Toisin on muualla, olisko meilläkin syytä:
www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806117783067_ul.shtml
Tämähän niillä tuntuu olevan taktiikkana. Öljybisnesmiehet antavat lausuntoja otsa kurtussa mukasurkeina, että kyllä se taitaa nousta vielä 2 euroon, niin silloin 1,5 alkaa tuntua halvalta ja hintaa voidaan nostaa 1,6 euroon ja kaikki huokaisevat helpotuksesta, että ei noussutkaan kahteenMr Smith kirjoitti:Huoltiksen pitäjä oli vakuutellut että vuoden vaihteessa 2? litra....
Ja tässä koko artikkeliHeSa kirjoitti:Kallis bensiini lisää julkisen liikenteen suosiota USA:ssa
Los Angeles. Joukkoliikenteen suosio on kasvanut Kaliforniassa polttoaineiden rajun hinnannousun myötä.
...
Bensiinin hinta Yhdysvaltain markkinoilla on kolminkertaistunut vuodesta 2003.
HeSa kirjoitti:Bensa halventunut reippaasti
Julkaistu: 17.11.2008 klo 9:22
Bensiinin hinta on pudonnut alimmilleen lähes kahteen vuoteen. Polttoaine.net-verkkosivuston mukaan bensa maksoi viikonvaihteessa keskimäärin 1,24 euroa. Edellisen kerran bensiinin hinta oli tätä alempana helmikuussa 2007.
Halvimmalla bensiiniä on myynyt helsinkiläinen huoltoasema, jolla 95-oktaaninen maksaa 1,14 euroa. Hinnat ovat syöksyneet jyrkästi heinäkuusta lähtien. Tuolloin bensan hinta oli keskimäärin 1,57 euroa.
Dieselin alin hinta on laskenut jo karvan verran alle yhden euron. Keskihinta oli viikonvaihteessa 1,10 euroa. Diesel oli halvempaa viimeksi kesäkuussa 2007.
Polttoaineiden hinnat putoavat tavallisestikin syksyllä lomakauden päätyttyä, mutta nyt hintoihin vaikuttaa voimakkaasti maailmantalouden ajautuminen taantumaan.
Raakaöljyn hinta on sukeltanut selvästi jyrkemmin kuin bensiinin. Pohjanmeren Brent-laadun hinta laski maanantaiaamuna 53,40 dollariin tynnyriltä. Heinäkuussa Brent-tynnyri maksoi yli 147 dollaria.
Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaanSporttiboy kirjoitti:Mutta onko siellä tietä ajaa vai pitääkö dyyneilläJiiHoo kirjoitti:Täällä saa 2 eurolla 22 litraa bensaa...ei paha.
Tiiäkkö onko tuo 25l/100km hetkellistä tai jatkuvaa? Mulla ranskan cliossa oon saanu muutaman kerran yli 40l/100km joten tuo 25l ei paljolta kuulosta.nicnac kirjoitti: Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan
Jatkuvaa ofcourse...kyllähän sitä kiihdyttäessä voi helposti kulutus mittari näyttää 50l/100km, mutta ajappa normaalin liikenteen mukana 25l keskikulutuksellamikira kirjoitti:
Tiiäkkö onko tuo 25l/100km hetkellistä tai jatkuvaa? Mulla ranskan cliossa oon saanu muutaman kerran yli 40l/100km joten tuo 25l ei paljolta kuulosta.nicnac kirjoitti: Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan
Italian motareitten ruuhkissa sai tuollaset kulutukset helposti aikaseksnicnac kirjoitti:Jatkuvaa ofcourse...kyllähän sitä kiihdyttäessä voi helposti kulutus mittari näyttää 50l/100km, mutta ajappa normaalin liikenteen mukana 25l keskikulutuksellamikira kirjoitti:Tiiäkkö onko tuo 25l/100km hetkellistä tai jatkuvaa? Mulla ranskan cliossa oon saanu muutaman kerran yli 40l/100km joten tuo 25l ei paljolta kuulosta.nicnac kirjoitti: Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan