1,5 enskat paukkuu

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

mr.pannu

Re: 1,5 enskat paukkuu

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

En ole vieläkään keksinyt miksi jotkut hössöttää että remmin pitäisi saada tuoretta ilmaa ja vielä viileää kaikenlisäksi.

Jotkut "auton" valmistajat kuulemma käyttävät remmiä nokka-akseleissa ketjun sijaan ja ovat unohtaneet vielä siitä tuuletuksen kokonaan :?:

Aikoinaan 11mm remmiä meni kuin lakua lintsillä ja se loppui kun ostin uuden 1 1/2" 8mm satsin.
Kaikki vaivat hävisi ja sillä on ajettu 11 vuotta. Nyt tosin se on viimeistä kesää ajossa kun on jo roskistavaraa.
Spöke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Jaaha, tämän kesän beltti numero 4 katkesi eilen karttulassa. Suomalaismaisemassa beltin vaihtoon kului aikaa 42min. Purattaa nimittäin vasemman puolen putken ja kytkimen (Tamer).
Katkennut beltti kesti 1000km ja oli Bullseye. Nyt paikalle sujahti BDL st-pituisena. Tuo BE on ainakin ilman kiristintä liian löysä, katotaan miten BDL kestää. Toivottavasti takaisin etelään, loppu meinaan varabeltit...
-Markku-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

HeY!

Mulla on ollut myös ongelmia remmin kanssa. Kolme vuotta sitten katkesi ekan kerran ja sillä remmillä olin ajanut kolme kesää ja edellinen omistaja ties kuinka kauan. Vaihdoin uuden ja kiristys tehtiin perstuntumalla (remmi taipui noin 70-90 astetta). Tämän jälkeen remmin on saanut vaihtaa kerran kesässä.

Nyt vaihdoin uuden ja mittasin viivottimella kireyden. Vapaaliikettä olikin vain noin 1 sentti. Löysäsin Primon ohjeistuksen mukaiseen tuumaan. Saa nähä kestääkö pitempään.

Kyseessä on 88 cui 4 3/4 tuuman iskulla oleva mottori ja remmi on 1 1/2" 8 mm bullseye. Moottorin hihnapyörässä ei ole reunaohjainta. Hessun kanssa olen samaa mieltä siitä, että nykiminen sen sit katkaisee.
A Member of Anti-Evolution Revolution!
Spöke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Lohdullista, että on kohtalontovereita :D
Nyt beltti on kestänyt ilman revittelyjä 1600km. En edes päärallissa uskaltanut dynottaa, vaikka mieli teki :? . Taidan kuitenkin luopua ketjuun siirtymisestä, kun löysin 25 taalalla starttiversion peltienskan.
MMC löysi mulle vieläpä kevlarbeltin, otetaan se vararemmiksi, ja kun paukahtaa, aloitetaan kestotesti.
Kevlarbelttiä tekee muuten käsittäkseni vain goodyear. jälleenmyyjänä mm. Zodiac ja Genuine parts.
Eikä oo ees kallis!
+Markku+
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Vastaa Viestiin