Virivimma ihmetyttää

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

flstn

Viesti Kirjoittaja flstn »

Tai katso vaikka Norjan Superin sivuilta http://www.superrally.no/

Kuvan numero 9.

Oli jäykkäperänen BossHoss kopteri.
MrX

Taas väärässä

Viesti Kirjoittaja MrX »

:roll: Kuin mä voin olla aina väärässä 8O
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Katos viela www.v8choppers.com , kyseessa ihan tehdas tuote! 8)
orfeus

Turbiini

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Eikös tuossa muutama vuosi sitten Kaanaan ajoissa ollu kotimainen suihkuturbiinimopo. Vauhti ei päätä huimannu mutta meteli oli armoton.
Mahtasko kellään olla kuvia.
Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie »

Tuntomerkit sopii mutta kyseessä ei taida olla tuЯbo IC? Koskas muuten kapinat on? Oon harkinnut josko sen vielä virittäis iskuun..

Aiemmin mainitulla viilatulla Rautapäälläkin on jo ajettu ja sellaisen huomion tein ettei alakierrosten vääntö ainakaan vähentynyt. Seokset on vielä täysin hukassa nottei tiedä miten siinä loppuviimein kävi. Tuplatulpillekkin jouduin ryöväämään sähköä orggistulpilta, ohjelmoitavan sytytyksen anturit on hukan teillä :evil:
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mun o "pakko" tehä jotain tolle mopolle, että pysyn kavereitten japsi- ja italo-värkkien kyydissä! :P Tosin jarruista pitäis kyllä alottaa.... :twisted: :twisted:

Ohhoijaa.... :oops: :roll:
H-D Softail Custom 1998
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Itse olen ajatellut ss:n 106" stroker satsia -05 Dynaan. Onko jollain tietoa/kokemusta kyseisestä kitistä. Lisäksi hinta Suomessa kiinnostaisi jos joku täällä myy sitä?
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

SenioRR kirjoitti:Mun o "pakko" tehä jotain tolle mopolle, että pysyn kavereitten japsi- ja italo-värkkien kyydissä! :P Tosin jarruista pitäis kyllä alottaa.... :twisted: :twisted:

Vaihda kavereita! :lol: Noo, leikki sikseen 8)

Itse tulin juuri ajoreissulta kotiin ja alla oli tälläkertaa kaverilta lainattu Ducati 749 Corse (olikohan se noin?) Joka tapauksessa kyseessä on katulaillinen ratapyörä! Ei puutunut kuin perse, kädet, ristiselkä ja niska, mutta onhan se melkoisen kunnioitusta herättävä laite 8O Lähtee kuin ohjus, mutkiin menoa rajoittaa ainoastaan puutteet omassa ajotaidossa ja varovaisuus, jarrut on suorastaan veret seisauttavan tehokkaat jne... Vaatii melkoista "isän kättä" että saa pyörän tottelemaan. Silmät aukaiseva kokemus kaikenkaikkiaan...
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Don Quijote kirjoitti:
SenioRR kirjoitti:Mun o "pakko" tehä jotain tolle mopolle, että pysyn kavereitten japsi- ja italo-värkkien kyydissä! :P Tosin jarruista pitäis kyllä alottaa.... :twisted: :twisted:

Vaihda kavereita! :lol: Noo, leikki sikseen 8)

Itse tulin juuri ajoreissulta kotiin ja alla oli tälläkertaa kaverilta lainattu Ducati 749 Corse (olikohan se noin?) Joka tapauksessa kyseessä on katulaillinen ratapyörä! Ei puutunut kuin perse, kädet, ristiselkä ja niska, mutta onhan se melkoisen kunnioitusta herättävä laite 8O Lähtee kuin ohjus, mutkiin menoa rajoittaa ainoastaan puutteet omassa ajotaidossa ja varovaisuus, jarrut on suorastaan veret seisauttavan tehokkaat jne... Vaatii melkoista "isän kättä" että saa pyörän tottelemaan. Silmät aukaiseva kokemus kaikenkaikkiaan...
No juu, oon kyllä koettanut muutamia noista kavereista puhua ympäri, että vaihtaisivat pyöränsä amerikkalaiseen, mutta laihoin tuloksin. Toistaiseksi... :wink:

