käsittääkseni ottaa jonkun valmiiksi ohjelmoidun arvon käyttöön kun saa sellaista dataa tuo ohjausyksikkö ettei se sitä hyväksy, käy muttei kannata päästötesteihin viedä. Luulee:

jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Mulleteer
Viestit: 50
Liittynyt: 15:42 26.06.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja Mulleteer »

waldo kirjoitti:Tarkistin liitokset ja pakoputki alkuperäinen ja tiivis. Oisko sitten
lambra-anturi kyrvähtänyt? Mitähän moinen maksaa?
Onko vaarallista ajella, vaikkei lambra toimisikaan, ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään.
Osanumero on 27719-07, näyttää maksavan 28$ Zanotilla ja 43$ Chicago Harleyssa.

https://www.zanottimotor.com/shopping/partLookUp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chicagoharley.com/shop/advan ... &x=28&y=13" onclick="window.open(this.href);return false;

Anturi on BOSCH F00HL00213 15533 (982) kapeakaistainen, mutta en tiedä onko se Harley:n spesiaaliosa vai yleisosa.

Niinkuin JD tuossa sanoi, jos lambda ei toimi ECU käyttää esiohjelmoitua karttaa. Ei pitäisi rikkoa mitään, saattaa että käy jopa paremmin kun pelkän kartan varassa käy rikkaammalla..
-07 XL883R
waldo
Viestit: 89
Liittynyt: 21:19 27.07.2009.

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja waldo »

Käytin pyörää HD-huollossa ja varsinainen syy vikavalojen palamiseen oli polttoaienpuolelta joku
resistori, jota tässä pyörässä ostettaessa ei ollut ollenkaan. Valot tosin palaa edelleen, koska sopivaa
resistoria ei hyllystä löytynyt. Lambra-anturivikaa ei ollut, se oli vanha vikailmoitus.
Kumma juttu huollon jälkeen oli se, että Sportster tuntui selvästi laiskemmalta. Olikohan tosiaa joku vara-
järjestelmä päällä ja toimi sen takia eri säädöillä.
Mitähän tapahtuu, jos irroittaa molemmat lambrat käytöstä? Meneekö "varajärjestelmä" päälle?
Tässähän olisi halvin virityskeino......
Mulleteer
Viestit: 50
Liittynyt: 15:42 26.06.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sportster ruisku 2007-

Viesti Kirjoittaja Mulleteer »

waldo kirjoitti:Käytin pyörää HD-huollossa ja varsinainen syy vikavalojen palamiseen oli polttoaienpuolelta joku resistori, jota tässä pyörässä ostettaessa ei ollut ollenkaan. Valot tosin palaa edelleen, koska sopivaa
resistoria ei hyllystä löytynyt. Lambra-anturivikaa ei ollut, se oli vanha vikailmoitus.
Siis sieltä puuttui bensatason anturi? Onkohan sen poistanut joku vai olikohan se tehtaalta asti tuollainen?
waldo kirjoitti: Kumma juttu huollon jälkeen oli se, että Sportster tuntui selvästi laiskemmalta. Olikohan tosiaa joku vara-
järjestelmä päällä ja toimi sen takia eri säädöillä.
Mitähän tapahtuu, jos irroittaa molemmat lambrat käytöstä? Meneekö "varajärjestelmä" päälle?
Tässähän olisi halvin virityskeino......
Ilman lambdoja kone käy todennäk. jonkun verran rikkaammalla ja vikavalo jää tietty pysyvästi palamaan.
Minä ajan ilman lambdoja mutta pyörässä on myös Power Commander ja Dynojet O2 eliminator kit vikavalon sammuttamiseen.
-07 XL883R
Vastaa Viestiin