Moottoripyörille ajoneuvovero

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
lyhdet

Re: Moottoripyörille ajoneuvovero

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Pave, siihen kymmeneen prossaan tässä tarttee yrittää luottaa et etes jonkunlainen tolkku tässä maassa pysyisi yllä, jotenki tää meno on menny täysin perseelleen siitä lähtien ku nilkki katainen osti pääministerin paikan itelleen 2007 lupaamalla sari sairaanhoitajalle historian suurimmat palkankorotukset, mitä sitte halus kaikki muutkin, eikä maksa ku 5mrd vuodessa, tääkin liittyy mopoiluun, nii et jos tää meno jatkuu nii täällä ei montaa mopoiliaa enää kohta ole, hillot loppuu.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Noin satatuhatta lehden mukaan liikennekäytöstäpoistettuja moottoripyöriä, joten jonkinlainen kannanotto siitäkin taisi sittenkin tulla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
lyhdet

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Pertti, ne satatuhatta on niin saatanan kovia naisia ja äijiä ettei mitää tolkkua, ne pisti hanttii, ne ei ollu sitä saatanan sakkii mikä sano et mitä toi ny meinaa muutama euro, tai sanonnu et mitä noille ny voi, vaikka kokonaisveroaseeteemme hipoo pilviä, oon nii ylpiä niistä , aivan saatanan ylpiä.
Uskon et tästä tulee voitto, niille kaikille löysäreinoille mitkä ei mitään tehny nii sanon et voi teitä pienen pieniä ressukoita.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Mutta minusta parempi satatuhatta poistoa, kuin ei mitään. Se on hyvä luku ja 250 000 olisi ollut paras. Onko muita ehdotuksia? Kuka lähtee pistään kaulukset kiriälle, muuten kuin täällä ? Vastaukset yv:llä!
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Kuinka moni siis teistä nostaa nyt käden ylös merkiksi siitä että on osallistunut hangoittelemaan vastaan tätä älytöntä veroa poistamalla prätkän/prätkät liikenteestä liikennepoistolla? MINÄ NOSTAN!! Mun prätkä poistui liikentestä heti kun asian oivalsin, eli olikohan vipa arkipäivänä v 2016. Pidän ihmisiä erittäin tyhminä laumaeläiminä, juostaan toisten perässä ja tehdään samoin kuin enemmistö tekee, suoritetaan arkisia rutiineja ja velvollisuuksia, juostaan aamusta iltaan typerässä oravanpyörässä koska se on niin oikein ja niin hyväksyttävää, eihän ladulta voi poiketa hulluksi leimaamisen pelosta....Kuulunko minä oravanpyörään, EN KUULU!! Elämä on aivan liian lyhyt ja kallisarvoinen oravanpyörässä pyörimiseen....
Grasschopper1

Täällä lapa nousee. Poistin 2016 marraskuussa liikenteestä ja katotaan otetaanko enää edes liikenteeseen. Ja totta joka sana Jorgegoodman, mitä kirjoitat. Olen hypännyt oravanpyörästä jo aikaa sitten. Siitä kyllä seuraa sellainen negatiivinen asia, että rahaa ei ole juuri käytettävissä.
Kapteeni sika

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Hurjia kavereita.

Mä kaivoin nenää ja taisin persettäkin rapsuttaa. Lasketaaks se?
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jorgegoodman kirjoitti:Kuinka moni siis teistä nostaa nyt käden ylös merkiksi siitä että on osallistunut hangoittelemaan vastaan tätä älytöntä veroa poistamalla prätkän/prätkät liikenteestä liikennepoistolla? MINÄ NOSTAN!!
Toistaiseksi mopo on käyttövalmiina, koska tulisi turhia kuluja käytöstäpoistosta, sillä jos kaavailtu vero astuu voimaan 1.5, niin tässähän kerkiää ajelemaan vielä ennen sitä! Mutta poistuu kyllä ennen tuota päivää! Jos vero tulee niin mopo lähtee saman tien myyntiin.... tosin voi olla, että tuolla tulevalla pyyntihinnalla ei ostajia löydy, mutta seisokoot tallissa.... eipähän tarvi odottaa kuin kymmenen vuotta niin sen saa museorekisteriin! Myynti-ilmoitus on jo tuossa liki valmiina......
Mutta muita hangoitteluja on tullut tehtyä viimeksi keskiviikkona... tuli hommattua Mersun Vito, jotta ei tarvi maksaa autosta vuotuista käyttömaksua.... 250-350 euroa säästyy jo siinä ja diesel on halvempaa kuin bensa eikä tuon kulutuskaan nyt mikään suuri ole, varsinkin jos verrattaisiin saman kokoluokan bensa-autoon!
Samoin ruokakaupassa on tullut nykyään valittua useammin se halvempi tuote.... aikaisemin kriteerinä oli, jos mahdollista, niin kotimainen tuote ja kotimaisen yrityksen tuote (esim. Valio)!
Samoin joitakin osia on tullut tilattua ulkomailta, kun ne on siellä halvempia postikuluineen kuin täältä suomesta ostettuna!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Kapteeni sika kirjoitti:Hurjia kavereita.

