ihme kuittailua?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:32 29.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jutaharri
Viesti:

Re: ihme kuittailua?

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Sori tuo Sportster-heitto, lähti sitten alkuperäinen aihe lapasesta.
Jos palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen, joka oli "ihme kuittailua" sposterista ja sen sopivuudesta eri sukupuolille. :)
jutaharri
Viesti:

jutaharri kirjoitti:Sori tuo Sportster, lähti sitten alkuperäinen aihe lapasesta.
Jos palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen, joka oli "ihme kuittailua" sposterista ja sen sopivuudesta eri sukupuolille. :)

Kuka muunsi Sportster Sporsteriksi, itse en sitä kirjoittaanut ja muutenkin muokasi sanamuotoa :evil:
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

jutaharri kirjoitti:Kuka muunsi Sportster Sporsteriksi, itse en sitä kirjoittaanut ja muutenkin muokasi sanamuotoa :evil:
Joku koodannu makron tänne et jos skrivaat jotta spåra normi oolla niin tää voorumi muuntaa sen sportster muotoon, siis s-p-o-r-a kääntyy sportsteriksi ihan ihtellään.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Perkeleen Pönttövuori!
Ok. ohi meni, mutta Sportsterin morkkaajat eivät tiedä mistä puhuvat.
Pyörä suunniteltiin aikoinaan vastakohdaksi jopa naisille soveltuville, laiskoille, erillismoottorisille, paksupyöräisille kulkineille. Jotenkin vaan ajan saatossa peinempitilavuuksinen moottori on mielletty vähemmän sopivaksi tosimiehille, vaikka suoritusarvoja on kai aina ollut vähän enemmän.
moderattori

Romu rauhoittaa!
ma^ko
Viesti:

Pertti kirjoitti:Perkeleen Pönttövuori!
Pyörä suunniteltiin aikoinaan vastakohdaksi jopa naisille soveltuville, laiskoille, erillismoottorisille, paksupyöräisille kulkineille. Jotenkin vaan ajan saatossa peinempitilavuuksinen moottori on mielletty vähemmän sopivaksi tosimiehille, vaikka suoritusarvoja on kai aina ollut vähän enemmän.
Eiköhän se suunniteltu vastineeksi Brittiläisille vertikaali-twineille lähinnä, urheilupyöräksi luojan armosta.

Junanpuolikas se ei ole kuten bigtwinit, ei se ihan yhtä siro ja kevee ole ku vanhat britit, suorituskyvyltään urheilumoottoripyörä se ei ole ollut enään nousevan auringon mopojen ilmiintymisen jälkeen... mikä se siis o, no se o Sporty. Jos mä olisin nuori ja siro atleeti, joku max 70kg hippiäinen niin saattaisin hyvin ajaa vallan Sportyllä, mutku olen atleettinen kotletti tai jotain ni se vaan on kovin pieni pyörä, fyysisesti siis.

Sporsterii kai sinällään kukaan morkkaa, monia sporsteristeja sen sijaan voi morkata ihan aiheesta kun syy sportyyn on vain ja ainoastaan se, et se on huokeimmin saatavilla oleva HooRee ja siihen itsekin suhtauduitaan hieman häpeillen. Mitoitukseltaan se on pienin ja kevein HooRee ni tottakai se silloin on tyttömalli, isot ämmät voiki sit ajaa BigTwineil niinku isot jannutki...

Sportster, mallimittaisten tyttöjen ja poikien malli... :mrgreen:
jutaharri
Viesti:

ma^ko kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Perkeleen Pönttövuori!
Eiköhän se suunniteltu vastineeksi Brittiläisille vertikaali-twineille lähinnä, urheilupyöräksi luojan armosta.

Junanpuolikas se ei ole kuten bigtwinit, ei se ihan yhtä siro ja kevee ole ku vanhat britit, suorituskyvyltään urheilumoottoripyörä se ei ole ollut enään nousevan auringon mopojen ilmiintymisen jälkeen... mikä se siis o, no se o Sporty. Jos mä olisin nuori ja siro atleeti, joku max 70kg hippiäinen niin saattaisin hyvin ajaa vallan Sportyllä, mutku olen atleettinen kotletti tai jotain ni se vaan on kovin pieni pyörä, fyysisesti siis.

Sporsterii kai sinällään kukaan morkkaa, monia sporsteristeja sen sijaan voi morkata ihan aiheesta kun syy sportyyn on vain ja ainoastaan se, et se on huokeimmin saatavilla oleva HooRee ja siihen itsekin suhtauduitaan hieman häpeillen. Mitoitukseltaan se on pienin ja kevein HooRee ni tottakai se silloin on tyttömalli, isot ämmät voiki sit ajaa BigTwineil niinku isot jannutki...
Sportster, mallimittaisten tyttöjen ja poikien malli... :mrgreen:

Ite olen 73-kiloinen kukkakeppi. Sporsteri kuljettais tosi ilosesti. Niinkuin aikaisemmin totesin, niin tehtaan alkuperäinen tai tehtaan alkuperäisilä osilla viritetty 1200 - Sportster on sellainen tykki, että meikäläisen 1340-evo jää viivalle. Toisaalta, jos on kilpailua tullut, niin tiettyyn rajaan asti on tullut myös omaa kiusattua. On pärjätty :)
hantta61

