Uutta bikerhenkistä musaakkia ( video lisätty )

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lukittu
wesa
Viesti:

Re: Uutta bikerhenkistä musaakkia ( video lisätty )

Viesti Kirjoittaja wesa »

hdlate kirjoitti:Ompas täällä musacornerissa vakavat tunnelmat 8O , eikös musiikin pitäis olla hauska ja virkistävä harrastus, niin kuuntelijalle, kuin soittajalle ...
Näin juuri minunkin mielestä kuuluisi olla.

Kun sitten noita metallilla höystettyjä performansseja olen tässä ketjun kehittyessä seuraillut, niin olen tullut vakavasti siihen tulokseen, että metalli-musiikki kaikkine alalajeineen on hyvin harrasta musiikkia.

Kaikkine mollissa kulkevine skaaloineen, joskus jopa aiolisella moodilla kirkkomusiikin malliin, joten ollaan kyllä hyvin vakavissa, jopa surullisissa tunnelmissa. Hommassa on selkeästi surumielinen sävy! 8)

Kuitenkin kansa vaatii rock´n rollia elämään! :D :D :D
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

wesa kirjoitti:
hdlate kirjoitti:Ompas täällä musacornerissa vakavat tunnelmat 8O , eikös musiikin pitäis olla hauska ja virkistävä harrastus, niin kuuntelijalle, kuin soittajalle ...
Näin juuri minunkin mielestä kuuluisi olla.

Kun sitten noita metallilla höystettyjä performansseja olen tässä ketjun kehittyessä seuraillut, niin olen tullut vakavasti siihen tulokseen, että metalli-musiikki kaikkine alalajeineen on hyvin harrasta musiikkia.
Juuri näin!
Sanoinhan mä jo kauan tuonnempana että hyvin näitten country hemmojen kanssa toimeen tulee :D

Maku asioistahan pitää toisinaan kiistellä! Tää on ainaki ollu itelle pirun antosa ketju.
-Know your enemy-
JaZZo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaZZo »

kevennetääs vähän tunnelmaa ja sekotetaan hulvattomalla tavalla genret samaan säkkiin..

Los Duggans http://www.youtube.com/watch?v=a3UNNFATN1I

:wink:
Punk'n'Roll
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Musaprätkäcornerissa aamusta:

Scanbikella HYVÄ meininki. Tää alkaa oleen ihan ykköslehti!

http://www.youtube.com/watch?v=LzayZ5WruO4[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=LzayZ5WruO4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.scanbike.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin, toisille countrymusiikki voi olla hyvinkin ahdistava kokemus. Toislle äärimetalli sekä räime voivat olla piristävä ja innoittava kokemus. Niin se vaan menee. Peace.

Samalla tavalla se on kuin elokuvissa. Viihdettä, isolla V:llä. Toislle kauhu on kovaa kamaa ja puhdistaa, naurattaa sekä innoittaa muuhun elämään. Toisille se on Simpsonit, Salkkarit, Frendit ja kevyt hömppä. Toisille dokkarit. Musiikkia saa ja pitää mollata, mutta ei persoonia, henkilöitä kiitos.

Ja suomalaiseen musiikkiin kuuluu molli ja melankolia. Irwinistä Impaled Nazareneen. FTW ( katos alkuperäinen aihe ) sekoittaa samassa biisissäänkin tarkoituksella molleja ja duureja, musta se on ÄÄRETTÖMÄN huumoririkasta ja iloista musiikkia, oikealla tavalla. Ei amerikkalaisella tekohymyllä, vaan suomalaisella itseironisella asenteella. Suomalaista rokkia pärinäprutkuttimet perseessä.

peace again. Jokainen tavallaan.

PS. Hyvää countrya soittaa Raging Slab :)
Shovel Kopteri ja Buell S1
Sulkava
Viesti:

Re: Uutta bikerhenkistä musaakkia

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Sulkava kirjoitti:
Kiitos. Se on mun ykkösprojekti. Levyä , The Tuoni Pathway, saa tilata ( 15 egee ) pistää privaa, jos kiinnostaa. :) :)
Tilattu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[/quote]

taitaa olla eka hevilyvy sitten Paranoidin... 8O mutta HYVÄÄ musaa !! kaikki piisit ei ihan heti uponnut mutta usseempii on soitettu useaan kertaan.... et tajunta ON laajentunut .. vaik ei tarvinnut kamaa tilata (toinen topikki täällä...)
kotiväkikin kampesi ihan kattoon et mikäs levy toi on :mrgreen: MITÄÄÄÄÄ sä oot iskä tilannu.....
onx tää sit mainos ? niin olkoon 8) tai opetus (meille) wanhoille parroillle et musa-mualimaa löytyy kantri-helenan jälkeenkin :lol:

tätä hevvii ois voinu paiskoo (paskoo) muutamalla arvio-kommentillla ...ja haukkuu räksyttää...mut tulipahan tilattuu ja ei tarvii ennää...
love ja piis kaikille muzziikin kuuntelijoille :oops:
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
wesa
Viesti:

Musacorner, pimeyden ruhtinas.

