Vieras -tunnuksesta
No joo... itse en mitenkään jäisi kaipaamaan noita asiattomia kommentteja, olen kai sen verran tosikko ja kuiva kaveri....
Se mitä mielelläni näkisin nyt kun noita heittoja tänne tulee olisi se että kun mr. vieras (enkä nyt tarkoita rekisteröitynyttä nimimerkkiä Vieras) kommentoi niin mietitään hetki ennen kuin vastataan, tai edes kysytään että "mitä". Huomion puutteeseen tuolla riesalla on tapana kuolla.
Nopeasti katsottuna 50stä aiheesta on 15 aloittanut rekisteröitymätön käyttäjä, joten kohtuullinen prosentti sieltä tulee asiaakin. Toisaalta, jos sitä asiaa oikeasti on niin ei tuo rekisteröityminen kohtuuton kynnys olisi. Nooh, kattoo ny...
Affe
Se mitä mielelläni näkisin nyt kun noita heittoja tänne tulee olisi se että kun mr. vieras (enkä nyt tarkoita rekisteröitynyttä nimimerkkiä Vieras) kommentoi niin mietitään hetki ennen kuin vastataan, tai edes kysytään että "mitä". Huomion puutteeseen tuolla riesalla on tapana kuolla.
Nopeasti katsottuna 50stä aiheesta on 15 aloittanut rekisteröitymätön käyttäjä, joten kohtuullinen prosentti sieltä tulee asiaakin. Toisaalta, jos sitä asiaa oikeasti on niin ei tuo rekisteröityminen kohtuuton kynnys olisi. Nooh, kattoo ny...
Affe
Voi viude Masa, mulle ei kyllä vieläkään selvinnyt vaikka sääntö on varmasti päteväMasa kirjoitti:Just niin, että vapaata meininkiä. Mutta aina tällainen ammatikseen kielenhoitaja kaipaisi pientä tarkkuutta yhdyssanoihin: perussääntö on se, että jos sanarakenteen taivutus on sen lopussa, niin se on yhdyssana:
eli "lihamakaroonilaatikossa" siis ei "liha makaroonilaatikossa" Tässä kannattaa olla tarkka ja useimmat kävijät sen tietävät.
Affe
Joo, rohkeesti vaan affe, ja yks hyvä perussääntö numeereissa on tämä: kun sanotaan kahdessakymmenessä se lyhennetään 20:ssa. Siis taivutus lähtee aina ekasta numerosta eikä kokonaisuudesta. Mä olen äidinkielen maisterina joskus tosi niuho, mutta se sallittakoon. Onhan meillä ainutlaatuinen kieli, jota ei ruotsalainen eikä venättäläinen kieli onnistuneet koskaan lannistaa. Mulle tämä oma kieli on ihan vitun tärkeä asia, ja kiitokset siitä Mikael Agricolalle, A.Kivelle, Mika Waltarille, Väinö Linnalle, Pentti Saarikoskelle...

Joo, eiköhän se pitäisi olla sitä kaikille... Ne jotka on käyneet noita Ameriikan poikain keskusteluita seuraamassa on varmaan huomanneet sen että meikäläiset peruskoulun englannilla kirjoittaa parempaa englantia kuin he. Mitä mahtaa olla englannin kieli tulevaisuudessa, siis se yleismaailmallinen englanti? Osaako Jenkit sitä enää tulevaisuudessa?Masa kirjoitti:Mulle tämä oma kieli on ihan vitun tärkeä asia, ja kiitokset siitä Mikael Agricolalle, A.Kivelle, Mika Waltarille, Väinö Linnalle, Pentti Saarikoskelle...![]()
Itse en ole kovin suuri Ranskalaisten ystävä mutta heidän kunniakseen on kyllä laskettava se into millä yrittävät säilyttää oman kielensä vapaana vieraista vaikutteista, vaikkakin ehkä välillä ylitseampuvastikin...
Affe
Heität affe ihan oikeeta läppää.´Aika erikoista, jos lähihistoriaa tutkitaan, on se, että noi Saksan valloittamat kansat uhoavat nyt kansakuntina. Suomi oli ainoa maa II-maailmansodassa, jota ei miehitetty sodan aikana.
Meidän maasta rakkaimmat osat snutattiin rauhansopimuksessa: Karjala(mistä mun sukuni on kotisin alkaen 1750) sekä Petsamo jne.
Ei ihme, että kun mosse ruostuu puhki, siitä jää jäljelle vaan Petsamon nikkelillä korrutetut puskurit ja maski

Meidän maasta rakkaimmat osat snutattiin rauhansopimuksessa: Karjala(mistä mun sukuni on kotisin alkaen 1750) sekä Petsamo jne.
Ei ihme, että kun mosse ruostuu puhki, siitä jää jäljelle vaan Petsamon nikkelillä korrutetut puskurit ja maski
Offtopic: Suomen kieli 2. maailmansodassa...
Suomen kieli oli yksi armeijamme salainen ase itärintaman taisteluissa 2. maailmansodan melskeissä. Etulinjassa tunnussanat alkoivat useimmiten H-kirjaimella, jota vanja ei osannut / osaa lausua "oikein" vaikka olisi tunnussanan tiennytkin
T. Timo K
T. Timo K
toimiva käytäntö?
