Ei siinä mitään vikaa ole. Ei näitä värkkejä ole varustettu pakkaskelin käynnistyksiin. Jos olisi niin olisi imuilman esilämmitystä ym. herkkuja.Heritage kirjoitti:...Ongelma esiintyy vain kylmällä kelillä. Kone kun auringossa puolituntia -tunnin käynnistyy silloin hyvin.
Evon käynnistys
Ei näyttäis vikaa olevan. Tuoretta bensaa ja käyttö lämpimäx. Kandee toi lista kuitenkin vilkuilla. Suurimman osan katselee puolessa tunnissa pois päiväjärjestyksestä. Kaasarin puhdistus, tankin suodatin ja imuvuoto vienee hyvillä työkaluilla pari tuntia. Viat on sitten rikottu kesän kuumimmalta ajalta.
- ivaanajulma
- Viestit: 387
- Liittynyt: 23:51 20.12.2005.
- Paikkakunta: Hyvinkää
Fättärin kylmäkäynnistyksestä (sössö) olen oppinut oman mopon kohdalla sen ettei koske siihen vipuun vaan hana auki, kolme ruikkua kaasulla ja startatessa heti kaasulla hallintaan. Lähtee kertarykäisyllä käyntiin. Alkuun yritin sitä vipuakin käytellä mutta eihän siitä tullu lasta eikä p..kaan
**********************
Elvis The King
Elvis The King
Tuosta sössön kaasarista sen verran että, onko käynnistysvaiheessa hyötyä paljonkin tuosta välialue suuttimesta ja kiinhdytyspumpun säätöruuvin asennosta Tänä aamuna lämpötila oli 7 asteen tietämillä, ei oikein hyvin käynnistynyt, tussautti kaasariin. Syksyllä oli myös kylmä
käynnistysongelmia. Lista kyllä käyty läpi.Kiitoksia
käynnistysongelmia. Lista kyllä käyty läpi.Kiitoksia
Re: Evon käynnistys
Minun 1988 FLSTC on toiminut hienosti ja talvella muutamankerran käynnistin annoin käydä lämpimäksi, akkua latasin kerran koko talvena, no nyt kun yrittää käynnistää hyytyy akku kolmen neljän yrityksen jälkeen.
Bensaa tulee, kipinää antaa, Dyna 2000i sytyttää sen punaisen valon ja sammuu, ainoa mikä huolettaa hitsasin tukijalkaa pari täppiä mikillä enkä ottanut akunkenkää irti six ajaksi....onkohan kuinka herkkä tuon suhteen noi sähkövermeet, maadoituksen laitoin siihen seisontatuen jalkaan.
Käynnistettäessä pyörittää hyvin kunnes hyytyy (startin bendix alkaa raksuttaa) kone tsuhpsahtaa pari kertaa eikä käynnisty, kaasarista kuuluu yskäisy, tulpat otin irti olivat mustat ja kosteat benziinistä....voisko sitten olla että tulpat ei anna kunnon kipinää vai....
kone käyty täysin läpi pari talvea sitten ja sen jälkeen ajettu n.5000 km.
marko
Bensaa tulee, kipinää antaa, Dyna 2000i sytyttää sen punaisen valon ja sammuu, ainoa mikä huolettaa hitsasin tukijalkaa pari täppiä mikillä enkä ottanut akunkenkää irti six ajaksi....onkohan kuinka herkkä tuon suhteen noi sähkövermeet, maadoituksen laitoin siihen seisontatuen jalkaan.
Käynnistettäessä pyörittää hyvin kunnes hyytyy (startin bendix alkaa raksuttaa) kone tsuhpsahtaa pari kertaa eikä käynnisty, kaasarista kuuluu yskäisy, tulpat otin irti olivat mustat ja kosteat benziinistä....voisko sitten olla että tulpat ei anna kunnon kipinää vai....
kone käyty täysin läpi pari talvea sitten ja sen jälkeen ajettu n.5000 km.
marko
Re: Evon käynnistys
Ootko koittanu antaa lisävirtaa, voihan se olla että akku on sökö. Mistä näin vanhan aiheen löysit?
Re: Evon käynnistys
laitoin haku osioon "evon käynnistys", miten uskaltaa antaa lisävirtaa onko ok esim. autosta?Kiwi kirjoitti:Ootko koittanu antaa lisävirtaa, voihan se olla että akku on sökö. Mistä näin vanhan aiheen löysit?
marko
Re: Evon käynnistys
pyörä on ennen kuitenkin lähtenyt parilla ekalla yrittämällä, nyt yskii ja supsahtelee kaasarissa sekä putkessa.
Re: Evon käynnistys
marko69 kirjoitti:pyörä on ennen kuitenkin lähtenyt parilla ekalla yrittämällä, nyt yskii ja supsahtelee kaasarissa sekä putkessa.
nonniin, ny se tärähti tulille, tulpat kastununna ja säädin kärkivälin kohdilleen.
elikkä ei muuta kuin hätäpäissään vääntelin liikoo kaasuwa ennen starttia. perkule.
Re: Evon käynnistys
Ongelma onneks selvis, joo uskaltaahan evolle käynnistykseen antaa lisäpaukkuja vaikka autolla.