Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
ma^ko
Viesti:

Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

MrX kirjoitti:Otsikon mukaan tässä kysellään; onko tekniikan kehitys edistystä ?
Ja johan se on tullut ihan selkeäksi että on ja ei ole, asioilla on useita puolia. Kuitenkin vertaileva jarnaaminen siitä mikä kaikki on kehittynyt oikeasti, saattaa jollekulle olla ihan oikeasti hyödyllistä infoa, sen pähkiessä et uskaltaako vanhaa vai onko vain vanha autuas jne. Moottoriteknisesti mun mielestä ei EVO:n jälkeen ole tapahtunut järkevää kehitystä(subjektiivinen mielipide, ma^koluuttinen totuus) ja uudenpien jatkojalostusta rajoittaa tiukemmat normit kuin vanhempien.
MrX kirjoitti:Eihän siinä mitään pahaa ole jos joku ei tykkää uusista tai vanhoista laitteista.
Ei todellakaan, mutta varsin moni diggaa esittää sen oman valintansa ainoana absoluuttisen oikeana valintana, jota se ehkä hänelle onkin, toiselle voi vaan olla ihan yhtä absoluuttisen väärä.

Mä olin joskus sitä mieltä et ei koskaan EVO, early-shovel/panshovel oli mulle HD-moottoreiden kuningas, kaunein se on mun silmään edelleen mut EVO on helpompi ajopyörän koneena. Tästä syystä, että mieli on jo EVO:n suhteen muuttunut, en sano ettei koskaan TC, mut erittäin epätodennäköisenä sitä omalta osaltani pidän.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Mun puolesta moottorin kehitys olis voinu jäädä EVOon, mutta miten se on niin vaikeeta kehitellä kunnolliset jarrut? Oon kyllä noillakin pärjänny, mutta verrattuna muihin aikalaisiin, niin on kyllä kivikautisen raskaat käyttää. Vai onkohan tuo abs:n ensimmäisiä kehitysversioita :lol: , kun ei niitä lukkoon saa ainakaan mun lihaksilla. Ei sillä et tarttis lukkiutua, mutta vaatii tarpeetonta voimankäyttöä jos tarvii saada äkkiä pysähtymään. Täytyy varmaan käydä vielä useemmin salilla, ja ostaa hormooneja :lol: :lol: .
-90 FXR Super Glide
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Oon ainakin ittestä huomannu, jotta tarvittaessa ne jarrut löytyy.
Muuten kyllä tuntuu, että viitteelliset ovat verrattuna johonkin yhden sormen jarruteltavaan.
Aivan sama huomio 65-Mustangissa, rumpujarru ei oikein meinaa hillitä, mutta tosipaikassa hiihtää.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mako
en sano ettei koskaan TC, mut erittäin epätodennäköisenä sitä omalta osaltani pidän.
Niinpä! Omalta osaltani sanon, ettei enää ikinä paluuta noihin vanhoihin paskoihin ajopyöränä. Raplausraadot onkin sitten eri juttu. :wink:
Kuva LIFEMEMBER
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

hdlate kirjoitti:Mun puolesta moottorin kehitys olis voinu jäädä EVOon, mutta miten se on niin vaikeeta kehitellä kunnolliset jarrut? ...Ei sillä et tarttis lukkiutua, mutta vaatii tarpeetonta voimankäyttöä jos tarvii saada äkkiä pysähtymään. Täytyy varmaan käydä vielä useemmin salilla, ja ostaa hormooneja :lol: :lol: .
Mee Hot Bikeen ja tilaa tällaiset;
http://www.performancemachine.com/motor ... ipers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kyllä niillä Evokin pysähtyy. Ja on halvempiakin kuin hormoonit 8)
TC:hän on jo Tehtaalta hyvät jarrut... se on sitä kehittyvää edistystä... :wink:
atco

Viesti Kirjoittaja atco »

MrX kirjoitti:Mee Hot Bikeen ja tilaa tällaiset;
http://www.performancemachine.com/motor ... ipers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TC:hän on jo Tehtaalta hyvät jarrut... se on sitä kehittyvää edistystä... :wink:
Mulla on dynassa edessä PM:n 6-mäntäpuristin ja 13" tuuman levy. Onhan se parempi kuin vakio TC ja varmaankin vielä isompi ero evo-kauden yksmäntäisiin mutta mun mielestä näissä pitäisi olla vakiona 2 levyä edessä, ei tuo yksi levy 6-mäntäiselläkään nyt mikään erityisen kevytkäyttöinen ole.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Vallu kirjoitti:Mako
en sano ettei koskaan TC, mut erittäin epätodennäköisenä sitä omalta osaltani pidän.
Niinpä! Omalta osaltani sanon, ettei enää ikinä paluuta noihin vanhoihin paskoihin ajopyöränä. Raplausraadot onkin sitten eri juttu. :wink:
Niinpä niin, vanha ja paska. Voiko tätä soveltaa myös Walluun :lol:
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
ma^ko
Viesti:

mcjusa kirjoitti: Niinpä niin, vanha ja paska. Voiko tätä soveltaa myös Walluun :lol:
Missä kohdassa tuo vaatii soveltamista? 8) :mrgreen:
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

Eläkeläiselle vanha paska voi olla työttömälle osamaksulla kituutettu silmäterä, alkaapi ylimielisyys lähentelemään itänaapuria,
Vallu
Viesti:

mcjusa
Niinpä niin, vanha ja paska. Voiko tätä soveltaa myös Walluun
mako
Missä kohdassa tuo vaatii soveltamista? 8) :mrgreen:
Sopii täydellisesti, paitsi sillä erolla etten ole juuttunut historiaan. Mutta eikös herroilla tulevaisuus vaikuta kauhealta, kun kohta olette iteken vanhoja paskoja ja sen lisäksi kalustokin on vanhaa paskaa. On siinä sitten kestämistä. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
ma^ko
Viesti:

Vallu kirjoitti:Mutta eikös herroilla tulevaisuus vaikuta kauhealta, kun kohta olette iteken vanhoja paskoja ja sen lisäksi kalustokin on vanhaa paskaa. On siinä sitten kestämistä.
Ja sekin on sun syy, olit tääl jo ennen meitä etkä ole keksinyt mitään ratkaisua mokomalle ongelmalle. Se et vaihtaa vanhat romut uusiin romuihin ei ole ratkaisu. :mrgreen:
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

otsir3 kirjoitti:Eläkeläiselle vanha paska voi olla työttömälle osamaksulla kituutettu silmäterä, alkaapi ylimielisyys lähentelemään itänaapuria,
Olisko asiaa paremmin voinu sanoa.
-90 FXR Super Glide
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Oiskos tässä kurmootuksen paikka, lähtis tuo ylimielisyys :lol:
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Vallu
Viesti:

Mistä näitä tosikkoja oikein sikiää? 8O 8O 8O
Kuva LIFEMEMBER
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

atco kirjoitti:
MrX kirjoitti:Mee Hot Bikeen ja tilaa tällaiset;
Mulla on dynassa edessä PM:n 6-mäntäpuristin ja 13" tuuman levy. Onhan se parempi kuin vakio TC ja varmaankin vielä isompi ero evo-kauden yksmäntäisiin mutta mun mielestä näissä pitäisi olla vakiona 2 levyä edessä, ei tuo yksi levy 6-mäntäiselläkään nyt mikään erityisen kevytkäyttöinen ole.
Eihän tuo kovin suuri ongelma ole; laitat Electran alaputket ja puristajat ja uuden nestesäiliön ja letkut niin sitten on levyjä riittävästi. Näin Wide Glidessä oli 1982... eli kehitys on kehittynyt väärään suuntaan ?
Vastaa Viestiin