Choppers_forever kirjoitti:
Niin, toisille countrymusiikki voi olla hyvinkin ahdistava kokemus. Toislle äärimetalli sekä räime voivat olla piristävä ja innoittava kokemus. Niin se vaan menee. Peace.
Olen erimieltä, sillä pitää olla todella pinttynyt pakana jos duurimusiikki ahdistaa.
Sillä se on tämä ainaisessa mollissa kulkeva sydeemi se, joka ahdistaa. Ja tämä koskee ihan yhtä hyvin tangoa, kuin heviäkin, jne...

Tuo on taas täysin filosofinen juttu.
Nää molli-ihmiset kulkevat elämänsä pää painuksissa kohti synkkyyksiä.
Duuri-ihminen taas ovat löytäneet valon ja ilon elämäänsä.

Jo musiikinteoria kertoo; "Usein duuria kuulee luonnehdittavan "iloiseksi" ja mollia "surulliseksi" sävellajiksi."
Joten aivan varmasti psykologisesti katsottuna, sillä on tärkeä merkitys ihmisen ajatteluun kulkeeko elämä duurissa, vaiko mollissa! :D
Choppers_forever

Re: Musacorner, pimeyden ruhtinas.

wesa kirjoitti:
Olen erimieltä, sillä pitää olla todella pinttynyt pakana jos duurimusiikki ahdistaa.
Sillä se on tämä ainaisessa mollissa kulkeva sydeemi se, joka ahdistaa. Ja tämä koskee ihan yhtä hyvin tangoa, kuin heviäkin, jne...

Tuo on taas täysin filosofinen juttu.
Nää molli-ihmiset kulkevat elämänsä pää painuksissa kohti synkkyyksiä.
Duuri-ihminen taas ovat löytäneet valon ja ilon elämäänsä.
Täysin eri mieltä,

Esitit juuri kaikkien stereotypioiden äidin.

Olen hyvin iloinen ihminen ( myös laaja ystäväpiirini metallipuolella on ) ,mutta silti en voi sietää duurinsekaista musaakkia kovinkaan pitkään aikaan. Suurimpina inhokkeina ovat Euroviisut upeine loppunostoineen ja iänikuisine paskabiiseineen. Ja ei, ei ne siellä olleet ns. hevipändit mitään edusta. Paskaa polkkaa kaikki. Niin perinteistä kuin olla vaan voi. Ns. pastilliheviä normikansalle. Eläkeläiset oli kova. Ivaili euroinstitutiolle oivallisesti.

Juurimusiikissa ennemmin kuuntelen Johnsonia kuin Williamsia. Tai ennemmin Jerry Lee Lewistä kuin Paul Ankaa. Yleensäkin musiikissa on luonnetta, kun siinä on jotain muutakin kuin iänikuista duurikaavaa. Tai sitä ns "valoa". Ristiriidat ovat kautta aikain luoneet parasta kulttuuria. Mitä enemmän rikotaan normirajoja ja keksitään uutta, sen parempaa on musiikki. Dissonanssi oikein käytettynä on kuin chili hyvässä pastassa.

Pakana? Kyllä, ennemmin oman pään mukaan kuin annetun ohjenuoran varassa roikkuen. Molli ei ahdista ei sentin vertaa. Päinvastoin, kun kuulen jonkun makeen mullistavan juitsun tai kaavajipon, tulen vallan iloiseksi, Aina vain ihmettelen miten musiikista rajoja rikkomalla löytyy uutta ja ihmeellistä. Ei tuttua ja turvallista minulle kiitos.

Tässä parit iloiset pakanaveikkoset

Finntroll: Trollhammaren

http://www.youtube.com/watch?v=yGywo81G6lk" onclick="window.open(this.href);return false;

Korpiklaani

http://www.youtube.com/watch?v=OIc4VHxU7iM" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko metalli vanhan miehen kapinaa. Varmastikin.Ja näin tulee olemaan kiikkustuolissakin. Ei siitä kasva pois. Sama moottoreiden kanssa.

"I am too old to change, my faith is rock and roll. This is what I do" Lemmy Kilmister

Moderni metallimusiikki rikkoo teorian rajoja ja lumoaa. Bändit ottavat juttuja kaikkialta: kansanmusiikista, itämailta, aasiasta, tehdasäänistä, koneista...Ja se on upeeta.Innovaatioioita yksi toisensa jälkeen. Rajojen rikkominen alkoi jo Black Sabbathin myötä -60 luvulla... Ja jatkuu IKUISESTI.

