Sportsterin tyhjäkäynti

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

jensen kirjoitti:Minun Shovel ei B kaasarilla alkanut millään säädöllä eikä suuttimilla oikein kunnolla toimia. Ostin Super E:n ja en ole katunut. E mallissa hyvät säädöt ja toimiva kiihdytyspumppu. Kehuvat Mikunin Hsr kaasaria vielä E:tä paremmaksi? Tosin ongelmiakin on kuulemma ollut.
Käytettyjä E kaasareita toisinaan näkyy myynnissä. Bikelinellä on kokonaisia kaasari settejä ilmanputsareineen. Aika hintavia kylläkin ja muistaakseni olin noin 600e SS putsareineen. Mikunin saa noin 400e + putsari siihen päälle.
http://www.bikeline.se/uimages/4/44-006.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Eiköhän Sporttiin saa tälle Adapterit.
Meinasin jo ruveta kummastelemaan tuota S&S ja Mikunin hintaa mutta todella HSR42 on halvempi kuin S&S ainakin bikelinen kaupassa.
S&S Super E carburetor, FL/FX/XL 48-84 5495SEK
Mikuni carburetor kit, Shovelhead 66-84/XL 57-85, for original intake 3065SEK (pyöreäluisti normaali)
Mikuni HS 40 carburetor 40mm, FL/FX/XL (without intake mainfold) 3395SEK
Mikuni HSR 42 carburetor kit, T/C 99-up, Easy kit 3640SEK

Tuo S&S ja Mikuni VM menee suoraan vanhan tilalle imusarjaan, muihin tarvii olla adapteri.
Kuten kaikkiin joutuu vaihtamaan tuplavaijereilla olevan kahvan sekä vaijerit.
Ilmanputsarin ja kotelon joutuu sovittamaan.
Lambergin Harrilta voi kysyä myös hintoja...toimittaa Bikelinen tuotteita.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

Vielä tuosta kaasun huonosta palautumisesta sen verran että tekee sitä vain kuumana, kertooko tuo jostain erityisestä?
Nyt tuntuu pysyvän käynnissä suht hyvin tyhjällä mutta kuumana tosin ottaa vähän aikaa ennen kuin kierrokset palautuu takaisin tyhjäkäynnille kierrätyksen jälkeen.
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Avatar
KvL
Viestit: 140
Liittynyt: 10:42 20.08.2008.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja KvL »

Sporttieeri kirjoitti:Vielä tuosta kaasun huonosta palautumisesta sen verran että tekee sitä vain kuumana, kertooko tuo jostain erityisestä?
Nyt tuntuu pysyvän käynnissä suht hyvin tyhjällä mutta kuumana tosin ottaa vähän aikaa ennen kuin kierrokset palautuu takaisin tyhjäkäynnille kierrätyksen jälkeen.
Kyllähän tuota imuvuotoja vielä tutkisin.
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

KvL kirjoitti:
Sporttieeri kirjoitti:Vielä tuosta kaasun huonosta palautumisesta sen verran että tekee sitä vain kuumana, kertooko tuo jostain erityisestä?
Nyt tuntuu pysyvän käynnissä suht hyvin tyhjällä mutta kuumana tosin ottaa vähän aikaa ennen kuin kierrokset palautuu takaisin tyhjäkäynnille kierrätyksen jälkeen.
Kyllähän tuota imuvuotoja vielä tutkisin.
Joo, niin se on varmaan tehtävä..mikäs sen suihkutettavan myrkyn nimi olikaan.?
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

Sporttieeri kirjoitti:
KvL kirjoitti:
Sporttieeri kirjoitti:Vielä tuosta kaasun huonosta palautumisesta sen verran että tekee sitä vain kuumana, kertooko tuo jostain erityisestä?
Nyt tuntuu pysyvän käynnissä suht hyvin tyhjällä mutta kuumana tosin ottaa vähän aikaa ennen kuin kierrokset palautuu takaisin tyhjäkäynnille kierrätyksen jälkeen.
Kyllähän tuota imuvuotoja vielä tutkisin.
Joo, löytyihän se vika..kaasarin akseli väljä kuten täällä jo epäiltiinkin.
Ajattelin kuitenkin jatkaa vielä yhteiseloa tuon Super B:n kanssa ja laitoin korjaussarjan tilaukseen.
Minkäslainen homma tuo rebuild kitin osien vaihto on eli paljon menee kaljaa, tupakkaa ja hermoja rookielta? :D
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

No nys on rebuild kit super b:n sisuksissa mutta en oikein tyytyväinen ole tuohon käytökseen vieläkään.
Lähtee vieläkin huonosti kuumana käyntiin, kylmänä hyvin ryypyllä ja kuumana jää vähän huutamaan ja palauttaa kierrokset hitaasti. Imuvuotoja ei nyt pitäisi siis olla kun tuo kaasari tilkitty.

