Re: Ruuvilukite
Lähetetty: 17:00 15.03.2014.
Grasschopper1 kirjoitti:Mistähän Marshalin tuttava nyt puhuu?
Marshal kirjoitti: hän puhui pullon väristä
Harley-Davidson Club Finland - Foorumi
https://www.harrika.fi/juttutupa/
Grasschopper1 kirjoitti:Mistähän Marshalin tuttava nyt puhuu?
Marshal kirjoitti: hän puhui pullon väristä
Vähän myöhässä vastaus, mutta silti; toimii se öljyn seassakin. Mä oon töhrinyt viritetyn slant six kutosen keinuvipujen ruuvit joko sinisellä tai vihreellä ja vaikka niitä välillä säädänkin, niin lukite on kuitenkin toiminut ja estää omia aikojaan aukikiertymisen. Noissa tuo ruuvin kireys on vippakohtaisesti yksilöllistä ja ne "löysät" on yleensä auennut omia aikojaan. Toiminee muissakin koneissa - jos tarvetta kitkan lisäämiselle on. Lukitseva extramutteri voi olla parempi?Vieras kirjoitti:kannattaako 243 lukitetta laittaa esim. keinuvipujen pultteihin vai riittääkö pelkkä öljy oikean momentin saavuttamiseksi.Tehtalla oli jätetty lukite laittamatta kyseisiin pultteihin.
Marshalin tuttava on ilmiselvästi sekaisin.Marshal kirjoitti:Grasschopper1 kirjoitti:Mistähän Marshalin tuttava nyt puhuu?Marshal kirjoitti: hän puhui pullon väristä
Grasschopper1 kirjoitti:Marshalin tuttava on ilmiselvästi sekaisin.Marshal kirjoitti:Grasschopper1 kirjoitti:Mistähän Marshalin tuttava nyt puhuu?Marshal kirjoitti: hän puhui pullon väristä
Mihin kohtaan olet lukitetta laittamassa. Mielipidettä kun kysytään, niin mielestäni lukitteita käytetään yleisesti liikaa ja tarpeettomissa paikoissa. Suurin osa pulteista kestää hyvin ilman sitäkin järkevästi kiristettyinä.V2moottori kirjoitti: ↑09:41 14.04.2023. pehmeää lukitetta olisi hyvä käyttää alumiinin vuoksi, ettei vaan lähde kierteet mukaan….
Mitäs olette mieltä tästä
Kunpa vaan tietäisi ja tunnistaisi ne, jotka eivät kestä.Joe Cool kirjoitti: ↑11:42 14.04.2023.Mihin kohtaan olet lukitetta laittamassa. Mielipidettä kun kysytään, niin mielestäni lukitteita käytetään yleisesti liikaa ja tarpeettomissa paikoissa. Suurin osa pulteista kestää hyvin ilman sitäkin järkevästi kiristettyinä.V2moottori kirjoitti: ↑09:41 14.04.2023. pehmeää lukitetta olisi hyvä käyttää alumiinin vuoksi, ettei vaan lähde kierteet mukaan….
Mitäs olette mieltä tästä
Sehän se on Minulta ovat irronneet seuraavat osat:JKKo kirjoitti: ↑16:52 14.04.2023.Kunpa vaan tietäisi ja tunnistaisi ne, jotka eivät kestä.Joe Cool kirjoitti: ↑11:42 14.04.2023.Mihin kohtaan olet lukitetta laittamassa. Mielipidettä kun kysytään, niin mielestäni lukitteita käytetään yleisesti liikaa ja tarpeettomissa paikoissa. Suurin osa pulteista kestää hyvin ilman sitäkin järkevästi kiristettyinä.V2moottori kirjoitti: ↑09:41 14.04.2023. pehmeää lukitetta olisi hyvä käyttää alumiinin vuoksi, ettei vaan lähde kierteet mukaan….
Mitäs olette mieltä tästä
Nimim. kuormaliinalla ripustettu pakoputkisto
Kampiakselin vetopuolelta auennut suurehko mutteri oli työläin. Meni aikanaan akseli vaihtoon. Mutta sen ohjeissa mainitaan liima. Sen sijaan esimerkiksi enskavedon kehällä olevien pulttien kohdalla en tiedä, olisko liimausohjetta tai ei. Mutta jonnekin semmonenkin ruuvi on kadonnut. BT:n laatikon vaihteensiirtimen vivun boorit menivät huonoksi ilmeisen kiristysruuvin löystymisen tuloksena. Voi olla vika tehtaan valitsemassa kuusiokoloruuvitekniikassa. Normaalilla kannalla oleva pikkupultti liiman kanssa auttoi jatkoon siinä paikassa.Joe Cool kirjoitti: ↑02:11 15.04.2023.Sehän se on Minulta ovat irronneet seuraavat osat:
- '81 rautiksesta vaihdevivun pedaali Porvoon motarilla 700 km reissun alkutaipaleella. Sain sitten pultin lainattua Porvoossa yhdeltä pajalta ja sillä taittui reissu.
- '86 softailista, 2003 Kingistä ja 2010 Ultrasta satulan kiinnityspultti lokariin. Tämä voisi olla jatkossa hyvä varmistaa tipalla kevyttä lukitetta
Siinä ne sitten ovatkin 2006 alkaneen Harrikkaharrastuksen myötä. Kilometrejä on päälle 200 000.
Aikaisempien omistajien lukitesuorituksia olen manaillut mm. kumikiinnitteisissä osissa. Niissä kun vetää tanakalla lukitteella ruuvin kiinni, niin osa ei ikinä irtoa ehjänä, koska kumi pyörii mukana ja vaurioituu.
Tällähetkellä oli kyseessä kaasuttimen kiinnityspultit ja mahdollisesti kaasarinläppä….Joe Cool kirjoitti: ↑11:42 14.04.2023.Mihin kohtaan olet lukitetta laittamassa. Mielipidettä kun kysytään, niin mielestäni lukitteita käytetään yleisesti liikaa ja tarpeettomissa paikoissa. Suurin osa pulteista kestää hyvin ilman sitäkin järkevästi kiristettyinä.V2moottori kirjoitti: ↑09:41 14.04.2023. pehmeää lukitetta olisi hyvä käyttää alumiinin vuoksi, ettei vaan lähde kierteet mukaan….
Mitäs olette mieltä tästä