Sivu 1/1

Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 13:57 03.04.2010.
Kirjoittaja ahvena
Katsastusmies vaatii, että jompi kumpi on oltava. Miten olette ratkaisseet asian? Millainen tappokatkaisija ja miten se pitäisi kytkeä? Ilmeisesti jotenkin estämään starttinapin toiminta tai sammuttamaan kone kun laittaa vaihteen päälle jalan ollessa alhaalla? Vai saisikohan jalkaan kiinnitettyä ylimääräisen jousen, joka nostaisi jalan automaattisesti ylös?

Kyseessä on siis 2003 vuosimallin pyörä.
Katsastuksen lisäpöytäkirja, kohta 40 sanoo näin:
"Seisontatuki - Katsastaja tarkastaa, 14.6.1999 alkaen käännyttävä ylös itsetoimisesti tai varustettu ajon estävällä katkaisijalla"

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 14:45 03.04.2010.
Kirjoittaja kolvi
HÄ!! Mikä v...tun juttu tää nyt on? En ole kyllä missään H-D:ssa nähnyt moista tai siis kumpaakaan. Ollut kumminkin Spotsteria ja big twiniä itselläni...tää on siis pakko olla joku uus hieno juttu, vai?

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 14:55 03.04.2010.
Kirjoittaja w4p2
Kylla ainakin 883 Low mallissa 08 on tappokatkaisija jalassa. Jain mennatalvella metsaan jumiin kun pyora ei startannut. No vika loytyi kun aikani ihmettelin ja konsultoin SGNaa. Sitten lahti tappokatkaisija tangentin suuntaisesti eika enaa ole ongelmia ollut.

w4p2

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 14:59 03.04.2010.
Kirjoittaja kolvi
Niinpä juuri, eli uus hieno juttu, no eipä ketjun aloittaja ollut vuosimallia ilmoitanut... :roll:

Ei semmoista tappokatkaisijaa kait siihen tarvita tai voi vaatia jos kyseistä emmettä ei tehtaalta lähtiessä siinä ollut. Moottoripyörän teknisten ominaisuuksienhan pitää katsastuksessa vastata vähintään kyseessä olevan vuosimallin ominaisuuksia.

Tuntuu viranomaiset jo nyt tulkitsevansa kopterilakia miten kukakin...kesää odotellessa.... :evil:

Laitapa w4p2 se katkaisin takaisin tai lähtee kesällä kilvet tien päällä.. :lol:

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 20:41 03.04.2010.
Kirjoittaja w4p2
Arvaappa kaksi kertaa laitanko?

Olin meinaan helkkarillisessa pakkasessa keskella Ylaneen susikorpea kun pysasin tulille. Kun piti lahtea niin eipa startti pyorinyt. Olo oli kun punahilkalla. Luojan lykky oli semmoinen aika etta sain Turusta puhelimitse neuvot. Jalan jousi oli kuoleentunut kun kierteiden valiin oli paassyt jaata, eika jalka noussut ihan viimeiseen pykalaan ja se riitti. No nippusiteella selvittiin mutta jos olisi tapahtunut viikonloppuna niin olisi voinut olla kusinen paikka. En nyt ihan heti olisi osannut etsia kadonneita virtoja seisontajalasta.

En tieda kuka naita liipottimia keksii, nyt jo naurattaa, vaan eipa naurattanut keskella korpea.

w4p2

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 12:40 04.04.2010.
Kirjoittaja Pekka L
No, mutta...

eikös Harrikassa ookin 'automaattijalka'? Sehän lukittuu vasta, kun pyörän paino kohdistuu jalkaan.
Ja pyörän ollessa pystyssä (ajoasennossa) jalka ottaa maahan kiinni, joten se ei voi jäädä alas! 8O
Näin ainakin vakiokamppeilla/-korkeudessa... :roll:

Re: Sportsterin jalan tappokatkaisija/automaattijalka

Lähetetty: 09:52 06.04.2010.
Kirjoittaja Eluk
Ei mun 2003 mallisessa sportsterissa tosiaan ollut mitään tappokytkintä.