Käyttökokemuksia Road Kingistä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Viiksi-Vallu

Re: Käyttökokemuksia Road Kingistä?

Viesti Kirjoittaja Viiksi-Vallu »

Mulla on RK -99 classikki eli ruiskuhan se siellä kurkkii. Mahtaakohan tuon ikäistä enää löytää mihin ei ole sitä "stage-1" tehtynä?

Kyllä tuo painavaksi pyöräksi tuntuu sillä tapaa lähtevän että perille ehtii. Mukava sillä on ajella motarinopeuksiakin, jos sportsteri tärisi 90 vauhdissa niin että tekarit lensi suusta niin tällä 140 ei tunnu oikein miltään. Joku voi sanoa jopa tylsäksi, itse tykkään Kingillä ajosta paljon.

Kilsoja on pyörällä jotain yli 60 000 takana. Muutaman kerran on tullut varmaan se ruiskuongelma, eli kesken ajon sadasosasekunnin ajan tuntuu että nyt ei saanut bentsiiiniä. Vai mistä lie johtuukaan. Matka on jatkunut kuitenkin pysähtymättä.

Persjalat täällä, vaikka vartta on se mulkunmitan vajaa kaksi metriä. Välillä on kantapäät ilmassa kun ei pituus riitä. Kaippa tilanne joillain madallusoperaatioilla korjaantuis mutta meneehän se näinkin.

RK:ta en ole muita edes ajanut, joten vertailua evolaisiin tai uudempiin en pysty tehdä.
basic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja basic »

Uusirunkoinen kingi on yhtä ominaisuutta lukuunottamatta paras HD mitä olen ajanut. Se minus on surkea alavääntö, tämä 96 koneessa, en tiedä onko 103 parempi tältä osin. Project Rushmoret (2014) on ainakin paperilla korjattu näiltä osin, sellaista en ole tosin testillut.

On siinä toki muitakin miinuksia, mutta ne on yksilöllisiä, esim orggis tanko ei sovi mulle lainkaan (kun taas joku muu kehuu sen maasta taivaisuun).

Plussalista on simppeli; runko ja jarrut erinomaiset, jousitus menettelee, ulkonäkö parasta mitä on (ookoo, tämä on taas sellainen ominaisuus jossa katsoja valitsee ihan itse).

Omaani olen haaveillut satakolmostamista, PC:tä ja uusia nokkia, saas nähä milloin raha moiseen riittää...
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
Iku

Viesti Kirjoittaja Iku »

Mulla oli yhden kesän Road King Classic 2003 ruiskulla ja mitään pahaa sanottavaa ei pyörästä ole. Eka omistaja oli laitattanut big bore kitin joten vakio moottorilla olevasta en osaa sanoa. Itse en pystynyt tuota vakio pleksiä pitämään ollenkaan koska niin pahasti hakkas päätä (mulla pituutta 182cm). Mutta ilman pleksia ok..vaikka eihän tuo nykyiselle FLHTCUI:lle vedä vertoja pitkällä matkalla.

Tripla valoilla ja bullet vilkuilla mun mielestä todella hyvän näköinen..eli jos kovilla laukuilla ostaa niin kannattaa laittaa ainakin noi tripla valot...näyttää jotenkin sillee vanhemman malliselta...no nää on maku asioita..:).
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Frozenash
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frozenash »

Eli tuota vm 2000 magneti marellin ruiskulla olin kattelemassa :roll: Mikä siinä ruiskussa sitten mättää, jos mättää? Vai onko vain parempi kiertää kaukaa MM...
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower :D
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Frozenashille voisin vielä heittää, että kyl taitaa olla hevosmiesten ja taksitolpan asiantuntemusta
nuo puheet tosta ruiskun laadusta. Niinkun oli 5:nen vaihteen tulemisestakin joskus.
Nää ruisku-kaasari-väännöt on aika pitkälti mieltymysasioita ja jokainen puolustaa omaansa.
En haluisi enää ajaa evo Road Kingillä, enkä muullakaan evolaisella, koska ajan paljon
Alpeilla ja muilla mutkateillä tuolla eteläisessä Euroopassa. Näät nykyiset sopii mun käyttööni paljon paljon paremmin.

Siihen mun evokingiin tehtiin hengitysmuutosten yhteydessä myös nokkien viri viri ja ajelin sillä
noin 60th kilometriä ja sitten kun vaihdoin sen vakio TC Electraan oli muutos ihan hirvittävä
vaikka evoa oli viritetty.

