TC Pätkii

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Tälläkertaa tämmöistä:

03 Softaili nykäisi muutaman kerran kevyessä kiihdytyksessä, ikään kuin olisi kipuna jäänyt sekunniksi väliin...
Matka jatkui ja muutaman kymmenen kilsan päästä kovemmassa kiihdytyksessä alkaa pätkiä oikein kunnolla, kovempaa testiä tehdessä vika ilmeni aina varsinkin isolla vaihteella kovassa kiihdytyksessä, samantie kun kaasua avataan alkaa pätkiminen joka kestää about sekunnin pari jonka jälkeen kirkaisee normaalisti vaikka rajoittimelle...

Myös tyhjäkäynnillä jättää välillä tahdin väliin ja sammuu satunnaisesti.

Tarkistettua:
tulpat
ilmansaanti tankkiin
puola
maajohto

Oma epäilys joku saakelin ruisku-anturi???
apuva!
fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Niin ja akku+lataus toki mitattu ja kunnossa.
Avatar
henry
Viestit: 272
Liittynyt: 22:46 30.09.2007.
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja henry »

Kun laitat virran päälle, syttyy engine valo. Maltatko odottaa ennen starttia että tuo enginevalo sammuu?
Kuvaamani hätäily voi aiheuttaa mystisiä ongelmia.

Mites nopeusmittari, heiluuko ajossa välillä kuin hullun mulkku? Tähän ongelmaan (nopeusmittarianturi paskana) voi myös liittyä pätkimistä tai sammumista.
Flhrsi 07
Pertti
Viestit: 5953
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tarkista startin päällä paksun kaapelin kiinnitys.
Murtunut kaapelikenkä toimii tärinässä juuri kuvaamallasi tavalla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Päivitystä tilanteeseen:

odotettu engine valon sammumista ennen starttia, ei vaikutusta.
Virtajohto kiinni startissa kunnolla.
Tarkistettua lisäksi kaikki sähköjohdot, tulpanjohdot vaihdettu....
Nopeusmittari toimii normaalisti.

Tämänpäivän tilanne on että startilla pyörittäessä ei tule kipinää enää ollenkaan, kun starttinappula vapautetaan lyö tulpat yhden kipinän!
Ameriikan sivuilla oli vastaavia ongelmia bank angle sensorin kanssa joka katkaisee virransyötön puolalle, tämä mitataan seuraavaksi.....Muistaako joku miten puolan virransyöttö puolalle on parasta mitata???
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mites toi CPS eli Crankshaft Position Sensor - kampiakselin asennontunnistin?

Siellä moottorin lohkon etuosassa, kiinni kuusiokoluruuvilla.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Hannu_L
Viestit: 47
Liittynyt: 21:17 07.01.2008.
Paikkakunta: Suur-Kouvola
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja Hannu_L »

Tuossa CPK:n johdossa saattaa olla liitin koneen alla sytkän tienoilla. Riippuu vähän mallista. Kannattaa katsoa onko liitin täynnä paskaa. Tietysti kannattaa lukea vikakoodit mittariston kautta. Itselläni ei ole softailiin tuota ohjetta, toivottavasti löydät.
fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Päivitystä

