Evosportyn putket ja tehot

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Zed
Viestit: 101
Liittynyt: 21:57 17.04.2002.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Evosportyn putket ja tehot

Viesti Kirjoittaja Zed »

Tuleeko vakioputkien läpiporauksella lisää voimaa myllyyn ja vaatiiko kyseinen viritys lisäksi fiksausta kaasutinpuolelle? Entä mitkä on ääniefektit tämän jälkeen? Onko verrattavissa 2:2 trappeihin tehon/metelin suhteen?
Vieras

Lisää Vaimentajista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tervehdys

Mitenkähän se mahtaa käytännös tapahtuu noiden vaimentajien "poraus/avaus".pysytään edelleen evo-sportyn putkis.
Samppa

Viesti Kirjoittaja Samppa »

Voimaa tulee lisää, tee samalla mielellään kaasaripuolella suuttimien tarkastus... Ja ilmanputsarisysteemiksi Screaming Eaglen Hi-Flow. Käytä vaikka vielä penkissä varmuuden vuoksi, ettei jää liian laihalle.

Ääniefektit riippuvat siitä, minkäkokoisen reiän teet. Jos poraat kokonaan auki, möykkä on melkoinen.

Trappeihin on sikäli huono verrata, että trappien möykkätaso riippuu siitä, mitä omistaja on halunnut. Trappien hengittävyyden (siis virtauksen ja möykän) voi säätää halutulle tasolle peräpään levyjen avulla. Eli joko on verrattavissa tai sitten ei...

Muista, että tulevaisuudessa saattaa oolla tulossa moottoripyörille katsastuspakko, ja tuossa vaiheessa orggisvaimentimet saattavat olla tarpeen... Siis katsatuksen ajaksi...
Avatar
Zed
Viestit: 101
Liittynyt: 21:57 17.04.2002.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zed »

Mistä olet kuullut moottoripyörien katsastuspakosta ja millonkas se on tulossa?
Avatar
Jukebox
Viestit: 18
Liittynyt: 11:36 19.04.2002.
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukebox »

Jos pyörien katsastuspakko tulee niin sehän olisi hyvä palvelumuoto vuokrata orkisputkia katsastuksen ajaksi porukoille. Mutta nehän kaavailee myös että poliisi ja katsastusviranomaiset voisivat tehdä tienvarsikatsastuksia tienpäällä aina halutessaan ja siinä voikin olla melujen kanssa miettimistä.
Samppa

Katsastus...

Viesti Kirjoittaja Samppa »

Pyörien katsastuspakosta liikkuu huhua silloin tällöin... Käsittääkseni tuo on EU:n kotkotuksia, mutta ajankohtaa ei Suomessa ole päätetty vielä. Tai ehkä on, mutta sitä ei kerrota julkisuuteen. Itselläni ainakin on fillarini orkkisputket ja kaasarikin säilötty vajan nurkkaan odottamaan huonoja aikoja. (Siihen asti pyörää ruokkii S&S ja ulostuksesta huolehtii Supertrapp.)

Se, pitääkö tuohon varautua ja millä lailla, riippuu yleensä pyörän vuosimallista, eli kannattaa tsekata vaikka finlexistä, millaiset vaatimukset ovat olleet voimassa oman fillarin kohdalla. Toki jokainen pitää pyöränsä muuten kunnossa, ei kai kukaan ajaisi puolikuntoisella vehkeellä... Nuo pakokaasu- ja möykkäasiat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu...
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

reijät

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Itse iskin 18mm reijät vaimentajiin jä ääni on jo todella kova, verrattuna alkuperäiseen "tupsutukseen"
Varmaan jos aloittaa 8mm terällä ja kokeilee ensin ääntä, ja kun ääni on "sopiva" virittelee ilmanputsarin ja kaasarin sopivaksi.
Reijät voi aina tulpata jos tarve vaatii, tosin se tarkoittaa vaimentimien irroittamista ja esimerkikisi pultin ja prikan laittamista tehtyyn reikään. :oops:
Ilkimys

Putket talteen

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Putket talteen, katsastuspakko tulee. Vain ajankohta on auki mutta kyllä se tulee! Muutama vuosi sitten AKE sitä yritti ponnekkaasti, mutta homma kaatui motoristien rajuun vastustukseen ja huonoon valmisteluun. Hiukka lisää turvallisuushöpöä ja nollavisiota peliin EU:n tasolla niin siinähän se on. Uudempien pyörien omistajien kannattaa muistaa, että niissä vehkeissä on myös katalysaattorit. Ja jos peli on tyypitetty katalysaattorin kanssa niin onhan se löydyttävä/toimittava myös katsastuksessa. Mekastellaan vielä kun voidaan :twisted:
Vieras

Kyllä ääntä maailmaan mahtuu

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Itsellä on 1 3/4 tuuman reikä pakoputkenpäässä. Oli jo silloin kun kilvetin vehkeen eikä leimamies silloin asiaan reagoinut mitenkään vaikka kuuli äänet. Kerran on tullut vastaan setäsininen jonka mielestä äänet on liian kovat.
Avatar
Zed
Viestit: 101
Liittynyt: 21:57 17.04.2002.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kyllä ääntä maailmaan mahtuu

Viesti Kirjoittaja Zed »

Sulla siis on 1 3/4 tuuman reikä pakoputkenpäässä mutta onko koko putki tuota kokoa vai onko välissä hidasteita virtaukselle? Mitkä suuttimet 1100 evosportyn orkkiskaasari kaipaa high-folw putsarin ja avatun putken kanssa toimiakseen oikein?
Samppa

Viesti Kirjoittaja Samppa »

Pääsuuttimesta en osaa sanoa, luulisin, että orgis käy. Välialueen suuttimeksi .45 tai .48.

En tiedä varmaksi 1100:sta, omani oli 883, jossa Stage I oli hoidettu paketilla SE Hi-Flow + .190 (orgis) +.45 + SuperTrapp 2-2. Dynottaminen ei ole kovin kallista...
Vastaa Viestiin