WLA:n käynnistys?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

WLA:n käynnistys?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yrittelen WLA:ta käyntiin ja kokemusta omaavien neuvot olis todella tervetulleita. Mitkä tulpat on sopivia...? Nykyiset on mallia venäjä ja voisin kyllä uusia. Missä asennossa sytkä ja kaasu kannattaa pitää kun polkee käyntiin. Onko ryyppy päällä vaaka vai pystyasennossa? Öljyä kusee aikast hyvin lattialle... onko normaalia vai pitäiskö tarkistaa joku paikka. Laite kävi jo parin tunnin polkemisen jälkeen noin 20sekuntia ihan nätisti mutta ei sitten toistaiseksi enää sen jälkeen. Olisko muuten kaasarin säätöihin jotakin perusreseptiä, jolla kannattaisi yritellä tulta koneeseen. Polte on kova saada laite liikkeelle! Hyvä käsikirja olisi tervetullut eli ostaisin kun tietäisin minkä ja mistä??
Avatar
mustaparta
Viestit: 18
Liittynyt: 22:23 28.04.2002.
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

wla:n käynnistys

Viesti Kirjoittaja mustaparta »

Oikeat tulpat on NGK A-6,käsikirjan saa esim.www.jwboon.com
kaasarin kans en osaa neuvoa koska omani ei ole alkuperäinen.
Joope

WLA

Viesti Kirjoittaja Joope »

Sulla on ilmeisesti Linkert M-88 kaasarina.?
Onko museopyörä ? Jos ei,pistä Linkert myyntiin ja homma
esimerkiks Mikuni 34 millinen.Mulla oli käytössä molemmat ja
ero oli kun yötä-päivää,Linkerti oli täys rempattu mut oli kuitenki
näitä säätö-käynnistys-käyntiongelmia kun taas Mikunilla toimi
kun unelma.Noita Mikuni 34 millisiä löytyy lumikelkoistakin(Lynx
muistaakseni,et jostain rommarilta vain hakemaan)Iteltäni taitaa
löytyä kans yx ylimääräinen,ilman ryyppyä.
kehveli

Öljyt lattialle

Viesti Kirjoittaja kehveli »

Jos ne öljyt tulee siitä laturin luota koneen alaosasta, niin se on aika normaalia. Ainakin jos peli on seisonut pitkään. Elävästi muistan, kun potkasin lättäpään keväällä eka kertaa tulille: kampikammioon laskeutuneet öljyt lurahti tallin lattialle ja mulla meinas lurahtaa housuun samantien :)
Mulla on muuten pari lättäpään kirjaa, manuaali ja parts catalog, jos kiinnostaa...

Eikä siinä Linkertissä mitään vikaa ole, se vaan edustaa 'hiukan' vanhempaa tekniikkaa kuin esim. Mikuni. Linkertin saa kyllä toimimaan, mutta joku nykyaikainen kaasari on kyllä käytön kannalta helpompi.
Punaparta

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

:D

Ja taas yks sivuvenahökötys radalle öljyä valuttamaan? OIKEIN, niin sitä pitää!!!
Ite oon hommannu Mannelta HotBikestä pari opusta ja Ameriikoista tilasin (saa toki muualtakin) Bruce Palmerin "How to restore your blaahblaah..." opuksen, sikapaksu ja yhtä hintava. Suosittelen.
Muutama hyvä linkki:
www.45partsdepot.com (ystävällistä porukkaa, Kurt ja Wendy)
www.victorylibrary.com (mr.Panic tietää HYVIN PALJON mm.lätysköistä)
www.flatheadpower.com (mm.loistava keskustelupalsta)


Tero
---OldIronSociety---

loadedforever@hotmail.com
jontsa

lätkyn käynnistys..

Viesti Kirjoittaja jontsa »

.. linkertillä
1.ryyppyläppä kiinni, vipu pystyyn
2.kaasu täysille
3.sytkä myöhälle, jakaja myötäpäivään, jos on käytössä alkuperäinen systeemi, on vasemmassa kahvassa ennakon säätö, aikaistuu kuin kääntäisi kaasua , myöhälle kuin kaasu pois
4. pari tyhjää polkasua
5. ryyppy 1/2 - 1/3 kiinni, kaasu 1/3 auki , virtalukosta sytkävirrat päälle, polkasu puristuksen kohdalla ja käyntiin, ryyppy pois sytkä aikaselle ja aja vaikka maailman ääriin, lähtee varmasti jos on sytkä oikein säädetty ja pensaa tankissa(ja tietty se hana auki), sakkakuppi ja kaasari puhdas.

8)
jos on muuta kysyttävää, autan jos osaan
wlamies@jippii.fi
Kartza

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Mainiota, kiitos vihjeistä. Mopo lähti käymään helvetillisen paukkeen ja savun saattelemana. Ahkera polkeminen kylläkin aiheutti sen että kiila mureni ja nyt pitää kehittää uusi kiila ja eikun taas nauttimaan ääni- ja savuefekteistä. Linkert-88 on käytössä ja imusarjan liitokset vaikuttaa hieman väljiltä, pitänee yrittää tiivistää? Öljyvuoto vaikuttaa kylläkin siltä että joku tiiviste saattaa puuttua kokonaan, kun öljyt valuu pakoputken päälle, vaikkei kävisikään, joten pitää varmaan hommata kirjallisuutta niin näkis tiivisteistäkin tietoa. Muistaakseni myyjämies jutteli että " oil seal" pitää laittaa?? Öljyt pitää saada pysymään koneessa että pääsis kokeilemaan oikein ajamistakin! Pitääkö enskaketju muuten olla kovinkin kireällä. Bensahana vaikuttaa myös aika mystiseltä vermeeltä...onko tietoa miten pitäis toimia oikeesti? Tässä näitä kysymyksiä on valitettavasti paljon mutta kirjallisuus helpottaa varmaankin tuskaani?
Eli "kehveli" ne kirjat kiinnostaa kyllä, mitäpä maksaa?

kartza68@hotmail.com
jontsa

öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja jontsa »

mistä se vuotaa sitä öljyä, tiesithän, että harrikan öljykierto on ns. kuivasumppu, eli öljyt on normaalisti säiliössä, ei koneessa. lättäpäässä se on tyypillistä, että pitkään seisoessaan valuu öljyt hiljalleen koneeseen, siksi se savuttaa kun pistää käyntiin pitkällisen seisonnan jälkeen, ja kun öljyt on kampikammiossa, ainakin alkuperäistyyppisen kampiakselin öljytiivisteen( ei ole varsinainen tiiviste, vaan heittorengas eli oilslinger) kanssa tulee öljyt lattialle. seuraile vuotoja kun pääset käyttämään normaalisti,koneen käydessä pitäs paluupumpun (moottorin alla)pumpata kampikammiosta öljyt takasin tankkiin.
imusarjan tiivisteet on vähän ongelmalliset, ne on pronssiholkit sen ison turpamutterin alla, kannattaa katsoa, että kohokammion pohjapropusta olevasta pultista on tuenta moottorin lohkoon, muuten koko kaasarin paino on imusarjan varassa. itse tiivistin imusarjan laittamalla sylinterin ja sen turpamutterin väliin(eli imusarjan kiinnitysnipan ,kierreosa, päälle) ns. kirjekuoritiivisteen(tefloninen putkilaipantiiviste teollisuuskäytössä)jonka sisään o-renkaan, toimii ainakin omassa läjässä.
bensahana toimii kuin ruuvi, kierrä auki-hana auki, kierrä kiinni-hana kiinni, varatankki on kun kierrät auki ja nostat karan ylös.
enskaketjusta en tiedä kun omassa on hihna, mutta kun saat kirjan se selviää siitä.
Vieras

Wla käynnistys

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo toi öljyjen valuminen on tuttua mullekin, taitaa kuulua asiaan.
Suosittelen lämpimästi kaasarin vaihtoa mikuniin.
Loimaalta saa valmiita satseja 750:seen maksaa jotain 1700 mk.
molo

wla:n käynnistys

Viesti Kirjoittaja molo »

Jaaha, ite ajelin 6 kesää lätyskällä ja nyt vasta selvisi että siinä oli myös varatankkikompleksi. Tietääpähän jatkossa. 8O
Vastaa Viestiin