Metal Forever, in music we trust.
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

wesa kirjoitti: Kaikkine mollissa kulkevine skaaloineen, joskus jopa aiolisella moodilla kirkkomusiikin malliin, joten ollaan kyllä hyvin vakavissa, jopa surullisissa tunnelmissa. Hommassa on selkeästi surumielinen sävy!
Jaa. En ole varmaan tarpeeksi kantrimusiikkiin perehtynyt, mutta se mitä olen kuunnellut niin ainahan siellä ruikutetaan kun akka/ukko lähti ja muutenkin menee niin hemmetin huonosti. Hauko. Ainoo lehmä kuoli. Vankilassa on tylsää. Ei oo töitä. Ryven itsesäälissä.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

annek kirjoitti:Jaa. En ole varmaan tarpeeksi kantrimusiikkiin perehtynyt, mutta se mitä olen kuunnellut niin ainahan siellä ruikutetaan kun akka/ukko lähti ja muutenkin menee niin hemmetin huonosti. Hauko. Ainoo lehmä kuoli. Vankilassa on tylsää. Ei oo töitä. Ryven itsesäälissä.
Mutta pistäppäs joskus levylautaselle kantrilevy ja kuuntele se takaperin - muija tulee takaisin, koira herää henkiin jne... - kuka uskaltaa? :mrgreen:
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Choppers_forever

JiiVee kirjoitti:
annek kirjoitti:Jaa. En ole varmaan tarpeeksi kantrimusiikkiin perehtynyt, mutta se mitä olen kuunnellut niin ainahan siellä ruikutetaan kun akka/ukko lähti ja muutenkin menee niin hemmetin huonosti. Hauko. Ainoo lehmä kuoli. Vankilassa on tylsää. Ei oo töitä. Ryven itsesäälissä.
Mutta pistäppäs joskus levylautaselle kantrilevy ja kuuntele se takaperin - muija tulee takaisin, koira herää henkiin jne... - kuka uskaltaa? :mrgreen:
Ihan oot JiiVee hullu! Ei noin voi tehdä :)
Choppers_forever

Re: Uutta bikerhenkistä musaakkia

Sulkava kirjoitti:
Sulkava kirjoitti:
Kiitos. Se on mun ykkösprojekti. Levyä , The Tuoni Pathway, saa tilata ( 15 egee ) pistää privaa, jos kiinnostaa. :) :)
Tilattu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

taitaa olla eka hevilyvy sitten Paranoidin... 8O mutta HYVÄÄ musaa !! kaikki piisit ei ihan heti uponnut mutta usseempii on soitettu useaan kertaan.... et tajunta ON laajentunut .. [
Oho!!! Upeeta, että olen pystynyt vaikuttamaan!!!! Hyvät levyt avautuvat vähitellen :) Se on periaatteessa tarina tuo levykkä...Ihmisen tiestä. Eli kaikki biisit nivoutuvat toisiinsa :)
wesa
Viesti:

JiiVee kirjoitti:
Niin, eikös tuo takaperin kuunneltu Matti ja Teppokin sanonut, että "vviik, vkiik,vaak, osta karvahattu..." :D

Ja "anek", en mä niistä sanoituksista perusta, vaan puhun molli ja duuri melodioista.

Sitten noi esimerkit; Finntroll ja Korpiklaani eivät pysyneet duurissa, vaikka pari alkutahtia molemmissa sellaista antoikin ymmärtää. Molliin sukellettiin...taas... molemmat Dm sävellajista. :(
Choppers_forever

wesa kirjoitti:
Sitten noi esimerkit; Finntroll ja Korpiklaani eivät pysyneet duurissa, vaikka pari alkutahtia molemmissa sellaista antoikin ymmärtää. Molliin sukellettiin...taas... molemmat Dm sävellajista. :(
Niin, ILOISESTI mollissa. Itseironiaa, hulluutta, hauskuutta. Antaa mielen viedä...vapautta! . JUURI niinkuin sanoin. Sekoitetaan, kokeillaan. Pidetään hubaa. Ei välitetä ohjenuorista. ollaan iloisia, Liberaaleja musiikin suhteen. Ei mennä vanhojen kangistumien mukaan. Jos toi ei ole iloista musiikkia, niin mikä on? Mut ainakin saa ahyvälle tuulelle, etenkin Finntroll. Korpiklaani ei ole niin mun juttu. Liian polkkaa ja humppaa.

Alko tekee mieli kaljaa. Ja se on MULLE hyvä asia.
wesa
Viesti:

Ei kai ALKO kaljaa tee? :roll:

Ja tuosta musiikista vielä, että se näyttää olevan tuo molli-elämä periytynyt suomalaisilla jo liian monessa sukupolvessa.
Se on harmi! Ei elämä ole pelkkä "vangin toive" tai jokin Eppu Normaalin molli-viritelmä, näistä hevi-molleista puhumattakaan.:cry:

James Brown tekee tässä aivan toisin, nostaa homman hartaudesta G-duuriin.
Choppers_forever

wesa kirjoitti:
Ei kai ALKO kaljaa tee? :roll:
....mieli.... read it right. Ei osu muuten naljailut.

Joo-o.

Liian monta sukupolvea on tuollaista laulua laulettu tässäkin maassa. Ja se on harmi.. Kiitos kuitenkin.
Lukittu