Evosportyn putket ja tehot
Evosportyn putket ja tehot
Tuleeko vakioputkien läpiporauksella lisää voimaa myllyyn ja vaatiiko kyseinen viritys lisäksi fiksausta kaasutinpuolelle? Entä mitkä on ääniefektit tämän jälkeen? Onko verrattavissa 2:2 trappeihin tehon/metelin suhteen?
Lisää Vaimentajista
Tervehdys
Mitenkähän se mahtaa käytännös tapahtuu noiden vaimentajien "poraus/avaus".pysytään edelleen evo-sportyn putkis.
Mitenkähän se mahtaa käytännös tapahtuu noiden vaimentajien "poraus/avaus".pysytään edelleen evo-sportyn putkis.
Voimaa tulee lisää, tee samalla mielellään kaasaripuolella suuttimien tarkastus... Ja ilmanputsarisysteemiksi Screaming Eaglen Hi-Flow. Käytä vaikka vielä penkissä varmuuden vuoksi, ettei jää liian laihalle.
Ääniefektit riippuvat siitä, minkäkokoisen reiän teet. Jos poraat kokonaan auki, möykkä on melkoinen.
Trappeihin on sikäli huono verrata, että trappien möykkätaso riippuu siitä, mitä omistaja on halunnut. Trappien hengittävyyden (siis virtauksen ja möykän) voi säätää halutulle tasolle peräpään levyjen avulla. Eli joko on verrattavissa tai sitten ei...
Muista, että tulevaisuudessa saattaa oolla tulossa moottoripyörille katsastuspakko, ja tuossa vaiheessa orggisvaimentimet saattavat olla tarpeen... Siis katsatuksen ajaksi...
Ääniefektit riippuvat siitä, minkäkokoisen reiän teet. Jos poraat kokonaan auki, möykkä on melkoinen.
Trappeihin on sikäli huono verrata, että trappien möykkätaso riippuu siitä, mitä omistaja on halunnut. Trappien hengittävyyden (siis virtauksen ja möykän) voi säätää halutulle tasolle peräpään levyjen avulla. Eli joko on verrattavissa tai sitten ei...
Muista, että tulevaisuudessa saattaa oolla tulossa moottoripyörille katsastuspakko, ja tuossa vaiheessa orggisvaimentimet saattavat olla tarpeen... Siis katsatuksen ajaksi...
Katsastus...
Pyörien katsastuspakosta liikkuu huhua silloin tällöin... Käsittääkseni tuo on EU:n kotkotuksia, mutta ajankohtaa ei Suomessa ole päätetty vielä. Tai ehkä on, mutta sitä ei kerrota julkisuuteen. Itselläni ainakin on fillarini orkkisputket ja kaasarikin säilötty vajan nurkkaan odottamaan huonoja aikoja. (Siihen asti pyörää ruokkii S&S ja ulostuksesta huolehtii Supertrapp.)
Se, pitääkö tuohon varautua ja millä lailla, riippuu yleensä pyörän vuosimallista, eli kannattaa tsekata vaikka finlexistä, millaiset vaatimukset ovat olleet voimassa oman fillarin kohdalla. Toki jokainen pitää pyöränsä muuten kunnossa, ei kai kukaan ajaisi puolikuntoisella vehkeellä... Nuo pakokaasu- ja möykkäasiat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu...
Se, pitääkö tuohon varautua ja millä lailla, riippuu yleensä pyörän vuosimallista, eli kannattaa tsekata vaikka finlexistä, millaiset vaatimukset ovat olleet voimassa oman fillarin kohdalla. Toki jokainen pitää pyöränsä muuten kunnossa, ei kai kukaan ajaisi puolikuntoisella vehkeellä... Nuo pakokaasu- ja möykkäasiat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu...
reijät
Itse iskin 18mm reijät vaimentajiin jä ääni on jo todella kova, verrattuna alkuperäiseen "tupsutukseen"
Varmaan jos aloittaa 8mm terällä ja kokeilee ensin ääntä, ja kun ääni on "sopiva" virittelee ilmanputsarin ja kaasarin sopivaksi.
Reijät voi aina tulpata jos tarve vaatii, tosin se tarkoittaa vaimentimien irroittamista ja esimerkikisi pultin ja prikan laittamista tehtyyn reikään.
Varmaan jos aloittaa 8mm terällä ja kokeilee ensin ääntä, ja kun ääni on "sopiva" virittelee ilmanputsarin ja kaasarin sopivaksi.
Reijät voi aina tulpata jos tarve vaatii, tosin se tarkoittaa vaimentimien irroittamista ja esimerkikisi pultin ja prikan laittamista tehtyyn reikään.
Putket talteen
Putket talteen, katsastuspakko tulee. Vain ajankohta on auki mutta kyllä se tulee! Muutama vuosi sitten AKE sitä yritti ponnekkaasti, mutta homma kaatui motoristien rajuun vastustukseen ja huonoon valmisteluun. Hiukka lisää turvallisuushöpöä ja nollavisiota peliin EU:n tasolla niin siinähän se on. Uudempien pyörien omistajien kannattaa muistaa, että niissä vehkeissä on myös katalysaattorit. Ja jos peli on tyypitetty katalysaattorin kanssa niin onhan se löydyttävä/toimittava myös katsastuksessa. Mekastellaan vielä kun voidaan
Kyllä ääntä maailmaan mahtuu
Itsellä on 1 3/4 tuuman reikä pakoputkenpäässä. Oli jo silloin kun kilvetin vehkeen eikä leimamies silloin asiaan reagoinut mitenkään vaikka kuuli äänet. Kerran on tullut vastaan setäsininen jonka mielestä äänet on liian kovat.
Re: Kyllä ääntä maailmaan mahtuu
Sulla siis on 1 3/4 tuuman reikä pakoputkenpäässä mutta onko koko putki tuota kokoa vai onko välissä hidasteita virtaukselle? Mitkä suuttimet 1100 evosportyn orkkiskaasari kaipaa high-folw putsarin ja avatun putken kanssa toimiakseen oikein?