FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Vieläkin olis kiva saada vinkkiä näiden "2-t kansien" alapuolisen osan hierojasta. M ei kerkiä, eikä pari muutakaan kontaktia vetäny. Kait se vaan pitää turata ite. KNS:n venatoimitus jo pari vkoa matkalla. Liekö postin Pablo pölliny kuaren? Juu-juu, mut kun sattu nyt oleen dollareita, ja viimeksikin meni ok (ja pari muutakin mestaa, max $ 100,-).
Se Potkerin numerokin o, mut nyt ei käsillä. Joku sen S:lle varmaan vinkkaa.
Jumpe
Se Potkerin numerokin o, mut nyt ei käsillä. Joku sen S:lle varmaan vinkkaa.
Jumpe
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
En malta edelleenkään.... No jos kansiviritys pistää kannen ja imusarjan kaasareineen sekä pakopuolen kohilleen on koneesta otettu kaikki meetfurstisarjan hevosetkin ulos nitä sieltä pystyy tai kannattaa ottaa eikä ole hirveesti spekuloinnin paikkaa että mie oisin jos mie oisn tehny niin niin ois nuin ja sitten ois ollu näin..... Eli siitä sais varmasti maksimitehon ja väännön mitä siitä kannattaa ottaa.
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
edelleenkään lättäpään kantta ei paljon viritellä...ei tule tuo imusarja kanteen...siinä ei paljoa kansiviritysfirmat jeesaa.Röpöttäjä kirjoitti:En malta edelleenkään.... No jos kansiviritys pistää kannen ja imusarjan kaasareineen sekä pakopuolen kohilleen
Jumpero puhuu pyttyjen relievaamisesta
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
ei ole vinkkiä tekijöistä, mutta itse aikoinaan snurralla jossa virsikirja pyörö vedin relieivaukset ja silottelin purseet imukanavista. pakopuolelle en oikein edes kosken. kulkee sen minkä uskaltaa ajaa niillä jaruil yms. eli jotain 120. enska remmillä ja pikkasen pidemmällä välityksellä kun vakio.
kuriositeettinä just lähetin ilmoitusosat turun IF:iin, ympärivuotinen 20% bonareilla 200/vuosi.... tulee taas lättäri ajoon 5 vuoden tauon jälkee....
kuriositeettinä just lähetin ilmoitusosat turun IF:iin, ympärivuotinen 20% bonareilla 200/vuosi.... tulee taas lättäri ajoon 5 vuoden tauon jälkee....
- että vois kai olla huonomminkin....
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Ei taida Kosunen pajon Harrikan kansia porttailla, väärässä maassa valmistettuja vehkeitä.
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Nyt kun asiantuntijat näköjään kovasti vannovat kansien porttaamisen nimeen niin mitäs raati on mieltä - miten nämä LÄTTÄPÄÄN kannet kannattaisi portata ... Miten olisi paras kohdistaa se imusarja kansiin ...
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Ok. Tehtävissä siis kotikonstein.wlamies kirjoitti:ei ole vinkkiä tekijöistä, mutta itse aikoinaan snurralla jossa virsikirja pyörö vedin relieivaukset ja silottelin purseet imukanavista.
Taidan toistaiseksi pysyä tässä lätyskäkonstruktiossa, vaikka onhan tohon alakertaan maailmalla tökätty vaikka mitä...Mr.Hyde kirjoitti:Nyt kun asiantuntijat näköjään kovasti vannovat kansien porttaamisen nimeen niin mitäs raati on mieltä - miten nämä LÄTTÄPÄÄN kannet kannattaisi portata ... Miten olisi paras kohdistaa se imusarja kansiin ...
Jumpe
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Enpä tiedä numeroa kun tuo juttu on kopiona mulla.
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Tuota noin niin, kyllähän tuota on HD:n lätsiä porttailtu vuosien mittaan jonninverran. Ja joskus jopa sivuvenapelijäkin, mutta ei ollu HD. Jos sellasien vempeleiden viritys kiinnostaa, niin mielelläni niitä teen.
Sitä paitsi ei mulle oo väliä, missä maassa laitteet on valmistettu, aina niissä on parannettavaa .
Kosunen
Sitä paitsi ei mulle oo väliä, missä maassa laitteet on valmistettu, aina niissä on parannettavaa .
Kosunen
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
1/97 - kurvikas blondi ja springer heritage kannessasmuige kirjoitti:Mikäs Kopterin numero se oli?
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Tässäpä hieman lätyskän KANNEN viritystä.jack kirjoitti:edelleenkään lättäpään kantta ei paljon viritellä...ei tule tuo imusarja kanteen...siinä ei paljoa kansiviritysfirmat jeesaa.Röpöttäjä kirjoitti:En malta edelleenkään.... No jos kansiviritys pistää kannen ja imusarjan kaasareineen sekä pakopuolen kohilleen
Jumpero puhuu pyttyjen relievaamisesta
"This cutaway exhibits the flow around and over thetop of the valve,
You can see where the radiused pocket helps."
"Modified head, radiused and carved out intake valve pocket extended to transfer area."
"...many Harley Davidson riders took advantage and developed the flathead porting further.
They found by opening up the valve pocket over the valve that significant gains could be had in performance.
