Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

PTB

Viesti Kirjoittaja PTB »

[quote]
Jokos PTB pyörä on löytynyt? - ellei, kysy H-D Centeristä.

3.1.2007 kauppias soitti viimeks, ja kertoi että vapautui yksi standard, joku oli muuttanut tilaustaan toiseen malliin. Myyjä lupas pitää sitä varattuna minulle vähän aikaa. Luultavasti minä sen myös otan, toki mopokauppoihin tuli pieniä mutkia matkaan, meni toi auto lunastukseen ja vähä huonosta hinnasta ( mun mielestä ). Tälläi se budjetti valuu yht.äkkiä ties minne, autoki pitää ostaa.
Varusteiksi olen aatellut ilmanohjaimia.
Vaihdossa menee hyvin palvellut BMW 1150 GS , eli ajotyyliä pitää vähä muuttaa, Harrikalla ei vissiin ajella sivuluikuria santatiellä.
Joku mainitti voblauksesta, siihen totuin jo mopoaikana pappatunturi vempuloitti kans aika lailla kun heilautti sarvia edestakaisin.
Tärkein syy miksi siirryn Harrikkaan on jälleenmyyntiarvo, mun mielestä nää pitää hintansa hyvin, ainakin toivon niin.
Harricca taitaa olla keskiverto hameväkkee vahvempaa sorttia, itse en ole naisia nähnyt isojen pyörien sarvissa. Tähänkin taitaa päteä vanha viisaus, minkä voimassa häviää järjessä voittaa. :D
Anteeks kijotusvirheet
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Tärkein syy miksi siirryn Harrikkaan on jälleenmyyntiarvo, mun mielestä nää pitää hintansa hyvin, ainakin toivon niin.
Harricca taitaa olla keskiverto hameväkkee vahvempaa sorttia, itse en ole naisia nähnyt isojen pyörien sarvissa. Tähänkin taitaa päteä vanha viisaus, minkä voimassa häviää järjessä voittaa. :D[/quote]

Näyttäisi siltä, että rahaa löytyy, mutta ei asennetta. Tutustu vähän paremmin tämän mp-merkin ympärillä pyörivään kulttuuriin. :evil:
smuige
Viesti:

Osta jos fiilikset on hyvät

Viesti Kirjoittaja smuige »

Noi Bemuliinit on varmaan ihan OK vehkeitä mutta HD luopui niiden kopioimisesta jo 40-luvulla.
Okei Joo Joo, uusissa vehkeissähän on kyllä saksalaisia raketti-insinöörejä ollut mukana (kuten on ollut tapana sen saksalaisten V2 laitteen keksimisen jälkeen... :wink: )

Nää on kaksi eri mailmaa, vaikka noi laukkupyörät onkin lähempänä bemuliinin ajatusmailmaa. Ja jos oikeen haluat revitellä niin kokeile Buell Ulyssiä, siinä saat istua tarpeeksi korkealle ja ulkonäkö on ehkä myös bemuliinikuskien hyväksymä.

Jos ainoa kriteeri Harrikan hankkimiseen on jälleenmyyntiarvo, niin silloin suosittelen, että jätät ostamatta.

Itse hankin Harrikan koska se oli "unelma". (Toinen vaihtoehto oli Vincent Black Shadow, mutta sinä vuonna kun ostin omani (1983 oli myynnissä 2 Harrikaa!) ei valinnanvaraa ollut paljonkaan.
Ostettuani se on ollut ehkä enemmän kuin elämäntapa.
Sen myötä on tullut TOSI YSTÄVIÄ.

Mulle tää HD on muutakin kuin motskari eli
More Than A Motorcycle!

Se on siinä! That's It!

P.S.
On mulla ollut bmw'kin. R35 vm49 (lihakoukkukahvat ja kaikki...)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
eerola

Viesti Kirjoittaja eerola »

PTB kirjoitti:...Vaihdossa menee hyvin palvellut BMW 1150 GS , eli ajotyyliä pitää vähä muuttaa, Harrikalla ei vissiin ajella sivuluikuria santatiellä...
GS-BMW on erinomaisen hauska pyörä lajissaan. Kuten täällä R1200GS-tutustumiseni (click) jälkeen tunnustan. Ja onpa BMW:ssä vahvasti perinteitäkin mukana. Perinteet ovat hieno asia, ne luovat pyörään sielua ja persoonaa. Traditio on asia jota arvostan kovasti. Se antaa merkille uskallusta seisoa identiteettinsä takana suhdanteista riippumatta.