Oon kokeillut ystäväni Ducati Monster S4R:ää ja täytyy myös vaan nöyrästi todeta, että pyörässä olisi potentiaalia todella ripeään etenemiseen vaikka kuinka kiharaisella tiellä, mutta omat taidot eivät 11 ajokauden jälkeenkään riitä löytämään kys. pyörän rajoja... :twisted: Mutta helvetin hauska laite tuo Monster on!

Samoin pääsin joskus koeajolenkille Ducatin matkamallilla ja täytyy sanoa että tuo firma osaa pyöriinsä rakentaa uskomattoman hienot rungot (kevyitä ja tukevia) ja hienosti toimivan alustan jarruineen!
H-D Softail Custom 1998
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kaasi kirjoitti:Itse olen ajatellut ss:n 106" stroker satsia -05 Dynaan. Onko jollain tietoa/kokemusta kyseisestä kitistä. Lisäksi hinta Suomessa kiinnostaisi jos joku täällä myy sitä?
Kuka tahansa CC, Drag Specialties etc. etc. firmojen tavaroita myyvä diileri myy ja toimittaa myös ko. kitin, esim. V-Tvin City Loimaalla.

Asia joka kannattaa pitää mielessä on se, että kampiakselin laakerointi 2003 alkaen eteenpäin on hoidettu kartiorullalaakerin sijaan suoralla laakerilla. Tämän modernimman laakerin tehonkesto vanhempaan verrattuna on alempi, niitä on paukkunut ison veden takana jo 90...100 hv 95" pakettien kanssa.

Tätä runkolaakeria varten on olemassa modifiointipaketti mm. Zippersillä. Siinä lohko aarporataan teräsinserttiä varten ja homman jälkeen alkuperäistyyppistä kartiolaakeritsydeemiä voidaan käyttää. Tätä modausta saa nykyään myös Euroopasta.

106" kitti on varsin mielenkiintoinen mutta siinä on melko matalahelmaiset männät ja ne tuovat omat mausteensa soppaan.

Yksi mielenkiintoinen paketti olisi mm. Revperfin Big Bore kitti jolla saadaan 107" ilman lohkon porausta.

http://www.revperf.com/TwinCam/twinPerformKits.html

PS. Tää nyt ei tarkoita että kaikista se laakeri automaattisesti poksahtaa, mutta hyvä kenties kuitenkin olla tiedossa.
FXSTS 1992
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Täytyy pitää laakerin modifiointi mielessä - varmasti halvempi vaihtaa samalla... Kiitos vinkistä.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Vähän ihmetyttä tuo iskunpituuden jatkaminen tehojen nostamiseksi, kun isku on jo valmiiksi "liian pitkä" tuossa alkaa jo veivisuhde menemään "överiksi" . Lyhennetään iskua ja nostetaan pyörintänopeutta... :twisted:
Suuri moottoritilavuus on vain yksikeino nostaa moottoritehoa, toinen on moottorin hyötysuhteen optimointi .
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

wesa kirjoitti:Noh,noh Mur Mur X.
Pistäppä Googlen kuvahakuun hakusanaksi V8 Chopper, YLLÄTYT!
8)
Oli parikin kappaletta näytteillä Norjan superissa vuos sitten. Järkyttäviä laitteita...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ja jos ihan oikeesti kiinnostaa miten viritys on onnistunut ja miten vehkeet kulkee, niin tätä kautta apuja: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=20564
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

BossHossit ei oo enää mittään, tässä on jo yritystä (ainakin ulkonäön puolesta):

Kuva
Vastaa Viestiin