Konkurssiuutisia, taas.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

vaakko
Viesti:

Re: Konkurssiuutisia, taas.

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Kävin pyörähtämässä konkurssimyynnissä eli -30% muista paitsi pyöristä. Jonkin verran oli porukkaa paikalla ja työntekijät hyvällä tuulella / positiivisella vireellä kaikesta huolimatta ja tilanne huomioiden. Toivotaan että uusia hommia löytyy mahd. pian osaavalle porukalle!

Itselle tarttui mukaan hyllyssä jo aiemminkin mun nimeä huutaneet rsd:n keulaputken suojat, ajattelin ne aiemmin laittaa vasta talven aikana, mutta nyt sitten näin. Tekstiiliosastoa, oheissälää, kypäriä ym. tuolla on hyvin tarjolla. Jotain peltiosia, tarvikkeita ym. myös.
Ojvpo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ojvpo »

vaakko kirjoitti:Kävin pyörähtämässä konkurssimyynnissä eli -30% muista paitsi pyöristä. Jonkin verran oli porukkaa paikalla ja työntekijät hyvällä tuulella / positiivisella vireellä kaikesta huolimatta ja tilanne huomioiden. Toivotaan että uusia hommia löytyy mahd. pian osaavalle porukalle!

Itselle tarttui mukaan hyllyssä jo aiemminkin mun nimeä huutaneet rsd:n keulaputken suojat, ajattelin ne aiemmin laittaa vasta talven aikana, mutta nyt sitten näin. Tekstiiliosastoa, oheissälää, kypäriä ym. tuolla on hyvin tarjolla. Jotain peltiosia, tarvikkeita ym. myös.

Aivan! Nyt lähtee halavalla, ja huudot jatkuvat vielä:

https://huutokaupat.com/fi/v/93579" onclick="window.open(this.href);return false;
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

jman kirjoitti:
Peacemaker76 kirjoitti:Ja tosiaan nettitullauksessa ei vaadita kuitteja tai tositteita, sehän sanotaan selvästi siellä palvelussakin.
Soittaessani Tulliin, yrittäessäni selvitellä mistä se nettilomake löytyy, minulle oikein korostettiin että aivan sama vaikka paketin päällä lukee hinta, nettitulliselvitykseen tarvii liittää kuitti - muuten ei homma puhelimessa saamani tiedon mukaan etene.

Epäilemättä nörtimpi kaveri osaa palvelut, koodit ja seurannat, ja lukutoukka jaksaa kenties kahlata suuren osan Tullin sivuja kansoittavasta kirjainviidakostakin, mutta minä olisin ajanut muutamaankin kertaan esimerkiksi 130km paljon mieluummin.

Tuo palvelu on muuten "hauska" sana nykykielessä. "Palvelulla" kun tunnutaan käsittävän jotain perkeleen nettisivua, joka korvaa sen että olisi joku joka palvelisi. Eli nykyisin palvelu tarkoittaa samaa kuin ennen vanhaan tarkoitettiin sillä että ei ole minkäänlaista palvelua. Tykkäsin vanhasta palvelusta enemmän.
Sori nyt että jatkan viel OT mutta ymmärrän jman kyllä sun pointin palvelusta ja sen tarpeesta mutta nyky Suomessa sitä ei tahdo saada oikeen mistään. Se palvelu jota tullista vielä sais henkilöiltä, siis samaa jota sai vielä hetki sitten, oli yleensä hidasta ja joskus suht töykeääkin ja jos erehtyi jotain vielä kysymään.

Mä oon liittäny aina paypal .pdf kuitin ku oon netti tullannu. Sen liittää n. kolmella hiirenklikkauksella. Olen toki luullu että se tarvitaan. Olenkin ollu väärässä.
-Know your enemy-
Marko Nykänen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen »

HileD kirjoitti:... Mä oon liittäny aina paypal .pdf kuitin ku oon netti tullannu. Sen liittää n. kolmella hiirenklikkauksella. Olen toki luullu että se tarvitaan. Olenkin ollu väärässä.
Itseltä joskus jäänyt liittämättä puolivahingossa kuitti. Aina on tullut puolen tunnin sisään lisätietopyyntö, eli kuittia ovat kaipailleet. Nyt en ole muutamaan kuukauteen tullannut mitään, joten sen ajantasaisempaa kokemusta ei ole. Hyvä systeemi, toistaiseksi ovat vastanneet nopeasti siihen palvelunumeroonkin, kun on tarvinnut tariffikoodia kysellä. Parempi noin, kuin että maksan itellalle/postille yli 20 euroa siitä, minkä voin tehdä itsekin.

