Street Bobista...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Juupe

Viesti Kirjoittaja Juupe »

Kuusi pykälää on liikaa. Johtaa siihen, että vasenta jalkaa käytetään enemmän kuin keskimmäistä, eikä se ole miehelle hyväksi.

H-D saisi linjata 'uutuutensa' miehekkäämmin.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Uusissa dynissa on muutettu ensiovedon valitys jotta kokonaisvalitykseksi tulee kutosella ylivaihde
Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

mikira kirjoitti:Uusissa dynissa on muutettu ensiovedon valitys jotta kokonaisvalitykseksi tulee kutosella ylivaihde
Okei, tämä oli uutta tietoa.
-Heavy Metal will never die!-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei pitkät ensiovälitykset tee 1:1 välityksellä olevasta kutosvaihteesta ylivaihdetta. Ylivaihde tarkoittaa alle suoran (1:1) menevää välityssuhdetta.

Tuolla periaatteellahan kaikki pitkästi välitetyt vehkeet on ylivaihteisia :twisted: ... Mikä myyntiargumentti :twisted: :twisted: :twisted: ...
Pertti
Viesti:

välitys

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllä minä ymmärrän ylivaihteeksi sellaisen vaihteen, jolla kokonaisvälityssuhde menee alle yhden. Olkoon mikä vaihde tahansa, se, ja siitä nopeammat vaihteet ovat kaikki ylivaihteita.
Toki, voihan sen ajatella niinkin, että kytkimen kierrosnopeus ylivaihteella on pienempi kuin toisioketjupyörän. Niin ollen pitää kai puhua ylivaihteellisesta vaihdelaatikon välityksestä. Ensin mainittu olisi silloin ylivaihteellinen kokonaisvälitys.
Vielä kun vähän lisää pähkäilis, menis ylihilseen.
MikaelT

Re: välitys

Viesti Kirjoittaja MikaelT »

Pertti kirjoitti:Kyllä minä ymmärrän ylivaihteeksi sellaisen vaihteen, jolla kokonaisvälityssuhde menee alle yhden. Olkoon mikä vaihde tahansa, se, ja siitä nopeammat vaihteet ovat kaikki ylivaihteita.
Toki, voihan sen ajatella niinkin, että kytkimen kierrosnopeus ylivaihteella on pienempi kuin toisioketjupyörän. Niin ollen pitää kai puhua ylivaihteellisesta vaihdelaatikon välityksestä. Ensin mainittu olisi silloin ylivaihteellinen kokonaisvälitys.
Vielä kun vähän lisää pähkäilis, menis ylihilseen.
Ei taida kovin moni härräkkä jaksaa tommosella alle ykkösen kokonaisvälityksellä. Suora kokonaisvälitys tarkottaisi hiukka reilua 800 rundia koneella satasen vauhdissa... Tää siis 16" vanteella ja 130/90 nakilla. Ylivaihteesta puhuttaessa kyllä mä oon ainakin ymmärtäny sen tarkoittamaan nimenomaan laatikon sisäsiä välityksiä.
MikaelT
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä näin on, jos puhutaan ylivaihdelaatikosta niin silloin yksi tai useampi pykälistä on alle 1:1 välityksellä. Kokonaisvälitys on sitten taas ihan eri juttu.
Spora

Viesti Kirjoittaja Spora »

Vieras kirjoitti:Ei pitkät ensiovälitykset tee 1:1 välityksellä olevasta kutosvaihteesta ylivaihdetta. Ylivaihde tarkoittaa alle suoran (1:1) menevää välityssuhdetta.

Tuolla periaatteellahan kaikki pitkästi välitetyt vehkeet on ylivaihteisia :twisted: ... Mikä myyntiargumentti :twisted: :twisted: :twisted: ...
Oletteko koko porukka sekaisin? Mikä myyntiagumentti muka ylivaihde on?? Kyllä se kokonaisvälitys on se mikä ratkaisee koneen kierrokset suhteessa nopeuteen!!! ei nää hurli durlit vakio/vakiona välityksillä kuitenkaan jaksa kiertää rajoittajaan suurimalla vaihteella...... no ehkä sportti alamäessä ja myötätuulessa
Ps. Ollaan muuten sovittu porukassa että xl kuskit ajaa vain kolmosella matka ajossa että bt kuskit pysyy mukana ;)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tässä sitten uuden dynan tilanneille vähän murehdittavaa laatikon osalta:

http://www.harley-davidson.com/CO/NEW/e ... &FROM=NEWS
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vai että uudesta laatikosta saattaa löytyä välivapaa :roll: ...

Ennen sitä olisi kutsuttu ominaisuudeksi eikä viaksi, puhumattakaan siitä että kymmeniä tuhansia pyöriä olisi rahdattu valmistajan kustannuksella korjattavaksi... Maailma muuttuu...
Ilkimys

mitäs tosta

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Mitä väliä tolla välivapaalla on :!: Huojentavaa sen sijaan oli tieto, että fyrkat moisen turhan korjauksen tekemiseen löytyy viimeiseltä vuosineljännekseltä! Ei romahda osakekurssit eikä sen myötä mun talous. :twisted: :roll: :twisted: :roll:
Jugi

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Vanhassa lootassa oli jotain vikaa jos välivapaata ei löytynyt
Ride on

false neutral position

Viesti Kirjoittaja Ride on »

Uuden laatikon tapauksessa kuitenkin pääasiallinen ongelma taitaa olla se, että neutraalivalo palaa vaikka vaihde ei ole "oikeassa" vapaa-asennossa. On siis välivapaa ja välivapaavalo!
SenioRR
Viesti:

Re: false neutral position

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Ride on kirjoitti:Uuden laatikon tapauksessa kuitenkin pääasiallinen ongelma taitaa olla se, että neutraalivalo palaa vaikka vaihde ei ole "oikeassa" vapaa-asennossa. On siis välivapaa ja välivapaavalo!

Enpä mä tuosta laatikko-ongelmasta murhetta ota. Luulenpa, ettei mun pyörää oo ees tehty vielä ja luulenpa myös, että nuo viat on korjattu jo maaliskuussa toimitettaviin vehkeisiin... Ja jos ei oo, niin mitäpä siittä. Takuukorajaukset pelaa! Tuosta vapaavalosta sen verran, etten mä ole yhdessäkään pyörässäni liiemmin siihen luottanut. Kytkimen päästän esim. liikennevaloissa melko varovasti, etujarru pohjassa, ylös.

Oon aina ihmetellyt mikseivät muut prätkävalmistajat oo apinoineet Kawan käyttämää systeemiä. Siinähän, pyörän ollessa paikallaan, ei saa mitään muuta vaihdetta päälle kuin ykkösen tai vapaan...Monen mielestä turha homma, muttei tuosta mun mielestä mitään haittaakaan ole.
H-D Softail Custom 1998
kolistaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kolistaja »

on bobi myös keväällä tulossa....onpa niin hiano ettei ees laatikko huoleta :twisted: :twisted: :twisted:
Vastaa Viestiin