They also did a great deal of work around the valve guide in making the transition smoother, all this netted more flow. "
Tuolta löytyy hieman tietoa koskien lättäpään kansia (H-D & rodit)
http://midstateantiquestockcarclub.com/flat_heads3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Juuri näin!porttaaja kirjoitti:Tuota noin niin, kyllähän tuota on HD:n lätsiä porttailtu vuosien mittaan jonninverran. Ja joskus jopa sivuvenapelijäkin, mutta ei ollu HD. Jos sellasien vempeleiden viritys kiinnostaa, niin mielelläni niitä teen.
Sitä paitsi ei mulle oo väliä, missä maassa laitteet on valmistettu, aina niissä on parannettavaa .
Kosunen
Se rööri ei tiedä tuliko ryssästä tai mistä;
Kaikki massatuotantokama on nykyäänkin vähän "sinnepäin"; Puhumattakaan 30`s vehkeistä...
Kanavat on kyllä uskomattoman kulmikkaita..."Smoothness" is a way to go; Noihin saa prosentuaalisesti
helvetin ison parannuksen jos on mitään hajua laminaarisista ja turbulenttisista virtauksista.
Itsellä ei ole; Sain VAHINGOSSA toimivia yhdistelmiä vaikka venat sijaitsi kannessa ta pytyssä...
It ain't sport if it can't kill ya
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
Edetty. Todettu, mittauksissa, lohkojen osalta: Takapytyn kohilla, etupuolella, lohkot ei o "pari". Dekissä n. 0.35 mm ero. Höh, kumma sinänsä, kun ei o vuosien aikana muka häirinnyt/havainnut. Tuli ilmi, kun tsekattiin männänlakea uuden sylinterin dekkiin. Vippaa ihmeteltiin ensin vinoon protsatuksi männäntapin helaksi, mut ei. Menikin koko padan puruksi, tasoitetaan siis. Noh, tuleepahan huuhdeltua...
Noista virtauksista: Noi kuvien pykällysten hieronta selviö, mut eräs pää tiesi poistaa nuo ohjureiden kanavassa olevan osan. Olisko tähän mietteitä?
Jumpe
Ai ni, se sylinteristä löytynyt pystyhalkeama olikin juuri takana.
Noista virtauksista: Noi kuvien pykällysten hieronta selviö, mut eräs pää tiesi poistaa nuo ohjureiden kanavassa olevan osan. Olisko tähän mietteitä?
Jumpe
Ai ni, se sylinteristä löytynyt pystyhalkeama olikin juuri takana.
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
sanoisin, pyöristä, mutta jätä paikoilleen. Tukee sitä venaa...
Tästäkin kahta koulua. Milloin ajattelit purkaa padan seuraavan kerran? vuoden päästä vai 7 vuoden päästä.
J
Tästäkin kahta koulua. Milloin ajattelit purkaa padan seuraavan kerran? vuoden päästä vai 7 vuoden päästä.
J
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?
aika radikaali viritys toi ohjurin pätkäisy, auttaa varmaan kyl virtauksiin, mutta jos kuiten jonkunlaista käyttöpataa kasaat niin jättäisin sinne ja korkeintaan muokkaa , pisaramuotoon kai pitäis pyrkii.
Noi muuten mitä mister january löys internetin ihmemaasta eli lättäpäämottien kannen muokkaus, on kyl autopuolella aika normijuttu kun parhaita virtauksia haetaan, mutta mulla on sellain kuva ettei harrikan stedukassa riitä läskiä kauheesti poistettavaksi . se katto pitäis saada pyöristeltyä siittä lautasen päältä, mutta samalla taas tulee reisille rutun kanssa. samoin näissä toi tulppa tos pakovenan päällä aiheuttaa sinne omat juttunsa. Toi kannen malli kuiten on vähä turbulenttinen eli luiskaa sinne männän päälle, ei ne mitkää huiput ole sellaisenaan mut ei kai ihan kaik paskimmatkaan. ehkä paras hyöty kyl irronnee kun niit kanavia siivoilee ja maltilliset relieivaukset. ne motit mitä jossain vintageskaboissa käytetään,sit vähä eri asia ja voi ehkä tehdä radikaalimpia ratkaisuja. Mut jokainen tekee oman, nää vaan mun mietteitä.
Noi muuten mitä mister january löys internetin ihmemaasta eli lättäpäämottien kannen muokkaus, on kyl autopuolella aika normijuttu kun parhaita virtauksia haetaan, mutta mulla on sellain kuva ettei harrikan stedukassa riitä läskiä kauheesti poistettavaksi . se katto pitäis saada pyöristeltyä siittä lautasen päältä, mutta samalla taas tulee reisille rutun kanssa. samoin näissä toi tulppa tos pakovenan päällä aiheuttaa sinne omat juttunsa. Toi kannen malli kuiten on vähä turbulenttinen eli luiskaa sinne männän päälle, ei ne mitkää huiput ole sellaisenaan mut ei kai ihan kaik paskimmatkaan. ehkä paras hyöty kyl irronnee kun niit kanavia siivoilee ja maltilliset relieivaukset. ne motit mitä jossain vintageskaboissa käytetään,sit vähä eri asia ja voi ehkä tehdä radikaalimpia ratkaisuja. Mut jokainen tekee oman, nää vaan mun mietteitä.
- että vois kai olla huonomminkin....