Ja sori OT:n jatkamisesta.
Rossi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Lyhyesti vielä otsikon aiheen vierestä.

eBayn kautta nettiostoksesta sähköpostiin tuleva tilausvahvistus on ollut riittävä dokumentti nettitullausta tehtäessä. Sen liittää muutamalla klikkauksella mukaan, kuten tuolla mainittiin. Ostoksia tehdessä haen tuotteita ensin Saksan ja Englannin maarajauksilla ja vasta sitten Yhdysvalloista. Ei ole lainkaan harvinaista, että haettuja tuotteita on löytynyt edullisemmin täältä vanhan mantereen puolelta - ja tullauskuviot voi unohtaa.
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

jman kirjoitti:epäilemättä nörtimpi kaveri osaa palvelut, koodit ja seurannat, ja lukutoukka jaksaa kenties kahlata suuren osan Tullin sivuja kansoittavasta kirjainviidakostakin, mutta minä olisin ajanut muutamaankin kertaan esimerkiksi 130km paljon mieluummin.
No laitetaan tähän nyt ohjetta rautalangasta.

Googleta "tulli", saat heti osuman nettituonti, klikkaa sitä, siirryt sivulle:

https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klikkaa yksityishenkilö, valitse tunnistautumistapa, vaikka pankkitunnukset.

Valitse pankki ja kirjaudu tunnuksilla sisään ja palaa palveluntarjoajan sivuille.

Hyväksy käyttöehdot, jos pakettisi on postilla, valitse ylhäältä uusi postitullaus, jos rahtifirmalla, valitse uusi rahtitullaus.

Anna vaadittavat tiedot päivämääristä ja lähetysmaasta, valitse tavaran arvon osoittava asiakirja (kuitti / kauppalasku / tilausvahvistus / muu) ja lue seuraava rivi:

Huom! Merkitse kohtaan Tavaran arvon osoittava asiakirja, minkä asiakirjan perusteella teet ilmoitusta. Itse dokumenttia ei tähän liitetä.

Paina seuraava - nappia, tsekkaat tiedot ja hyväksyt ilmoituksen lähetyksen. Sitten saatkin jo maksaa tullit ja alvit nettipankissa.

Ei vaadi todellakaan mitään nörttitaitoja.

Joo, tavaran päällä oleva hinta ei auta, asiakas tekee itse työn tullin puolesta, tää on tätä nykypäivää. Mutta jos ilmoitat itse että kama on $50 arvoista ja lootan päällä komeilee hinta $200 saatat saada asiasta kyselyä.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Peacemaker76 kirjoitti:Joo, tavaran päällä oleva hinta ei auta, asiakas tekee itse työn tullin puolesta, tää on tätä nykypäivää. Mutta jos ilmoitat itse että kama on $50 arvoista ja lootan päällä komeilee hinta $200 saatat saada asiasta kyselyä.
Ja niitä kyselyitä varten dokumentit tulee säilyttää vähintään 3 vuotta...

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
TCowboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TCowboy »

jman kirjoitti:
Peacemaker76 kirjoitti:Ja tosiaan nettitullauksessa ei vaadita kuitteja tai tositteita, sehän sanotaan selvästi siellä palvelussakin.
Soittaessani Tulliin, yrittäessäni selvitellä mistä se nettilomake löytyy, minulle oikein korostettiin että aivan sama vaikka paketin päällä lukee hinta, nettitulliselvitykseen tarvii liittää kuitti - muuten ei homma puhelimessa saamani tiedon mukaan etene.

Epäilemättä nörtimpi kaveri osaa palvelut, koodit ja seurannat, ja lukutoukka jaksaa kenties kahlata suuren osan Tullin sivuja kansoittavasta kirjainviidakostakin, mutta minä olisin ajanut muutamaankin kertaan esimerkiksi 130km paljon mieluummin.

