Eka tosi läheltä piti

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Sitten näitä on vielä ihan oikeesti tappoaikeissa olevia. Niinko Siuntiosta jos kuninkaantietä degerbyn suuntaan ajelee, siellä juuri ennen degerbytä on eräs jyväjemmari joka on kaksi kertaa yrittäny mua saada hengiltä. Traktorilla kummatkin kerrat. Kaveriin saa katsekontaktin jo kaukaa ja näkee että selvästi on huomannu pyörän. Vaan kun tuut lähemmäksi niin yrittää oikein optimoida sitä hetkeä jolloin lähteä. Ja sitten tulee massikan putkesta paksu musta pölläys ja raktori hyökkää keskelle tietä. Tiiä sitten minkälaisia lapsuuden traumoja sillä on pyöristä.[/quote]

Huhhuh, enpä tiennyt tuosta juntista, kun juuri vähän aikaa sitten siellä ajelin. Jatkossa osaan varoa.
Bodomillakin oli aikaisemmin joku urpo, joka huitoi ohimeneviä motoristeja laudalla(!). Ei kuulemma nykyään enää asu siellä.
winnetou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja winnetou »

itse Bodomisssa asuvana ja Siuntioon muuttavana tiedän että monille alkuasukkaille "pärinäpojat" ovat punainen vaate.. Toki uskon että suurin syy ei ole V-twinin papatus vaan kyllä se on se 11000rpm kiertävä vesipyssy joka myös liikkuu 3-4 kertaisesti sallitun nopeusrajoituksen yli.
Eli tässäkin saamme me veljet hiukan osaksemme osatonta huomiota yhtälailla kuin 1%-yhdistyksistä.. "Mopo kun mopo, meinas jyväjemmari" :lol:
"Don´t tell me, show me..."
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

winnetou kirjoitti:itse Bodomisssa asuvana ja Siuntioon muuttavana tiedän että monille alkuasukkaille "pärinäpojat" ovat punainen vaate.. Toki uskon että suurin syy ei ole V-twinin papatus vaan kyllä se on se 11000rpm kiertävä vesipyssy joka myös liikkuu 3-4 kertaisesti sallitun nopeusrajoituksen yli.
Eli tässäkin saamme me veljet hiukan osaksemme osatonta huomiota yhtälailla kuin 1%-yhdistyksistä.. "Mopo kun mopo, meinas jyväjemmari" :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Niinpä tietysti... Kyllä mun naapurit nimenomaan ovat inhonneet HD:n munanjatke-ääniä. Ja kertoneet sen aika selvästi. Kannattais kokeilla samat reitit vakiovaimentajilla. T. nimim. Fuel to noise converter.
spurtti
Viesti:

Varaudu aina huonoon vaihtoehtoon

Viesti Kirjoittaja spurtti »

Morjensta siskot ja veljet :mrgreen:

Etujarru on pelastanut meikäläisen ainakin pari kertaa tänäkin vuonna. Sitä kun pikkupojasta lähtien ajellut kaksipyöräisillä, niin on oppinut noin 25 vuodessa jarruttamaan rohkeasti etujarrulla. Sama juttu vastaohjauksen kanssa. Sitäkin voi pari ajokautta ihan treenata, jotta jäisi paremmin takaraivoon. Suosittelen.

Takajarrulla jarrutukset on jääny tälläkin ajokaudella muutamaan kertaan. Lähinnä kai sen takia, että etujarrussa on ollut jotain häikkää (sain spurttini kaatumaan mm. tankkausasemalla, kun kivetys antoi periksi ja etujarruputki poikki sekä iso mustelma reidessä, kun yritin pehmentää kaatumista, ettei menisi lommoille). 8O

Aina kannattaa jotenkin ajatella valmiiksi ainakin risteyksissä, että se kattomopolla ajaleva puusilmä ei sua huomaa.

Turvallista matkaa !
Tervist Spurtti
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla on aika yleistä se, että saa vaihtaa kaks kertaa etujarrupalat ennenku takapalat on edes lähellä finaalia.

Mut onhan noita lähelläpiti tilanteita aina välillä sattunut, tänä kesänä onneks vasta pari joista toinen pari viikkoa sitten kun meinas kotilo työntyä väkisin kolmion takaa eteen vaikka oli ihan esteetön näkyvyys ja vilä koko patterillinen valoja päällä! Ja nopeus kohdallaan, kun tulee varoiks kaikkiin risteyksiin etenkin kaupungissa kuin kolmion takaa niin säästyy melko usein niiltä paniikkijarrutuksilta.

Ja maantielläkin sama linja jos vaan risteyksen lähellä näkyy liikettä.

Ootteko muuten huomanneet, että hirvet voi haistaa kun ajaa mopolla?

Siis kuski hirvet, hirvistä itsestään en tiedä...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Sporttiboy kirjoitti: Ootteko muuten huomanneet, että hirvet voi haistaa kun ajaa mopolla?
Siis kuski hirvet, hirvistä itsestään en tiedä...
On huomattu että hirvet haistavat 8O keväällä erään peltojen keskellä kulkevan tien laidalla seisoskeli aamu varhain pari edellisen kesän hirven vasaa. Hiljentelin vauhtia ja kohdalle tullessa vauhtia oli noin 20 km/h... No rautis tai kuski tais haista "hirvittävältä" kun vasat päättivät lähteä mun perään 8O eikun hanaa... 60km/h asti pysyivät perässä. Vähän jälkeenpäin hirvitti :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Jos nekin meinas, että "loud pipes save lives"?
Eikös se oo hirvestyskausikin... :lol:
Sepixlh
Viesti:

Minna&FatBoy kirjoitti:Eikös se oo hirvestyskausikin... :lol:
:D :D Joo paitsi kun tämä sattui keväällä, silloin ei metsästetä :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

8O No jopas oli kaukaa viisaita hirviä...

:wink:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No siitähän olis tullut komea juttu lehteen, että hirvet raiskasivat moottoripyöräilijän. Vai mikäs niillä oli mielessä kun perään lähtivät?
Sepixlh
Viesti:

Sitä ei voi kuin arvailla :D Hirvittävän näköinen pyörä vai kuski :D
-Burt Munro
Pannupiä

Viesti Kirjoittaja Pannupiä »

Mulla on sellanen tapa ainakin kaapuntissa että ajelen koko ajan kinttu jarrupolkimen päällä valmiina. Ja jokaisessa risteyksessä jossa on auto odottamassa tielle pääsyä olen jo valmiina hitsaamaan liinat kiinni jos se näyttää yhtäkään liikkeellelähdön elettä ennen kun olen tilanteesta ohi päässyt.

Sen verran monta kertaa on käyny todella lähellä että on oppinut varovaiseksi. Ei voi ymmärtää noita kinkkikuskeja jotka vetää joka helvetin kesäilta meikän talon ohi n. 150km/h ja kaupungissa... Vielä siitä talon edessä olevalta perkkipaikalta joku mummo lähtee liikkeelle ettei huomaa sitä pakeliittiohjusta ja keilaa sen ja kuskista tuli kissanruokaa...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Ite oon pitany tapana ajaa peukalo torvinappulalla ja kummassakin kadessa kaksi etu sormea kahvoilla kun tulee paikallis ruuhkissa ajeltua. Harvemmin taalla pain tulee kylla torvea kaytettya, nopiasti tottu tahan paikalliseen ajokulttuuriin ja omasta mielesta se on stressi vapaampaa kuin koti suomessa.
Vastaa Viestiin