Mielestäni tämä nykyinen käytäntö on aika toimiva. (Jos vaan moderaattori jaksaa seurata keskusteluja). TechBoard on tarkoitus pitää jatkossakin vain asiaa sisältävänä. Itseään voi totetuttaa sättäilemällä. Tosin täytyy sielläkin joku tolkku olla.
Jos tarvetta ilmaantuu niin toki käytäntöjä muutetaan.
Jos tarvetta ilmaantuu niin toki käytäntöjä muutetaan.
Vaikka olenkin techboardin rekisteröitymispakkoa vastaan, ihmetyttää kovasti mikä siinä rekisteröitymisessä on niin vastenmielistä? Pelkäävätkö vieraat että heidät voidaan vaikka tunnistaa? Tuskin ketään täällä kiinnostaa kuka jonkun satunnaisesti kirjoittavan nimimerkin taakse piiloutuu, saati sitten että sillä tiedolla jotain tekisi. Jopa vieraiden älyttömimmätkin kommentit ovat jossain määrin lain ja hyvän maun rajoissa eli ihan samaa tekstiä voisi laukoa rekisteröityneenäkin. Sitten kun aletaan mennä henkilökohtaisuuksiin tai suorastaan rikollisiin teksteihin niin se onkin jo toinen juttu. Mutta näissä tapauksissa voitaneen vieraskin jäljittää ellei ole sitten käyttänyt jotain yleistä konetta (kirjasto tms.) tekstinsä lähettämiseen.
vieras kirjoitti:...ei haluaisi omalla nimellään ja kokemuksellaan, tulla julkisesti paljastaneeksi tietämättömyyttään...
Moniko täällä kirjoittaa ihan oikeasti omalla nimellään? Oma nimimerkkini on sentään joidenkin käyttämä kutsumanimi - tosin viime aikoina tuntuu tuo joukko kasvaneen rajusti...hemuli kirjoitti:Pelkäävätkö vieraat että heidät voidaan vaikka tunnistaa? Tuskin ketään täällä kiinnostaa kuka jonkun satunnaisesti kirjoittavan nimimerkin taakse piiloutuu...
Re: vieras
Vieras kirjoitti:mietitäänpä tilannetta, kun pitäisi kysyä jotain, muille niin itsestäänselvää asiaa, siis "tyhmiä kysymyksiä". ei haluaisi omalla nimellään ja kokemuksellaan, tulla julkisesti paljastaneeksi tietämättömyyttään.
Ei se ole tyhmyyttä kun ihminen kysyy esiasta omalla nimellään , vaikka asia onkin toiselle ihan itsestäänselvä asia, vaan sehän on juuri tyhmyyden huippu , kun ihminen pakenee vieras nimen taakse kun kysyy kyseisestä asiasta. Kun asioilla on tapana selvitä, myöskin vieras nimen takana olijat, koska minkä ihminen taakseen jättää niin sen hän eestään löytää. Kukaan ei voi väittää tietävänsä kaikkea kaikista asioista, huomioppa sellanenkin asia.
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
No omalla nimellähän se on kirjoiteltava.Tai siis nimellä,jota kaveripiiri käyttää.Mut ois silti kiva,jos tää ois kirjautumisvapaa,tulis enempi extemporeehenkisiä kommentteja...Aikalailla hyytyi tuolla nelipyöräpuolella eräs foorumi joku aika takaperin.
No enivei,ajopoltteet alkaa nousta,tänään näin auringon!
No enivei,ajopoltteet alkaa nousta,tänään näin auringon!
-Think outside the box!-
- Karhu-Japa
- Viesti:
Re: vieras
Kysymällä ei se kokemus ainakaan mihinkään karise, ehkä päinvastoin.Vieras kirjoitti:mietitäänpä tilannetta, kun pitäisi kysyä jotain, muille niin itsestäänselvää asiaa, siis "tyhmiä kysymyksiä". ei haluaisi omalla nimellään ja kokemuksellaan, tulla julkisesti paljastaneeksi tietämättömyyttään.
Ja kun tuota tekniikkafoorumia selailee, en oo vielä nähny neuvoa kysyvää mollattavan tai pilkattavan "tietämättömyydestään". Jollekin itsestäänselvä asia on toiselle ehkä täyttä utopiaa, mut sehän tossa on just osittain ideana, vai?? Uskon että mielellään jengi vastaa, vaikka kuinka "tyhmiin" kysymyksiin. Asiattomuudet taas on oma lukunsa, mulle henk.koht. on kyl ihan sama mitä tässä töllöllä jonkun vieras-nimimerkin alla lukee, tällasessa ympäristössä se on helppo jättää omaan arvoonsa, toki ymmärrän, et siitä on taas vaivaa tietyille tahoille, mut aika helposti myös tulee väärinkäsityksiä ja porukka pillastuu turhaan. Mutta minä nyt olen vaan minä ja minä en bussilla aja, enkä aja!!
Bludy´ell, Marshalls!!