Väittäisin kuitenkin, että traditio on Harley-Davidsonissa ehkä vieläkin voimakkaammin mukana kuin BMW:ssä. Se kylläkin ilmenee aivan eri tavalla kuin baijerilaisessa. Ja tästä johtuen BMW:n ja Harley-Davidsonin vertailu on vähän niinkuin omenoita ja appelsiineja vertailisi. Molemmat ovat pyöreitä, mutta aivan eri makuisia ja toisessa on paksumpi kuori.

Merkkien voimakkaista identiteeteistä johtuen rohkaisen sinua miettimään kaksi kertaa, kumpaan suuntaan haluat harrastustasi jatkaa. Ja jos vielä sen toisenkin mietinnän jälkeen huomaat, että Harley-Davidsonin persoona puhuttelee, niin toivotan lämpimästi tervetulleeksi joukkoon oivaan.

Tämä ratkaisu on siksi niin tärkeä, että kuten edelle linkittämästäni keskustelusta käy ilmi, on hyvin epätodennäköistä, että sinulla on ensimmäisen Harley-Davidsonin jälkeen enää koskaan paluuta takaisin :lol:
-T
Taika

Viesti Kirjoittaja Taika »

PTB kirjoitti:
Harricca taitaa olla keskiverto hameväkkee vahvempaa sorttia, itse en ole naisia nähnyt isojen pyörien sarvissa. Tähänkin taitaa päteä vanha viisaus, minkä voimassa häviää järjessä voittaa. :D
Ei taida olla terveellistä hommata ittelleen niin isoo pyörää että sen kanssa ei tuu toimeen ja siksipä on pienikokoisena tyytyminen "tyttöpyörään" ettei käy niin että pyörä hallitsee kuljettajaa eikä kuljettaja pyörää. Onneks on vara valita. Isolle kuskille isompi ja pienelle pienempi ajopeli. Itse näyttäsin takuulla naurettavalta jonku kerrostalon kokosen vehkeen sarvissa. Tosin hameväessäkin on suuria "kokoeroja" :wink:
PTB

Viesti Kirjoittaja PTB »

Näyttäisi siltä, että rahaa löytyy, mutta ei asennetta. Tutustu vähän paremmin tämän mp-merkin ympärillä pyörivään kulttuuriin.

Se on totta asenne ja ideologia puuttuu minulta täysin. Politiikan, uskonnon, moottoripyörien, ja autojen suhteen olen sitoutumaton.
Kyllä minuakin kiinnostaa itse pyörä, vanha legendaarinen merkki olis
kiva omistaa ja testata miltä tuntuu ajella. Köyhänä mun on aina ajateltava jäälleenmyyntiarvoa, joskus aina tulee hetki kun pitää tavaraa reolisoida rahaks ja mopo se silloin myydään.
Jos mulla rahaa olis, en olis mitään tälläisillä foorumeilla kyselly ajo-ominaisuuksista, olisin oatanut uuden ultran, jos ei miellyttäs haettas joku muu peli. Kyllä köyhän elämä on v.mäistä.
Joku kirjoitti myöskin että pitäs olla useempi pyörä, sehän olis ihanne ratkauisu asvaltti, sora, crusailu ja talvipelit erikseen.
esim. näin
- asvaltti GS Bemari
- sora GS Bemari
- cruisailu H-D matkamalli
- talvi 4-tahti endurro piikkipyörillä
Tälläisillä kulus mun aika oikein hyvin.
Anteeks kijotusvirheet
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

PTB kirjoitti:...joskus aina tulee hetki kun pitää tavaraa reolisoida rahaks ja mopo se silloin myydään...
Jaa... meillä kyllä syödään silloin kaurapuuroa muulloinkin kuin aamupalalla...

"If I had to explain, you wouldn't understand"
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Köyhänä mun on aina ajateltava jäälleenmyyntiarvoa, joskus aina tulee hetki kun pitää tavaraa reolisoida rahaks ja mopo se silloin myydään.

Minä rahaton vaihdoin Kiwasian heti pois kun yksi kauppias halusu päästä eroon Harrikasta, joka oli seisnut niillä liikkeessä muutaman kk:n.
Tein mielestäni hyvän kaupan . Harrikasta oli haaveiltu vuodesta -74 ja 2005 haave toteutui. Rahoituksesta ei kaupan teon yhteydessä ollut hajuakaaan.
No sekin järjestyi muutaman mutkan kautta.
Nyt on mopo, joka viimeksi realisoidaan. Koirat ja vaimo saa jäädä, mutta viimeinen realisoitava tavara on mun HD.
Lisäksi se ei ole myytävänä, vaikka vanha onkin.
Mutta ei kuitenkaan "ei mistään hinnasta" periaatteella. Pitäähän sitä jotain periaatteita olla. :)
Mitäs niistä kirjotusvihreistä. :)
Vastaa Viestiin