Pannun tulpat
Ite käytän pannussa Championin H8C tulppaa. Lämpöarvosta en sit tiä, mutta kierteen pituus on sopiva. Niitäkin kun taitaa olla kolmea eri pituutta... Ainakin sellasen havainnon oon tehny. Mites noissa Championin, tai tulpissa yleensä, menee noi lämpöarvot? Mitä isompi numero, sen kuumempi tulppa? Vai..?
Ei tämä tästä!
Championissa muistaakseni isompi numero = kuumempi tulppa. Jotta asia ei olisi niin yksinkertainen, eivät eri tulppavalmistajien käyttämät numerot ole mitenkään vertailukelpoisia, Boschin tulpissa numerointi menee jopa päinvastaiseen suuntaan. Eikä vertailutaulukostakaan ole paljon apua, jos esim. katsot Champion J12YC:n kohdalta jonkin muun merkkistä tulppaa niin ainoa mikä pätee on tulpan fyysiset mitat - lämpöarvo voi olla ihan mitä vaan.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: Pannun tulpat
Vaikka onkin vanha topiikki, niin laitan tähän oman tietämyksen yli 30 vuotta Pannulla ajaneena.
NGK tulppa on huonoin. Se saattaa mennä pimeäksi kerralla huomaamatta. . Ei vaan enää lähde käyntiin ! . Niissä on tuo lämpöarvo kovin kapea alainen.. ylivoimaisesti paras on alkuperäinen Harley-Davidson 3-4 tulppa vakio pannuun. Ne kestävät lähes ikuisesti. Viim 20v on tainnut olla. Lämpöarvo 4-5 on taas vähän virittettyyn. . Mikä taas ei käy vakioon.!
NGK tulppa on huonoin. Se saattaa mennä pimeäksi kerralla huomaamatta. . Ei vaan enää lähde käyntiin ! . Niissä on tuo lämpöarvo kovin kapea alainen.. ylivoimaisesti paras on alkuperäinen Harley-Davidson 3-4 tulppa vakio pannuun. Ne kestävät lähes ikuisesti. Viim 20v on tainnut olla. Lämpöarvo 4-5 on taas vähän virittettyyn. . Mikä taas ei käy vakioon.!
choppers since 1988
Re: Pannun tulpat
Pannulla en ole koskaan edes ajanut, mutta tuo sama tulppa toimii myös rautiksessa parhaiten ilmeisesti laajan lämpöarvonsa takia.panheadever kirjoitti: ↑08:17 14.03.2021. ylivoimaisesti paras on alkuperäinen Harley-Davidson 3-4 tulppa vakio pannuun.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: Pannun tulpat
Juurikin sen takia.. ja NGK ei toimi pitkään pienen lämpötila alueen takia
choppers since 1988
Re: Pannun tulpat
Juu, ja NGK ei myöskään tunnu kestävän kastumista. Kuivuttuaankin tuppaa lyömään läpi.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15:03 20.01.2007.
Re: Pannun tulpat
Noh
Muistakaa säätää kaasuttimet, moninkertaistatte tulppienne keston.
Myös tulppien -kärkivälit- sytytyslaitteen mukaan, kovin pienet on suoraan paketista.
-Elektroninen- sopiva
-Kärjet- isompi
-Magneetto- ISOIN
Ile
Muistakaa säätää kaasuttimet, moninkertaistatte tulppienne keston.
Myös tulppien -kärkivälit- sytytyslaitteen mukaan, kovin pienet on suoraan paketista.
-Elektroninen- sopiva
-Kärjet- isompi
-Magneetto- ISOIN
Ile
Re: Pannun tulpat
Sellainen huomio että HD orkkis tulppan kierre-osa on hieman pidempi kuin Champion ja NGK. NGK ei kestä ainakaan rautapäässä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Pannun tulpat
Muistan lukeneeni että ne orkkistulpat on championin tekeleet.
Viimeksi muokannut Vuppe, 19:00 24.04.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pannun tulpat
Sanovat että poikkeus vahvistaa säännön. Oma kokemus yli 30 vuotta pannulla ja ainostaan NGK:n tulpilla, ei mitään ongelmia (tulpissa).
Viimeksi muokannut pannu51, 18:52 08.05.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pannun tulpat
Minä ostin tuon -64 pannun 2013 ja siinä oli silloin NGKn tulpat. Välillä kokeilin Championin tulppia, mutta siitä ei tullu mitään. Tuntuu että tuolle ei kelpaa muutaku NGK:t. Pyörässä on elektrooninen sytkä joten meinaan testata noita HD:n omia tulppia mitä "panheadever" tässä ketjussa aiemmin kehui....
FLH -55 ja FXST -21.