Samalla selvisi että kantta on viilattu ja joku virinokka (kierrosnokka kai) tuolla koneessa kanssa on eli johtuuko tuo käytös nyt tästä?
Ja mikähän kaasari oli tuollaisen kokoonpanon kanssa parempi kuin tämä super b kun tuntuu ettei oikein
saa tarpeeksi ainetta pienillä kierroksilla?
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Avatar
Sam01
Viestit: 235
Liittynyt: 13:02 23.01.2005.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

Mikä tahansa kaasari on sportsteriin parempi kun Sössö. CVtä saa halvalla on riittävä vielä hieman viilattuunkin koneeseen ja kunnossa ollessaan toimii kun junan vessa ja on normi katuajossa hyvä. jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin sitten mikuni.
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

Sam01 kirjoitti:Mikä tahansa kaasari on sportsteriin parempi kun Sössö. CVtä saa halvalla on riittävä vielä hieman viilattuunkin koneeseen ja kunnossa ollessaan toimii kun junan vessa ja on normi katuajossa hyvä. jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin sitten mikuni.
Jaa että sössö ei kelpaa Sportster heh
Mikäs CV olisi sopivin tuohon kokoonpanoon kun en halua sijoittaa enemmän kuin pakko?

Jos jollain ylimääräisenä tuohon sopiva hyväkuntoinen CV tai Mikuni niin saa tarjota ja voin antaa tuon just fiksatun super b:n vaihdossa jos kiinnostaa.
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Ei tuo uusi Mikunikaan kallis ole, ja toimii kuin junan vessa (pendoliinossa ei). Kysyppä Jepin pojilta tarjous. tota Sössöö kun kehutaan kaikinpuolin joskus liikaa, mutta ei se välttämättä hintaansa nähden niin messevä ole. CV on ihan jees kaasari kun vielä iskee siihen sen päivityspaketin. Kaikki vaan tuntuu kumartavan S&S vehkeille ja piilossa kiroovat minkä ostivat....
Avatar
Sam01
Viestit: 235
Liittynyt: 13:02 23.01.2005.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

Mielestäni CVhen ei kannata ostaa ees mitään kallista Dynojettiä tms. Ihan yhtä hyvän saa kun vaihtaa vaan kummatkin suuttimet vähän isompiin (185 ja 45), laittaa prikan neulan alle ja jos haluaa vähän lisää kaasuunvastaavuutta niin poraa luistin alipainereikää 0.5-1.0 mm isommaks. Käytettynä CV:t maksanu n. satkun ja imusarja jonku kympin päälle. Vanhanliiton miehet ostaa Sössön mielellään pois niin saatat jäädä jopa voitolle :)
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

Voivan viddu tän kanssa..eilen rupes paukuttelee ajossa putkeen ja ajattelin tulppien olevan tiensä päässä, pysyi kuitenkin käynnissä tyhjälläkin ihan ok. Tänään löin uudet tulpat sisään (samat kuin aiemminkin) mut nyt ei lähde ollenkaan käymään..aiemmin lähtenyt kyllä hyvin kylmänä ryypyllä, tuntuu että mennyt huonompaan suuntaan tuo kylmäkäynnistyvyys vähitellen. Mikähän tuossa nyt voi mättää?

Super B:ssä siis rebuild -kitti sisässä eli ilmaakaan ei pitäisi enää imeä akselista.
Akku on kyllä aika ankean näköinen, voiko se vaikuttaa vai mikähän muu?
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

No niin, pyörä on ruvennut taas toimimaan, on vaan tuo käytös vähän muuttunut
näköjään sen Super B:n rebuild -kitin asennuksen jälkeen eli nykyään lähtee paremmin lämpimänä/kuumana käymään kuin ennen mutta kylmäkäynnistyvyys huonompi kuin ennen. Tarvii siis kuumanakin ryyppyä että käynnistyy.

Varsinainen asia/kysymys oli että kun tuntuu syövän noita tulppia aika ahkeraan vaikka pyrin ottamaan ryypyn heti pois kun mahdollista niin olisiko jokin muu lämpöarvoinen/merkkinen tulppa kestävämpi & parempi tähän?

Pyörä siis viilattu & virinokalla varustettu 78 Sportster, nyt tulppina NGK BPR7HS.
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Laita champion H8C... kyllä heittäisin tuon S&S B:n hyllyyn ja laittaisin jonkun muun kaasarin, lähes mikä muu tahansa on parempi vaihtoehto kuten Sam01 jo kirjoitti. Kiihdytyspumpun puute on iso riesa ja jos sulla on dragpipet 2500-3500rpm välillä olevaa "kuollutta kohtaa" ei tuolla kaasarilla saa ikinä pois, ainoastaan lievemmäksi.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sporttieeri
Viestit: 65
Liittynyt: 13:29 08.09.2009.
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sporttieeri »

Njoo kai se on sitten vähitellen uskottava että kaasarin vaihto edessä :)
Täytyypä kokeilla kans vaihtaa nuo Championit jos kestäisivät vähän paremmin.
- Sooveli sooveli näytä sarves -
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportsterin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

täällä näytti olevan 2 keinästä myynnissä
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=36949" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin