Hydraulinen nostaja TC88

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Onkos kukaan vaihtanut chevyn pikkulohkon nostajia (10530) alkuperäisten nostimien tilalle? Oisko mitään komentteja noista chevyn nostajista?
FXDWG -99
matant
Viestit: 336
Liittynyt: 13:35 12.11.2004.

Re: Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja matant »

Mistähän syystä noita vaihdetaan Chevyn nostajiin, saavutetaanko jotain?
Vai onko vain halvemmat tmv. kuin orggikset?

A
Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Taitaa olla hintakysymys, en ole kysellyt orkkisten hintaa, mutta ebayssa ainakin ovat hintavat.

Ulkohalkaisijaltaan ja pituudeltaan ovat samanlaiset, koska sopivat twin camiin, mutta sisältä saattavat olla erilaiset tai öljyreikä eri paikassa.

Joltain sivuilta luin, että jos nostajan öljytilavuus on pieni, niin tahtovat nakuttaa. Jos joku olisi vaihtanut, niin olisi kiva tietää onko mitään vaikutusta esim. nakutukseen.
FXDWG -99
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja smuige »

Chevyn nostaja on Crane #10530 ja niitä saa 2 paketissa tai vaikka 16 jos tarvitsee.

Hinnasta sanotaan vaihtevasti, että Chevyn nostajat maksaa puolet taikka viidesosan siitä mitä H-D nostajat,
mutta...
GM makes Harley lifters now. They are, in fact, small block Chevy lifters..however, the plungers have been reworked to accomodate Harley oil needs.
http://www.aimag.com/forums/harley-twin ... rs-tc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli eivät olisi ihan samanlaiset kuin nuo Chevyn nostajat.
Sisäosia käsitelty jotta öljynpaine pysyy paremmin -> pysyvät hiljaisina.

Tässä vähän pidempi tarina noista nostajista yleensäkin (tammikuu 2009)
Questions about using a Chevy lifter in a Harley prompted me to do some research. Please let me share some of what I already knew, plus what I recently learned from Charles Hicks, HMIC at Topline's Johnson-Hylift:
As you may know, there are only a few hydraulic lifter manufacturers in the US: TRW, Delphi, and Johnson-Hylift being among them. All domestic engine manufacturers, including Harley, contract with them for lifters.

From 1998 thru mid 2002, Johnson-Hylift supplied lifters to HD, as did TRW. Hylift designed and produced a special piston and valve body to work across the temp ranges and varying oil psi typically encountered on an air-cooled engine such as the Harley. TRW on the otherhand supplied a Chevy lifter with a modified pushrod seat. IMHO, this explains why some '99-'02 Harleys were noisier than others - those with the Hylift supplied lifters run quieter.

Unfortunately, Hylift ran into financial problems and found themselves on the auction block in 2002-2003. All production came to a stop. Chuck Hicks met with Harley and agreed to sell Hylift's lifter specs to Delphi. Delphi declined and tried to purchase Hylift at auction, but was beaten out by my friend, Chet Starron of Topline Engineering. Hylift is now a fully owned subsidiary of Topline Engr., Chicago.

Since mid 2002 HD has used Delphi for their hydraulic lifters. That's why there was a Harley p/n change from 18538-99A to 18538-99B. However Delphi could not use the hi-volume / hi-pressure lifter piston & valve body specially designed for Harley engines because Hylift owns the patent. So Delphi followed TRW's route and modified a Chevy lifter. The main difference is the Delphi lifter tries to boost the hydraulic psi by decreasing the piston diameter, but this leads to a smaller high pressure oil reservoir. The volume is too small and allows the lifter to clatter. IMHO, that is why so many of the late model bikes are noisy.

For a while, after Topline brought Hylift back on-line, they supplied the valve bodies for Screamin' Eagle lifters...until all of the HD 18538-99A lifter bodies were used up. Now they are supplied by Delphi and are the exact same lifter as what originally comes in the bike's engine. And Hylift supplies the lifters/valve/pistons for JIMS.

Just some "inside info" I thought folks would find interesting.

BTW, AMS is currently working with Hylift to make a complete HD lifter that has the improved A900 "guts". Since Harley lifter sales represent less than 1% of Hylift's sales, our project with Hylift isn't exactly a hot priority. However, I spent a half hour on the phone with Chuck Hicks, and he assured me he would personally follow this project thru. He is sending me a set of 4 complete lifters, specially made to our specs with the A900 "guts", for us to test. We should get them by the end of next week. We will disassemble and measure them, document everything, and reassemble them.
http://www.v-twinforum.com/forums/twin- ... ers-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli karkeasti näin:
Nostajat

TwinCam moottorin nostajat ovat lähes samat kuin Chevrolet SB pikkulohkomoottorissa. (Samat myös -91 Sportsterista alkaen) Cranen mallinumerot ovat eri HD:n ja Chevroletin nostajille, mutta ulkomitaltaan sama tuote. Ensimmäiset TC-nostajat #18538-99 oli valmistanut Hylift (1999-2001 mallit) ja sen jälkeiset #18538-99A sekä #18538-99B mallit on valmistanut Delphi.
Kuva #18538-99A sekä #18538-99B nostajat

Hylift firmana meni konkuriin ja oikeudet ja patentit myytiin. Hylift yritti sopimusta H-D tukemana Delphin kanssa, mutta Delphi ei suostunut ja yritti ostaa Hylift oikeudet huutokaupan kautta (edullisesti). Ei onnistunut ja nykyisin Hyliftin oikeudet ja piirustukset omistaa Topline Engineering, Chicago.

Koska Hylift/Toplinen Enginering omistaa patentin tuosta hydraulinostajan painejärjestelmästä niin Delphi on joutunut käyttämään Chevyn nostajia ja muokkaamaan niitä H-D sopiviksi. Niissä yritetään nostaa hydraulipainetta männän kokoa pienentämällä. Tämä johtaa siihen, että korkeapaineisen öljyn määrä/tilavuus on pienempi ja se aiheuttaa ääntä.

Kuva Crane #10530

Uudempi Delphi nostaja modifikaatioineen on päässyt lähelle tuota alkupään (Hylift)tasoa, mutta edelleen öljytilavuus on pieni.

Sitten on olemassa myös AMS Hylift lifters # LIF2148.
Periaatteessa samanlaiset kuin ensimmäiset Hylift nostajat, siis ne paremmat ja hiljaisemmat.
Noihin on myös tehty modifikaatioita ja niissä käytetään A900 Ford Mustang nostajan venttiiliä ja öljytilavuus on suurempi.
http://www.automotivemachine.com/harley.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuoltakun vähän scrollaa niin saa enemmän tietoa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Kiitti smuige kattavasta informaatiosta :D :D
FXDWG -99
hadriya9091
Viestit: 1
Liittynyt: 11:51 16.03.2013.

Re: Hydraulinen nostaja TC88

Viesti Kirjoittaja hadriya9091 »

Become a successful web designer with certification dumps training course. Learn all the basics of web designing using C4090-451 dumps tutorials and Swiss Federal Institute of Technology Zurich study guides. good luck...
Vastaa Viestiin