Tuo palvelu on muuten "hauska" sana nykykielessä. "Palvelulla" kun tunnutaan käsittävän jotain perkeleen nettisivua, joka korvaa sen että olisi joku joka palvelisi. Eli nykyisin palvelu tarkoittaa samaa kuin ennen vanhaan tarkoitettiin sillä että ei ole minkäänlaista palvelua. Tykkäsin vanhasta palvelusta enemmän.
Tulee varmaan olemaan sinulla aika rankkaa tuo tulevaisuus kun palvelut sähköistyy enemmän ja enemmän. Itse pidän tästä mallista enemmän, ei tarvitse niin paljon olla muiden kanssa tekemisissä.

Sitten vielä puhutaan että nuoret ei osaa mitään :twisted:
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Peacemaker76 kirjoitti:Joo, tavaran päällä oleva hinta ei auta, Mutta jos ilmoitat itse että kama on $50 arvoista ja lootan päällä komeilee hinta $200 saatat saada asiasta kyselyä.
Ja toisinkin päin. Kun tilaat Kiinasta tavaraa, siinä lukee aina lahja ja ei arvoa lainkaan tai esim. 5 USD. Eikä tulli tietenkään usko sitä, miten paljon pienet kiinalaiset lähettävät lahjoja Suomeen ;) Kerran juttelin erään tullivirkailijan kanssa Tullipostissa ja hän sanoi, että jos Kiinasta joku lähettäisi uuden Mersun Suomeen, niin siinäkin lukisi paketin päällä lahja :mrgreen:

Ja eräällä foorumilla joskus joku ääliö nosti ihan hirveän ihmisoikeuksienpolkemismetakan ja valituskierrroksen niin ylös kuin mahdollista, kun Tulliposti ei uskonut hänen saaneen lahjoituksena varaosia Jenkeistä :twisted: On näitä sankareita...

Eli dokumentteja pitää olla.

Ja takaisin topiciin, kävin tänään Hoghausissa ostamassa vähän oheistuotteita, kun kaipaamiani jarrulevyjä ei enää löytynyt hyllystä. mm. H-D Helsinki mukeja ostin parin, kun halusin astiakaappiini muiston maailmankartalta pyyhkityvästä liikkeestä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

TCowboy kirjoitti:Tulee varmaan olemaan sinulla aika rankkaa tuo ...
Kyllä tässä rupeaa olemaan valmis hautaan, juu: eipähän rasittaisi sitten tällainen reliikki teitä tiedon valtaväylällä twittereinenne omahyväisesti surffaavia tietoteknisesti valveutuneita tietokoneenjatkeita.
Toisaalta, voishan sitä lähtee ajeleenkin.
TCowboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TCowboy »

jman kirjoitti:
TCowboy kirjoitti:Tulee varmaan olemaan sinulla aika rankkaa tuo ...
Kyllä tässä rupeaa olemaan valmis hautaan, juu: eipähän rasittaisi sitten tällainen reliikki teitä tiedon valtaväylällä twittereinenne omahyväisesti surffaavia tietoteknisesti valveutuneita tietokoneenjatkeita.
Toisaalta, voishan sitä lähtee ajeleenkin.
Ei kannata vielä mennä hautaan makaamaan, ihminen on vanha vasta kun lakkaa oppimasta. Annoin vähän aikaa sitten 67-vuotiaalle faijalleni tabletin ja käyttää sitä jo ihan sujuvasti. Oppimisen suurin este on yleensä halukkuus ei kyvykkyys.
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Joe Cool kirjoitti: Ja takaisin topiciin, kävin tänään Hoghausissa ostamassa vähän oheistuotteita, kun kaipaamiani jarrulevyjä ei enää löytynyt hyllystä. mm. H-D Helsinki mukeja ostin parin, kun halusin astiakaappiini muiston maailmankartalta pyyhkityvästä liikkeestä.
Joo. Tässä ketjussa voisi kyllä pitäytyä otsikon aiheessa, sillä todella hyvin palvelevaa henkilökuntaa on näillä näkymin jäämässä työttömäksi. Ainakin minulle palvelu on ollut osa- ja asukaupassa aivan loistavaa. Nyt ei voi kuin toivoa, että joku varakas uskalikko ostaisi koko konkurssipesän, ja palkkaisi samalla koko jengin jatkamaan hyvää työtä. Kyllä H-D:n jälleenmyyntisysteemissä jotain kummallista on, jos 1.6 miljoonan ihmisen talousalueella ei menesty edes yksi virallinen jälleenmyyjä pyörämyynteineen, huoltoineen, osineen ja oheistuotteineen. Nettikauppa luonnollisesti toimii, mutta ainakin itselleni lisätieto kaupan tiskillä on ollut arvokasta, kun on mietitty, sopiiko osa vai ei. Eli minultakin kiitoksia Jukalle. Ja lisäksi Annalle ajovarusteisiin, jotta saatiin asianmukaista ja vedenpitävää ajoasua päälle Lapin- ja Norjanreissua varten.