Voisitko vähän tarkentaa? Jos tää oli jotain vinoilua, että tuo liikenteestä poisto ei ole mitään, niin sinulla on varmaan parempia ehdotuksia asian eteen?
Kapteeni sika

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Grasschopper1 kirjoitti:
Kapteeni sika kirjoitti:Hurjia kavereita.

Voisitko vähän tarkentaa? Jos tää oli jotain vinoilua, että tuo liikenteestä poisto ei ole mitään, niin sinulla on varmaan parempia ehdotuksia asian eteen?
Ei ole parempaa ideaa, kerroin vaan mitä tein asian eteen. En myöskään vienyt havuja messupaikalle enkä ajanut pyörää syksyllä kadunvarteen tiettyyn kellon aikaan.

Mistä päättelit että mulla olis parempia ideoita...

Mulle se nyt vaan on ihan vitun sama.

Lisäksi kaskon saaminen fillariin tuntuu olevan virkailijasta kiinni, ensin sanotaan että ei saa kun ei ole irtaimistoa vakuutettuna, toinen sanoo että tottakai onnistuu. Tää oli yksi syy kun en katkaissut vakuutusta koska sen saaminen takaisin olisi taas ilmeisesti vaatinut sen että löydän sopivan virkailijan joka sen kaskon myöntää. :lol:
Grasschopper1

Sulle on siis vitun sama, tuleeko vero vai ei...oikeinko ymmärsin? Tässä se suomalaisuus oikein kiteytyy, kun kaikki on vitun sama. Sen takia siellä hallituksessa tuollaisia pöllöjä istuukin, kun lampaat on ne sinne valinneet.

Ei kai kaskoa nyt kukaan mene katkaisemaan, sehän on täysin järjetöntä! Mitä jos se pyöräs palaa tai sen joku varastaa, et saa senttiäkään mistään. Ei liikenteestä poisto katkaise automaattisesti kasko vakuutuksia.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Kapteeni sika kirjoitti: Mulle se nyt vaan on ihan vitun sama.

Lisäksi kaskon saaminen fillariin tuntuu olevan virkailijasta kiinni, ensin sanotaan että ei saa kun ei ole irtaimistoa vakuutettuna, toinen sanoo että tottakai onnistuu. Tää oli yksi syy kun en katkaissut vakuutusta koska sen saaminen takaisin olisi taas ilmeisesti vaatinut sen että löydän sopivan virkailijan joka sen kaskon myöntää. :lol:
Joillekin on... suurimmalle osalle ei!

Mutta pelkkä liikennekäytöstäpoisto ei moottoripyörillä katkaise liikennevakuutusta kuten autoilla! Eikä muitakaan vakuutuksia käsittääkseni! Tuokin selvisi mulkle perjantaina kun pitä käydä autoon tekemässä vakuutus paikanpäällä kun netissä ei voi tehdä...... eivät tunnista moista autoa olenkaan niiden laskurit!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Kukaan ei ole sentään niin idiootti että poistaisi pyörästä kaskoa missään vaiheessa?....kannattaisi kai tehdä muutakin kuin vain persettä rapsutella :) Tässä juuri se helvetin ongelma onkin kun useammat heti luovuttavat kun heitä aletaan potkia, sanovat että vitun sama ja kääntävät toisen poskensa....
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

On muuten hämmästyttävän suuri luku jos 100.000 pyörää on poistettu, kun kokonaismäärä on kai n. 250.000 kpl. Näin aktiivista osallistumista ei varmaan ole nähty millään saralla pitkään aikaan jos reilusti yli kolmannes on asiaan tarttunut! Jos vaikkapa autoja aiottaisiin verottaa jollain uudella pisteverolla, n. 5 miljoonan henkilöauton omistajista tuskin vastustavia tekoja syntyisi 2 miljoonan auton verran. Eli moottoripyöräilijät ovat olleet hyvinkin aktiivisia!

Poistonhan voi tehdä tosiaan ennen 1.5. jos haluaa omalta osaltaan välttää veron. Tämä aiemmin poistaminen onkin varmaan ollut siksi hyvä, että sillä on saatu asialle näkyvyyttä ja sillä voi olla vaikutusta siihen tuleeko vero, millaisena tai ollenkaan.

Ymmärrän kyllä senkin, että jos sitä ainokaista ajopyöräänsä ei poista mielenosoitusmielessä tässä välissä jos kuitenkin nyt jo tietää että ajo jatkuu jo huhtikuulla, tuli vero tai ei.

Silti, ei kai ole tarvista keljuilla kellekään. Kukin saa ihan itse päättää tässäkin asiassa kuinka haluaa toimia, vastustaa tai olla vastustamatta, tehdä jotain tai olla tekemättä. Suomi kun on ns. vapaa maa, niin veroahan saa jopa kannattaa jos siltä tuntuu! (Joskin eipä tämänlaisen veron kannattajia taida kyllä juuri löytyä, ei ainakaan näiltä forumeilta...)
Grasschopper1

Tuo verolle pantavien pyörien kokonais määrä ei ole edes tuota 250 000 kappaletta, koska jonkinlainen määrä tuosta on kevytmoottoripyöriä ja museopyöriä...jos oikein olen ymmärtänyt ja niitähän ei olla kai verolle laittamassa? Eli se 100 000 kpl on näinollen prosenttuaalisesti vielä isompi ja parempi lukema.
Vastaa Viestiin