Crankshaft sensori ruvattu irti ja kokeiltu toisessa mopossa...Toimii...
Varmuuden vuoksi puola koetettu myös toisessa mopossa...toimii sekin...
Suurta hämmennystä aiheutti kun koetin kuinka kipinä tulee toimivassa pyörässä l. tulpat irti ja kansia vasten ihan normaaliin tapaan, starttia pyöritettäessä EI tule kipinää tc koneeseen jollei tulpanreikiin kierrä toisia tulppia testin ajaksi...Vissiin imun puuttuessa kipinää ei ohjausyksikkö anna ollenkaan?
No samaa hommaa risaan mopoon kokeilemaan, lopputulos että vain ETUPYTTYYN tulee kipinä, takapyttyyn ei vaikka johdot vaihdetaan keskenään....
Orastavilla sähkökuvien lukutaidolla sytytyksen kuviin syventymään, näyttäisi että ecm boxille tulee molemmilta ruiskusuuttimilta tieto jonka boksi jakaa puolalle front ja rear liittimiin...
PRKL! Ensin koko mopon sähköpuoli läpi ja nyt sitten vissiin tuo ruiskukin purettava...
Onko mitään ideoita takamukin pimennykseen???
fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Ja vikakooditkin lopulta saatiin ulos:
99
24
25
Mutta kipinää ei takamukiin vieläkään....
Pertti
Viestit: 5953
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joko tuossa vuosimallissa on sellainen ominaisuus, että koneen kuumetessa, esim. liikennevaloissa, takasylinteri sammutetaan?
Voisi olla joku lämpötilan anturi sitä mieltä, että kuumana käy, eikä niin ollen kipinää tule.
Mistä sellainen anturi sitten löytyy, se onkin jo viisaampien asioita :oops:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
maicol
Viestit: 386
Liittynyt: 23:26 16.08.2004.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja maicol »

en vieläkään oikein sisäistä tuota ruiskun tarpeellisuutta näissä peleissä! 8O
"HASTA LA PISTA"!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja smuige »

Pertti kirjoitti:Joko tuossa vuosimallissa on sellainen ominaisuus, että koneen kuumetessa, esim. liikennevaloissa, takasylinteri sammutetaan?
Voisi olla joku lämpötilan anturi sitä mieltä, että kuumana käy, eikä niin ollen kipinää tule.
Ei kait -03 Softailissa vielä tuollaista ominaisuutta ole, eikös se tullut vasta 2009/2010 matkapyörämalleihin?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
fxsti
Viestit: 10
Liittynyt: 20:40 31.01.2010.

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja fxsti »

Näyttäisi tuossa olevan etupytyssä tuollainen anturi (ET-SENSOR) pitää tarkistaa mitä moinen on syönyt...
Ps. alan kyllä itsekin kallistua mielipiteeseen että RUISKU ON PERKELEESTÄ :twisted:
Avatar
salpa
Viestit: 135
Liittynyt: 18:35 31.07.2007.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja salpa »

Oma ruiskupyörä alkoi viime viikolla ryppyilemään. Pätki ajossa pienellä kaasulla ja lopuksi ei lähteny käyntiin enään ollenkaan. Vika löytyi powercommanderin ja alkuperäisen ecun liittimen välistä. Oli pesun yhteydessä päässy kosteutta liittimeen ja kolme pinniä oli ihan vihreänä. Oli tosi tiukassa tuo hapettuma ja sai liuottaa ja harjata todella pitkään ennen ku kaikki lähti pois ja pyörä lähti taas käyntiin. Sen jälkeen on pelannut aivan hyvin.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC Pätkii

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

fxsti kirjoitti:Ja vikakooditkin lopulta saatiin ulos:
99
24
25
Mutta kipinää ei takamukiin vieläkään....
Selvititkö vikakoodit? 2001-mallisessa EFI-Softailissa 24 viittaa
1. Front Ifnition Coil open/low"
2. Front ignition coil high/shorted.
3. Fron Cylinder no combustion.

25 taas:
1. Rear Ignition Coil open/low.
2. Rear ignition coil high/shorted.
3. Rear cylinder no combustion.

Eli olisko puolassa sittenkin jokin kosketushäiriö (maakapeli ei johda maihin tms.) ja kipunaa ei synny. Oletko kokeillut toimivaa puolaa omassa koneessasi, eli siis niin päin? 99-koodia en tähän hätään löytänyt. Olisko jokin 2003:sen uusi koodi.

Sitten kannattanee tsekata myös öljytankin takana oleva virtaboxi, mihin Plussakaapeli menee, (muovisen takakurakaaren ja öljytankin välissä) ettei siellä ole hiekkaa/mutaa aiheuttamassa oikaria. Näin voi käydä kun vaihtaa esim. lokkarin leveämmäksi. Mulla on kerran sateella tullut tuo "no combustion" ilmeisesti sen takia. Sitten suojasin ko. boxin, eikä ongelmaa ole enää ilmennyt.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin