Bensan HINTA

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kun suomalainen suuttuu niin se pistää käden nyrkkiin - ja nyrkin taskuun :evil: ...

Toisin on muualla, olisko meilläkin syytä:

www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806117783067_ul.shtml
Masa322

Viesti Kirjoittaja Masa322 »

Jep ja sielä voi leikkiä "kuka pelkää mustaa miestä?" :cry: :cry: :cry:[/quote]

Heh toi oli hyvä!!

Mut on ihan hanurista toi löpön hinnan nousu.Mietippä ny jotain huonopalkkaista joka asuu vuokratalossa ja sen ainut ilo on ajaa paskalla mopollaan.Ja nyt kun bensan hinta nousee niin senkin ainut ilo on pilattu :( .

:twisted: Masa :twisted:
Mr Smith

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

Huoltiksen pitäjä oli vakuutellut että vuoden vaihteessa 2? litra....
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mr Smith kirjoitti:Huoltiksen pitäjä oli vakuutellut että vuoden vaihteessa 2? litra....
Tämähän niillä tuntuu olevan taktiikkana. Öljybisnesmiehet antavat lausuntoja otsa kurtussa mukasurkeina, että kyllä se taitaa nousta vielä 2 euroon, niin silloin 1,5 alkaa tuntua halvalta ja hintaa voidaan nostaa 1,6 euroon ja kaikki huokaisevat helpotuksesta, että ei noussutkaan kahteen :twisted:

Sitten nostetaan 5-10 senttiä kerralla ja kun lähestytään kahta, aletaan puhua, että kohta se maksaa 2,5 ja taas jengi on tyytyväinen, kun maksaakin vain 2e :twisted: :twisted: Minä olen vakuutunut, että tämä on hinnoittelukriisi, ei mitään muuta :!: Hintaa vain nostetaan nostamisen ja voittojen maksimoimisen ilosta ja katsotaan mihin saakka kansan pinna venyy...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Olen nyt Superista paluun jälkeen ollut ajamatta johtuen teknisestä viasta.
Kun tultiin Suomeen, niin Nesteen Metsälän(Porin Krs:väliilä) aseman julkistettu hinta 95E 1,52 tuntui vitsiltä.
Eihän mun mopokaan vie kuin 5 l/100km, mutta nyt loppuu se hiljainen nyrkinpuristelu taskussa. :evil:
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

HeSa kirjoitti:Kallis bensiini lisää julkisen liikenteen suosiota USA:ssa

Los Angeles. Joukkoliikenteen suosio on kasvanut Kaliforniassa polttoaineiden rajun hinnannousun myötä.
...
Bensiinin hinta Yhdysvaltain markkinoilla on kolminkertaistunut vuodesta 2003.
Ja tässä koko artikkeli
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135237329881

On hinta noussut aikalailla, muttei yllä vielä lähellekkään Eurooppalaista tasoa...
Sveitsissäkin hinta hipoo välillä jo 2 frangia (=n.1.25?), mutta vielä on alla pysynyt.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

jutaharri kirjoitti: nyt loppuu se hiljainen nyrkinpuristelu taskussa. :evil:
Eli mitä siis aiot tehdä? 8O
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tämän päivän tietoa.
Johan ulosmyyntihintakin on laskenut kun raaka-aineen hinta "palutunut normaalimmalle tasolle".
HeSa kirjoitti:Bensa halventunut reippaasti

Julkaistu: 17.11.2008 klo 9:22

Bensiinin hinta on pudonnut alimmilleen lähes kahteen vuoteen. Polttoaine.net-verkkosivuston mukaan bensa maksoi viikonvaihteessa keskimäärin 1,24 euroa. Edellisen kerran bensiinin hinta oli tätä alempana helmikuussa 2007.

Halvimmalla bensiiniä on myynyt helsinkiläinen huoltoasema, jolla 95-oktaaninen maksaa 1,14 euroa. Hinnat ovat syöksyneet jyrkästi heinäkuusta lähtien. Tuolloin bensan hinta oli keskimäärin 1,57 euroa.

Dieselin alin hinta on laskenut jo karvan verran alle yhden euron. Keskihinta oli viikonvaihteessa 1,10 euroa. Diesel oli halvempaa viimeksi kesäkuussa 2007.

Polttoaineiden hinnat putoavat tavallisestikin syksyllä lomakauden päätyttyä, mutta nyt hintoihin vaikuttaa voimakkaasti maailmantalouden ajautuminen taantumaan.

Raakaöljyn hinta on sukeltanut selvästi jyrkemmin kuin bensiinin. Pohjanmeren Brent-laadun hinta laski maanantaiaamuna 53,40 dollariin tynnyriltä. Heinäkuussa Brent-tynnyri maksoi yli 147 dollaria.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
JiiHoo

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Täällä saa 2 eurolla 22 litraa bensaa...ei paha. 8O
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

JiiHoo kirjoitti:Täällä saa 2 eurolla 22 litraa bensaa...ei paha. 8O
Mutta onko siellä tietä ajaa vai pitääkö dyyneillä 8O
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Sporttiboy kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:Täällä saa 2 eurolla 22 litraa bensaa...ei paha. 8O
Mutta onko siellä tietä ajaa vai pitääkö dyyneillä 8O
Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan :lol:
Sportster alla jälleen.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mites on nytte tuon dieselin hinta? Monissa maissa tuntuu olevan enemmän kuin bensan hinta, pitäis itekkin ostaa uus koppero mutta ei tiedä millä keijuenergialla sen pitäis nykyään kulkee.

nicnac kirjoitti: Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan :lol:
Tiiäkkö onko tuo 25l/100km hetkellistä tai jatkuvaa? Mulla ranskan cliossa oon saanu muutaman kerran yli 40l/100km joten tuo 25l ei paljolta kuulosta.
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

mikira kirjoitti:
nicnac kirjoitti: Kyllä sielä vissiin on ihan teitäkin...tuttava on kans saudeissa. Maksimoimassa polttoaineen kulutusta. 25l/100km on saanu parhaillaan korean chevroletilla palamaan :lol:
Tiiäkkö onko tuo 25l/100km hetkellistä tai jatkuvaa? Mulla ranskan cliossa oon saanu muutaman kerran yli 40l/100km joten tuo 25l ei paljolta kuulosta.
Jatkuvaa ofcourse...kyllähän sitä kiihdyttäessä voi helposti kulutus mittari näyttää 50l/100km, mutta ajappa normaalin liikenteen mukana 25l keskikulutuksella :lol:
Sportster alla jälleen.
JiiHoo

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Sporttiboy kirjoitti: Mutta onko siellä tietä ajaa vai pitääkö dyyneillä 8O
Teitä riittää ja kahjoja kuskeja.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

nicnac kirjoitti:
mikira kirjoitti:
Jatkuvaa ofcourse...kyllähän sitä kiihdyttäessä voi helposti kulutus mittari näyttää 50l/100km, mutta ajappa normaalin liikenteen mukana 25l keskikulutuksella :lol:
Italian motareitten ruuhkissa sai tuollaset kulutukset helposti aikaseks :twisted: :twisted: Ja saattoi tulla jokunen kerta tuollanen jatkuva kulutuskin sitten väljemmälläkin motarilla, muiden mukana ajellessa, silloin en vain enää uskaltanu ruveta räpläilee ajotietokoneella että olis nähny jatkuvan kulutuksen. Tämä meni jo aika kauaks tuosta alkuperäisestä topiikista.
Vastaa Viestiin