Viesti Kirjoittaja hantta61 »

en ihan tajuu tota ma kon kommenttia tosta sportsteristeista, joo oli se hinta mullakin näin vanhana gubbena päällimmäinen syy ostaa just tää malli, pyörähän ois tullut aikaa sitten jos ois ollu ns "massii", perheen pyöritys on vienyt ja vie rahat aika tehokkaasti, ja tää pyörä oli just mahdollisuuksien rajoissa. pyörän piti kuitenkin"kädettömälle"olla sen verran tuore ettei tarttis heti alkaa ruuvaamaan,japseja ois toki saanut halvemmallakin.häpeillen en tähän kyllä suhtaudu, onhan tää customi kuitenkin hieno peli ja vie tällästä satakiloistakin ihan riittävästi.ja eihän täällä härmässä voi ees ajaa kovaa? big twineillä voi ajaa varmaan kaikenkokoiset tyypit jos on rahaa sellaseen laittaa, eli kyllähän tää homma perustuu osittain likviditeetti-tilanteeseen!. have a nice day dudes! :)
ttopi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttopi »

ma^ko kirjoitti: Sporsterii kai sinällään kukaan morkkaa, monia sporsteristeja sen sijaan voi morkata ihan aiheesta kun syy sportyyn on vain ja ainoastaan se, et se on huokeimmin saatavilla oleva HooRee ja siihen itsekin suhtauduitaan hieman häpeillen.
Että köyhät kyykkyyn? Samalla ajatuksellahan BT -kuski voi hävetä kun omistaa alle uuden Sportsterin hankintahinnan olevan käytetyn Big Twinin...
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
ma^ko
Viesti:

ttopi kirjoitti:Että köyhät kyykkyyn? Samalla ajatuksellahan BT -kuski voi hävetä kun omistaa alle uuden Sportsterin hankintahinnan olevan käytetyn Big Twinin...
Ei, köyhä täs on itsekin ja kiusaks asti. Vaan joka alalla ku mielletään jokin huokeaksi "sisäänvetotuotteeksi" niin iso osa mokoman hankkijoista suhtautuu itsekin siihen hieman häpeillen. Sportyssähän ei sinällään ole mitään muuta vikaa kuin et se on pieni, ainakin mun makuun, siis kooltaan ei moottoriltaan.
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

ttopi kirjoitti:
ma^ko kirjoitti: Sporsterii kai sinällään kukaan morkkaa, monia sporsteristeja sen sijaan voi morkata ihan aiheesta kun syy sportyyn on vain ja ainoastaan se, et se on huokeimmin saatavilla oleva HooRee ja siihen itsekin suhtauduitaan hieman häpeillen.
Että köyhät kyykkyyn? Samalla ajatuksellahan BT -kuski voi hävetä kun omistaa alle uuden Sportsterin hankintahinnan olevan käytetyn Big Twinin...
Mun mielestä pyörän hinnalla ei ole mitään merkitystä onko laite hieno vai ei. Laitteen hienous taas ei korreloi mitenkään siihen miltä pyörä välttämättä näyttää vaan miltä se tuntuu. Laitteen pitää tuntua siltä että sitten kun sen laittaa käymään ja lähtee ajoon ni tuntuu että PERKELE kyllä on hienoa! Ja hienoltahan se tuntuu kun... Tätähän vois jatkaa vaikka hamaan tappiin...
-Know your enemy-
hantta61

Viesti Kirjoittaja hantta61 »

ou jee, lähtenyt vähän lähtenyt väärille jengoille tää jutustelu, mut on vielä pakko todeta et toi "sisäänheittotuote" oli mulla jopa käytettynä siinä ja siinä ja sai hetkeksi "kotirauhan" rikkoutumaan, unohdin meinaan himassa kertoa et olin ostanut tommosen päpättimen :lol: , japseihin verrattuna käytetty sisäänheittotuote oli kuitenkin vielä aikas hintava, ja kun osatkin vielä on noteerattu vähän kalliimmiksi, niin kyllä tossa sai massit laskee aika tarkkaan.mut nyt kun se tossa pihassa seisoo, niin on se kuitenkin mulle iso juttu,vaikka onkin "vain" sporty.kaverin 50-luvun pannupää on fyysisesti luokkaa pienempi,toki keula on pitkä kuin näsinneula.mut ei se oo hirveesti kommentteja osakseen saanut, paitsi positiivisia.mut oli miten oli niin mulla ei tolla vähäisellä kokemuksella oo ku positiivista sanottavaa sportysta, en kyllä oo muilla harrikoilla ajanutkaan,mut tuskin se mun ajatusta muuttais, hyviä vehkeitähän nää on kaikki. paitsi naapurin rouvan mielestä :lol:
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Se on niin, että miehellä pitää olla ainakin yksi Harrikka, mutta voi olla lisäksi muitakin pyöriä.
Ja pitää olla ainakin yksi Sportsteri ja voi sitten olla vielä muitakin Harrikoita.
Loud valves save lives
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Äh, en mä jaksanut kun kolmannelle sivulle...
Naiselle BT että se saa kuskattua tavarat ja pääsee itse ajelemaan asiallisesti Rautapäällä.
Ja ei hymiöitä, ei jaksa enää...

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
jutaharri
Viesti:

affe kirjoitti: Ja ei hymiöitä, ei jaksa enää...
Affe

Onko hymylihakset puutunu.
:)
Vastaa Viestiin