Uusien pyörien kaupassa yksi ongelma lienee myös se, että H-D on kestävä pyörä, jonka design ei juuri muutu. Voit ostaa/tuoda ulkomailta paljon halvemmalla esim. 10-15 v. vanhan pyörän, joka näyttää ihan samalta kuin uusi. Siinä on pyöräkauppiaan vaikea keksiä argumenttejä, miksi uusi muka olisi parempi, jos hintaero on vaikka kymppitonni meidän korkealla ajoneuvoverolla. Jobbarituonti ulkomailta on varmasti myös heikentänyt virallisten jälleenmyyjien kauppaa samasta syystä.
Viimeksi muokannut hdjokke, 14:17 11.09.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

TCowboy kirjoitti:Oppimisen suurin este on yleensä halukkuus ei kyvykkyys.
Jeh, ja halua ei lisää pakko tai ylimielinen responssi jos jotakin joltakulta asiasta tietävältä kysyy.

Aiheeseen. Tohdin väittää että tämän liikkeen esillepano MP-messuilla ei lisännyt ei-tekstiilipainoitteisen vieraspaikkakuntalaisen harrastajan halua vierailla itse liikkeessä. Markkinastrategiaa, päämajasta ohjattua, en tiedä, mutta näin silti väitän.
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

jman kirjoitti:
Aiheeseen. Tohdin väittää että tämän liikkeen esillepano MP-messuilla ei lisännyt ei-tekstiilipainoitteisen vieraspaikkakuntalaisen harrastajan halua vierailla itse liikkeessä. Markkinastrategiaa, päämajasta ohjattua, en tiedä, mutta näin silti väitän.
Tietenkin se on päämajasta ohjattua. Siinä on kyse brändistä. Oletko koskaan jman miettinyt miksi Mersu-liike näyttää Mersuliikkeeltä, Audi Audilta, Bemari itseltään, ja Volkkari Volkkarilta. Ei niitä ole kauppias sisustanut. Ohjailu tulee nimenomaan päämajasta, koska kyse on kuluttajakokemuksesta, joka liittyy rekisteröityyn tavaramerkkiin, eli brändiin. Näin on H-D:nkin tapauksessa. Siellä ei vaan ole tajuttu, että markkinat täällä ovat pienet, ja ehkä vähempikin riittäisi, kuin satojen tuhansien sijoitus sisustukseen ja liiketilaan. Tämänhän maksaa jälleenmyyjä - ja lopulta sitten tietenkin asiakas.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
ms66
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ms66 »

Hyviä pointteja.
HD:Europella toimii verkostopäällikkonä Mikko Summa niminen herra. Työnkuva on kiertää Skandinavian liikkeitä läpi ja ajaa HD:n ideologiaa läpi myymälöiden sijainnista ja koosta.
Lyhyesti jos yrittäjä ei suostu muuttamaan lähemmäs keskustaa tai ehkä hogarin kohdalla Helsinkiin ja satsaaman rahaa siten kun Europe vaatii liikkeeltä viedään dealership pois tai ei puolleta velkasaneerausta kuten nyt kävi.
13.9 on virallinen "Open House" tapahtuma kaikissa liikkeissä. Mainostavat sitä Harley-Davidson Finland lärvikirjan sivulla. Pisti silmään että Helsinki ja Loimaa on sujuvasti tiputettu pois mainoksesta.
Loimaa ei saa enää myydä uusia pyöriä. Hienoa! Suomen vanhin dealeri. No ne saa pyörät myytyä Turun toimipisteen kautta.
Tälläistä. Ajellaan vielä kun kelit on kohdillaan.
Vastaa Viestiin