FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Elävää kuvaa. Parempi kuin valokuva. https://www.youtube.com/watch?v=XkCuOgL ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Kilventeline pitää hioa ja maalata ja kilven taakse liimata tukilevy. Kiillotusta ja puhdistusta ja pesu niin valmis.
jensen

Tallilla kiillottelin lehmänpäätä ja aluja. Kuva
jensen

Kuva
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hyvää tulee edelleen, odotetusti.

Tuossa näkyvä suojakupu tangon päällä pitäisi mielestäni olla muuten kiinni, kuin noilla päällä olevilla ruuveilla. Yritän katsoa omasta shovelista, miten se siinä on. Tuotakin osaa löytynee helposti käytettynä ehjää.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen

Tämmöset on orginaalit matkustajan tapit Kuva
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Juu, tuossa on tuo sama paksu tappi, mikä 70-luvulla oli rautiksissa etutappina ja shovel FLH:ssa takatappina. Kiinnikkeen vaan muuttuvat mallikohtaisesti. Noita on vaikeampi löytää, pidä tarkasti tallessa, jos mukana tulivat? Vai oliko niin, että juuri nuo puuttuivat ja sellaisia kaipaat?

Noita tappeja löytyy helposti tarvikkeena, mutta kiinnikkeitä ei, koska ne vaihtuivat jatkuvasti.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen

Ei oo takatappeja. Kalliit on ebayssä. Osaavat pitää hintaa. Tänään tuli vahinko. Se minun pleksi on jonkun omatekemä ja ei aivan istunut ja yritin pultteja saada reikiin niin kuului naks poks. Halki. Tämä video tuli mieleen. https://www.youtube.com/watch?v=y_RhFIOijOs" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta ei hätä tämännäköinen kun ei ollut halki kuin listan alareunaan niin rälläkällä leikkasin risat pois ja tein alumiinipellistä tilalla sekä kiillotin. Ei pistä silmään. Jos ei pöpilisteille kelpaa niin hälläkös väliä.. :wink:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Pleksi on lisävaruste.
Sen voi laittaa tarkastuksen jälkeenkin, mutta tyyli ja aikakausiasiat pitää pysyä kunnossa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
jensen

Aivan kelpaa mulle. Kuva Tämä nyky pensa on kelvotonta. Hartsittuu suuttimet. Huomenna ostan uutta ja panen säilöntäaineen. Täytyy käyttää putsaria poissa ja tuhuutella ilmanpaineella.
jensen

Huomenna on pesupäivä. Maalaan myös kilpitelineen. Ulkona mukava touhuilla. Harmi vain kun tienvarressa niin töllöttävät. Mielummin katseilta suojassa mutta ovet on tiellepäin ja takapihalla on kalteva maa ja sora. Ei multa hommat lopu ja mie otan sisälle 2 vanhaa prätkää ja mopedin. Minun oma moppe jonka isä mulle osti vuonna 1981 Tunturi Super Sport. Lisäksi otan sisään minun ensimmäiseen moottoripyörän jonka ostimme muurarilta vuonna 1978 Ic-Jupiter 350cc 1962. Siihen isä teki auton männärenkaista viilamalla uudet kannunrenkaat ja taas mentiin. Mulla on se ladossa. Lisäksi tuon sisälle IFA Bk 350cc 1952 prätkän.

. Mulla autosta jää tarvikkeita niin tekasen nämä niillä. Maalaan moppet ja sitten tuon peltilevyt kammion lattiaritilän päälle kun sinne putoilee pultteja. Muitten romuihin mulla ei riitä energia.Ei jaksa. Ei ne ole mulle kiinnostuneet työstä maksamaan ja tahtonut minun hommat olla että pummineet vielä tarvikkeetkin. Halpoja maalauksia äijä. 8O
Maalasin kerran yhden Sporsterin. Hyväntahtoinen hölmö ja pidin kaverina. Candy maalaus tuplalakalla ,rungon maalaus kaikki 100 markkaa. Hulluna pitivät ja yrittivät alkaa pösilöllä bisnestä tekemään. Kait se oli ihan oma vika. Vanha sanonta että hullun eväät ensiksi syödään.
Gpz 1100 ventiilit oli säädetty päin prinkkalaa ja ei ollut kuin muutama venttiili alueella. Lisäksi mulla puuttui tarpeeksi paksuja säätöpaloja niin piti taas tilata. Osaanpa nyt tämmösen ruspan venttiilit säätää. Luulen että saan vihdoinkin jopa toimimaan tämän kiinanihmeen.

Pesin VN evon ja toisen Shovelin. VN pyörän enskan käytän huomenna auki ja tarkistan ketjun kireyden ja öljyt sekä kytkimen. Hihna pahus hitaasti ryömiessä vastaan jonnekkin ja tympeä ääni kuuluu. Sen saa kyllä pois ja se tuli kun viimeksi säädin kireyttä. Panen sen perästä nosturiin roikkumaan ja säädän kunnolla että ei vastaa minnekkään.Kuva
jensen

Alkaa olla valmis. Kilpitelinettä enää kaipaa. https://www.youtube.com/watch?v=RlWOLf1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pitkäkeulalla tottunut ajamaan niin tämä kääntyilee näppärästi.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tyylikäs tumma sinine, hienon värin oot valkannu :!: :wink:
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jensen

Kyllä tässä kävi taas vanhanaikainen. Ehjänä pyöränä ostin ja pääsin tällä 3 kertaa meidän tallinpihan ympäri niin meni rikki.
Varmaan on yritetty korjata. Vika on semmonen että ei oikein tiedä onko se sytytys vain pensapuoli? Kyllä mie tämän saan kuntoon se on varma mutta joutuu taas värkkäämään.

Joo ei kannatte valittaa mutta kyllä vähän vituttaa. https://www.youtube.com/watch?v=72XCtxE49OA" onclick="window.open(this.href);return false;

Te jotka suunnittelette moottoripyörän ostoa niin ajakaa pitkä ajolenkki.?Jos on ihan ruspa niin laukeaa jo 5-10 kilsan reissulla. Myyjä saa itse kärrätä romun kotiinsa. Soitat vain kaverin hakemaan ja jätät ruspan tienlaitaan.
Huomenna otan Keihinin pöydälle ja tarkistan että mimmonen sytytys? En tiedä että onko kärjet vai elektroninen?
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Se ensimmäinen korjaus on aina uudet tulpat....
moderattori

Romu rauhoittaa!
jensen

Vika paikallistettu. Otin putsarin pois ja kaasarin. Käytin kiihdytyspumpun irti. Ei ollut kiihdytyspumpussa pensaa. Herkistelin ja kokosin mutta ei käy. Kaadoin kaasariin ryypyn ja heti starttasi ja kävi mitä oli soppaa. On mahdollista että suuttimet on hartsittuneet paskasta pensasta. Huomenna otan kaasarin taas pöydälle ja rassaan oiken kunnolla.

VN pyörästä otin tulpat. Tässä on elektroninen sytytys ja sinne ei ollut päässyt vettä.
Lukittu