FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
joka
Viestit: 323
Liittynyt: 15:30 07.07.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja joka »

Heps,

Kun helpotti nuo latausongelmat staattorin vaihdoilla, päätin hankkia lisää !

Ruuvasin samassa, kun kyynärpäät jo oli rasvassa, uudet LaRosa (USA) sliparit, melko suoralla reiällä ja K&N vapaavirtaus suodattimen pyörään ja ajoin jonkun SE sliparit ja SE suodatin ohjelman PC:hen. Seurauksena käynti muuttui kovin rikkaaksi, dieselmäisestä savusta kahvaa kääntäessä ! kokeilin muitakin säätöjä, mutten saanut sen kummenpaa tulosta ?

Bensapaineet on pyörässä melko minimit about 3,8 bar, enkä tiedä ei sillä varmaan säätöihin muutenkaan ole paljon merkitystä, jos se on tehtaan suositteleman 3,8-4,25 bar välillä ? Pyörässä siis omavirtys ulkoinen pumppu ja regu ?

Tuosta PowerCommanderista en sen paljon ymmärrä ? kun en jaksaisi manuaaleja käydä selaamaan ? eikä tuolta PC sivuiltakaan löydy Touring malleihin vuodelle 2000 kovin paljon vaihtoehtoja säätöihin ? onkohan noita muualla ?

no ompa äänet kovat ainakin :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Avatar
SuperFly
Viestit: 34
Liittynyt: 15:40 02.09.2008.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

Onko sulla pyörässä vielä alkuperäinen ECU? Jos ei, voit lopettaa lukemisen tähän.

Helpoin tapa on pyytää H-D:n jälleenmyyjää ajamaan uusi ohjelma pyörän aivoihin, jos sulla ei ole ton enempää konetta muutettu. Maksaa n. 300?, eli halvempi (ja varmatoimisempi), kuin PC. PC:t eivät ole liian kuuluisia varmatoimisuudestaan (ainakaan) Marelli-ruiskujen kanssa. Putsari+vaimentajat-ohjelmaa saa vielä, hurjempiin parannuksiin tarvitaankin sitten joku guru rakentelemaan uusi fuel-mappi, tai sitten tarvikevalmistajan aivot. Yleensäkin ruiskupalikat, jotka "huijaavat" anturien mittaustietoja ovat epäilyttäviä. Varmin, ja oikea tapa on muuttaa itse ohjelmaa.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Avatar
Lippajärven kreivi
Viestit: 241
Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Allekirjoittanut ollut tyytyväinen ratkaisuunsa hommata T-Max juuri sen takia että siinä ei huijata alkuperäistä ecua ja säätelee muutenkin itse seoksia, eculle annettavan tiedon vääristämisessä usein ongelmia kuten SuperFly sanoi.
Tosin hyviä tuloksia saatu myös joillain PC3:silla ja juuri silloin pölläyttää...merkki menemisestä.. :)
Edellyttää penkitystä että saa säätöihin, penkitystunnit säätöineen ei kovin edullisia.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Avatar
joka
Viestit: 323
Liittynyt: 15:30 07.07.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja joka »

Vakio ECU on pyörässä, kyselin paikalliselta viralliselta HD dealerilta, on kuulemma laitteet ohjelmoida ECU, mutta kukaan ei osaa sitä käyttää 8O ei kuulemma Sumeko ole antanut opetusta asiasta ? siksi laitoin PCIIIr:n

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Avatar
SuperFly
Viestit: 34
Liittynyt: 15:40 02.09.2008.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

Hoghausissa Vantaan Ulkoniitynkujalla ainakin homma onnistuu.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
ss454
Viestit: 95
Liittynyt: 18:27 26.09.2005.
Viesti:

Re: FLHTCUI (Magnetti Marelli) + PC PCIIIr käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja ss454 »

Ihan hlökohtaisesta mielenkiinnosta piti tsekata mitä noilta sivuilta löytyy ja on tuolla muutama kartta kyllä valittavana jos vain tietää mitä palikoita pyörään asennettu.

http://www.powercommander.com/powercomm ... 31&yr=1999

Se mikä ei minulle heti auennut on, mutta kuvittelisin että kun kartat löytyy stock, stage1 ja stage2 niin purkkiin laitetaan oikea softa huijaamaan alkuperäistä purkkia kun tiedetään mikä noista softista sinne heitetty. Vai menikö ajatukseni ihan kuikkaan?

Olen vielä tutkimuksissa alkumetreillä, että onko tuota alkuperäistä stock ecu:n ohjelmointikaapelia mahdollista tehdä itse. Ja siihen kun vielä softan saisi imuroitua, niin sitten voisi tsekata arvot kohdalleen. Hyllystä löytyy seosmittari, mutta en ole vielä ainakaan innostunut sitä väliaikaisesti kiinnittämään mopoon jotta selviäisi miten laihalla tai rikkaalla eri alueilla mennään.

Itsellä stage 1 softa sisässä ja vaikka kulkupuoli hiukka vähäisempi on myös samalla tuo kulutus kohtuullisen nuukaa. Voimahan kun ei synny tyhjästä.
Vastaa Viestiin