FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

Alkuperäinen otsikko:
Ilmastonmuutosta kaiverretaan? (sylinteriin)

Jou,

Löyty sitte vanhasta mukista pystyhalkeama, joten uuret piti hankkia, Ameriikasta. Liekö sitte pallokraffitia vs. mitälie.

Pitäis ensin sheivata kannenalunen sopivaan mittaan, mäntään nähren, ja tässä vaiheessa, kun kannet o kutoset, ja pitäis vähän pohtia noita helpotuksia Lätälle, tuli mieleen noi karkeet kanavat/koneistukset/kuka tekee. Samalla, kun noita releaving-hierontoja sit tekee. Ehkä isompi imukin, jos nappaa.

Kekkään osais suosistaa tekijätä? Homma pitäis olla silleen näpissä, et olis ihan kokemustakin just tästä.
Toki olis paikka hankkia referenssiäkin, jos uskallusta... Hommahan ei vaadi peruskoneistamon kamoja kummempaa, ja on mulla joitain mittakuviakin/photoja.
Leikinkö hampuria ite, vai vienkö suosista Herneskadulle/minne?

Tässä kohtaa harrastajan sielu taitaa nöyrtyä ammattilaiselle.

Tonne kuvarömpsään jotain taas yritin laittaa. Hoppas näkyy (editoin, jos taas ojaan).

http://s402.photobucket.com/albums/pp10 ... akakannut/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jumpe
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Ilmastonmuutosta kaiverretaan? (sylinteriin)

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tässä nuo kuvat suoraan. Linkin kautta näkyy isoina kuten viimeinen.
Imupuoli Kuva

Imupuoli 2 Kuva

Pakopuoli Kuva

Pakopuoli 2 Kuva

Imu ja pako Kuva

Ei kait lättäpäästä mitään hirveitä tehoja haeta?
Mutta kyllähän nuo pykälät aika karkeilta näyttävät.
En lähtisi tuossa tekemään muuta kuin siistimään "snurralla" nuo pykälät jouheammiksi. Eli kaasun virtaussuuntaan jouheaksi, niin, ettei vastassa ole teräviä kulmia.

Imusarjan sovitus virtaussuuntaan vastapykälittä.
Pakopuolellahan voi laittaa putken paikoilleen niin näkee minkäverran siellä tulee pykälää.

Minkäs näköiset on ne alkuperäiset?

Niin, kuka on Lättäpää virittäjäspesialisti?
Rodipuolella Vennu varmaan tietää jotain, taikka joku noista uusista.

Onkos kukaan viritellyt H-D Lätysköitä Suomessa tosissaan?

Ja mitä sanoo kirjallisuus hummienlisäysmenetelmistä? Vai tyydytkö vakio luotettavuuteen?

P.S.
Muokkasin hieman otsikkoa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Ilmastonmuutosta kaiverretaan? (sylinteriin)

Viesti Kirjoittaja jensen »

Voi paska.. Meilä ois vehkeet mutta en osaa käyttää. Venttiilinhiomakone ja seeteihin kans vehje. Ennen oli nuita autojen koneremontteja meillä paljon. Minun Shovelia viritelty mutta eihän se kulje. Luotettava minusta ois mukavampi ja järkevämpi tehdä.
Avatar
JiiVee
Viestit: 2302
Liittynyt: 10:16 07.10.2003.
Paikkakunta: Paimala
Viesti:

Re: Ilmastonmuutosta kaiverretaan? (sylinteriin)

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

smuige kirjoitti:...Onkos kukaan viritellyt H-D Lätysköitä Suomessa tosissaan?...
http://www.vt-cycle.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Liedossa valmistaa kansia, em. linkki, kohta vintage
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

smuige kirjoitti:
Ei kait lättäpäästä mitään hirveitä tehoja haeta?
Mutta kyllähän nuo pykälät aika karkeilta näyttävät.
En lähtisi tuossa tekemään muuta kuin siistimään "snurralla" nuo pykälät jouheammiksi. Eli kaasun virtaussuuntaan jouheaksi, niin, ettei vastassa ole teräviä kulmia.

Imusarjan sovitus virtaussuuntaan vastapykälittä.
Pakopuolellahan voi laittaa putken paikoilleen niin näkee minkäverran siellä tulee pykälää.

Minkäs näköiset on ne alkuperäiset?

Niin, kuka on Lättäpää virittäjäspesialisti?
Rodipuolella Vennu varmaan tietää jotain, taikka joku noista uusista.

Onkos kukaan viritellyt H-D Lätysköitä Suomessa tosissaan?

Ja mitä sanoo kirjallisuus hummienlisäysmenetelmistä? Vai tyydytkö vakio luotettavuuteen?

P.S.
Muokkasin hieman otsikkoa.
Nuin. Pakolliset anoppiehdokkaan joulukuviot pulkassa, joten palaan aiheeseen. Punkku-juoman kera. :oops:

Turhia Lättävirittelyjä en etsi, vaan perusparannusta. Näin, kun mukit neitseelliset aihiot, näkisin aiheelliseksi.
Kaasarivaihtoehtoja kunnostettu M88 taikka VM34 (sen BS34:n taidan säästää toistaiseksi hyllyyn). Mielipuolen tilanteen mukkaan, sitten käytössä mikälie. Pako vakiona, senhän pitäis riittää pikkujutskiin.
Vielä en o päässy arvioimaan mahd. tarvetta yläpään dekin hieronnasta (kangen puslan vaihtotyökalun tekijä kun vaiheessa), eikä kokonaisuuskaan täysin hahmottunu. Selvää ny kuitenkin, että tästä pumpataan kaasut paremmin läpi, kuin vakiosta. Siten, ettei luotettavuus/käyttövarmuus kärsi. Kovaa-ajajien konstruktiot sitten erikseen.
Kirjallisuustietoja virittelystä löytyy, ja Latuskaahan (noin yleensä) tuleekin vähän hierastaa...
Kuka sitten tekis, on vähän kysymysmerkki. Voipi olla, että ns. valistuneella arvauksella ja hyvällä kalulla pääsisi samaan lopputulokseen, kuin ostohenkilö. Vähintään. Vanhat kannut oli helpotettu, mut en muista nyt kuvaa, menikö avarrukset oikein. Se isompi imuvena olis eniten kutinaa aiheuttava jutska. KNS taitaa tarjota ihan settiäkin, olisko ollu K:n tahi muun SPORTIN vena?

Jumpe

Ps. S-setä. Odottelinkin, milloin tarraat... :mrgreen:
patu
Viestit: 67
Liittynyt: 16:59 04.11.2006.
Paikkakunta: Paimio

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja patu »

Miks lättäpää jos tehoja haluut.Lättikset on kuule kiireettömille suunniteltu,osta joku Sportster tai muu käkätin jos kiire on.Anna aatelisten elää rauhassa.
Aina ekalla
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

Noh. Tän malmikasan hankin joskus kauan sitten, basket-casena. Siittä on tullut vuosien varrella tavallaan "oma lapsi". Värkin jokainen nippeli kun on omien näppien läpi käynyt. Siksi, osaltaan, kiinnostaa värkkääminen. Toisaalta, varsinkin, Sportster-jengille sormen näyttäminen. Sitähän kaivoit, veli?

Jumpe

Ai-ju. Kyl maar. :lol:
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja klix »

Rakettiahan lätästä ei saa mutta vallan käyttökelpoisen laitteen suomistoliiton nopeusrajoituksille kyllä.

Kanavathan on todella syvältä jo rakenteestakin johtuen. Samasta syystä niihin saa kuitenkin duunattua huomattavan suuren prosentuaalisen parannuksen kun on montakin huonoa mutkaa jouhennettavaksi.

Puristussuhde on tehon kannalta yhtälailla hanurista ja tätähän vielä pudottaa pyttyjen
relievaus ja kansien muotoilu. Kantta joutuis täyttään venojen vastakkaiselta puolelta
jotta vois muotoilla edes jonkinlaista "kaarta" kattoon about puolestavälistä pyttyä venoihin päin.

Ruttujuttu on 2piippuinen ottaen huomioon aneemisen alakerran Perstuntumalta heittäisin
ettei kande olla yli 8 jos ei halua olla yhtenään veivinlaakereita vaihtamassa.

Tollasta(kin) pienhierontaa tuli taannoin tehtyä ja yllätyin kovasti miten 2hengen kuormallakin
ei tarvinnut olla liikenteen jaloissa.
Käyttöominaisuuksia heikentää aika pahasti vaihelaatikko jossa ihan törkee 2-3 väli.
Aika tarkkaan joutui hakemaan toisiovälityksen ettei ois kusessa ylämäessä ja vastatuulessa...=)

Nokka-akselijuttuihin en edes perehtynyt kun oli kyseessä 0-budjetin pikainen päähänpistokokeilu.
Joku asiaan perehtynyt vois antaa vihjeitä??

Kiihdytyshemmo G Johansson från Sverige duunasi "Flatsterin" (= rautiaisen kansilla),
jollaiseen saa halutessaan konsultaation. Mutta sitten se ei oiskaan enää lätyskä...
Niin ja ite laittaisin peliin jonkin vaikka brittilaatikon jossa enemmän numeroita; Oli nimittäin
se kolmivaihteisuus aika haunurista käytön kannalta.
Orkkislootaan saa tosin pakkivaihteen joka on aika loistava gännizudittelussa...

Laitoin puNo:n yv
It ain't sport if it can't kill ya
jap4b
Viestit: 22
Liittynyt: 19:14 30.03.2007.
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja jap4b »

Kopteri-lehdessä oli aikoinaan hyvä juttu lättäpään virittämisestä, vuotta vaan en muista :?:
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

...punkkua riittää, jotenka lissää.

Hei Kalixi, pitkästä aikaa... Lättän saa LÄTTÄMAAILMASSA raketiksi. Kaikkihan on suhteellista, eli verrattavissa johonkin... Vaiks niihin muihin Vaasan sankareihin... Kyähän Jumpeakin hymyilytti aikoina-joinain se keltuainen. Muistan juorun, et olit sitä rukannu ihan enskaketjun säätäjällä, joten ei rassaaminen tähän vissii ihan vierasta ole?

Toistan; ei rakettia, vaan tiekulkine, kahdella vaihteella. Välitykset ja kaikki muut on rassattu jo, kyse vaan tästä uuden pytyn virittelystä.
Nokat on ollu jo pitkään KNS-laajempi-hiero. OK. Huomas aikoinaan Pannumiäs (Mikko hei) muutoksen, perässä roikkuessaan.

Noi mahdolliset läpyskät on, ja luettu jo 15 aastist sitte, eli tars vaan tämä herkkäkätinen osaaja löytää. Näillä omilla räppi-näpeillä kun tod.näk. vaan turaa.

Sitte, mitä Lättäpäämaailmaan tulee, *ITUN paljon antavampaa, kuin ulkoaohjautuvuus...


Jumpio :wink:
patu
Viestit: 67
Liittynyt: 16:59 04.11.2006.
Paikkakunta: Paimio

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja patu »

Sori,ei mun tarkotus ollu Sportster mitenkään mollata,päinvastoin.Mun pointtini oli se,että näitten vehkeitten kans ei saa olla mihinkään kiirus,vähemmälläki kerkii.Mää ainaki olen aina päässy sinne mihe ole menos ollu.Ko lähtee aikanas ni o vähä myähemmi peril. :D
Aina ekalla
Weijjari
Viestit: 15
Liittynyt: 14:10 21.02.2010.
Paikkakunta: Sodankylä
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja Weijjari »

Jos et ole löytänyt sitä kopterin juttua niin saat siitä kopsut multa. Siinä artiikkelissa oli ihan asiaa ja niillä virityksilllä sit potkua löytyis vähän enemmän... Vaikkakin onhan seiskapätkälle se suositus 55 mailista :D
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mikäs Kopterin numero se oli?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

En malttanut olla...........
http://www.kansiviritys.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kansiviritys Kosonen yllä mainitussa osoitteessa voipi saada kannen hengittään aikas kivasti.
wlamies
Viestit: 37
Liittynyt: 18:35 31.07.2006.
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja wlamies »

Kansiviritys Kosonen yllä mainitussa osoitteessa voipi saada kannen hengittään aikas kivasti.

melko guru on jos laittaa lättäpään kannen hengittää kivasti..... no hengittäähän se sieltä venttiilikammiosta männän päälle mut....
- että vois kai olla huonomminkin....
Vastaa Viestiin