Joku myös moitti Kingin pitkänmatkan ominaisuuksia, mä en haukkuis, toki Ultrassa on enemmän suojaa ja
autossa vielä enemmän ja sitten Pakussa on kaikkein parhaimmat tavaratilat ja lentokoneella pääsee nopeiten mutta meidän perheessä frouva ajoi Kingillään (-02 Classic) alpeilla flikka takana ja hyvin taittu matka, asenteesta kait tuo matkanteko on kiinni. Ja ennen sitä me mentiin mun -96 RK:lla kahdestaan ihan kuin tyhjää vaan. Tavarat vaan piti miettii tarkkaan, mutta mulla olikin siinä pikairrotuksella takaboksi pitkiä matkoja varten.

Näähän on tällasii, osta pyörä pois ja nauti kesästä ja matkoista.
KalleR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KalleR »

Kokemuksia yhdestä kingistä
Vm oli 95 rekisteröity, eka Magneti marelli ruisku, kovat laukut.
Ostin pari tuhatta ajettuna.ulkomailta muuttopyöränä.
Lankisen Matin V-twin City Loimaa laitti kesän lopulla
Muistaakseni virinokan sytkän hengityksen imupuolelle ja putket vaihtui.
Näillä muutoksilla oli tosi pirteä matkapeli ( pirteä tarkoittaa minulle, matkanopeudessa ja ohituksissa tarvittavan voima alueen kehittymistä)
Kait sitä kiskottiin kilpaa Aartima vainaan kanssa Virtasalmen rallin stripilläkin.
Toki orikinaalillakin pärjää jollei ole pääs vikkaa ninkuin mulla.
Madallussarja eteen ja taakse niin käsiteltävyys on ketterämpää kuin superminimotolla kartingradalla.
Suosittelen!
Ajelin kymmeniä tuhansia moisella pelillä. Ilman mitään pyörästä johtuvia ongelmia.
rocktrailer

Viesti Kirjoittaja rocktrailer »

KalleR kirjoitti:Kokemuksia yhdestä kingistä
Vm oli 95 rekisteröity, eka Magneti marelli ruisku, kovat laukut.
Ostin pari tuhatta ajettuna.ulkomailta muuttopyöränä.
Lankisen Matin V-twin City Loimaa laitti kesän lopulla
Muistaakseni virinokan sytkän hengityksen imupuolelle ja putket vaihtui.
Näillä muutoksilla oli tosi pirteä matkapeli ( pirteä tarkoittaa minulle, matkanopeudessa ja ohituksissa tarvittavan voima alueen kehittymistä)
Kait sitä kiskottiin kilpaa Aartima vainaan kanssa Virtasalmen rallin stripilläkin.
Toki orikinaalillakin pärjää jollei ole pääs vikkaa ninkuin mulla.
Madallussarja eteen ja taakse niin käsiteltävyys on ketterämpää kuin superminimotolla kartingradalla.
Suosittelen!
Ajelin kymmeniä tuhansia moisella pelillä. Ilman mitään pyörästä johtuvia ongelmia.
Varmasti hyvä! Haettuna on saanut tähän asti edullisia pyöriä ulkomailta. Itse ostin eka pyörän Edinburgista ja tuotiin ajamalla Lontooseen. Siellä ajeltiin vuoden verran, niin sai tuoda muuttopyöränä pienillä veroilla.
rocktrailer

Viesti Kirjoittaja rocktrailer »

Korjaan edellistä viestiä... ensimmäinen ostamani moottorilla käyvä kaksipyöräinen härveli oli Mana :lol: Monelle tuttu varmaan nuoruudesta! Näkee niitä vieläkin liikenteessä.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:19 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mulle iski pahanlaatuinen King-kuume vuonna 2008, kun ajelin Jenkeissä viikon verran (silloin) uudella RK:lla. Kilometrejä kertyi noin 2600 viidessä päivässä ja ihastuin pyörään kovasti. Tuolloin mulla oli itsellä Dyna Street Bob. Toi Kingi oli aivan mielettömän mukava ajaa, mutta vakiokuntoisena melko lailla laiskanpuoleinen, vaan eipä se haitannut kuin oikeastaan pitkissä nousuissa, joita tuohon reissuun mahtui aika paljon...

Muutaman vuoden ajelin vielä Dynalla, mutta 2011 löytyi juur mulle sopiva lehmä, eli vuoden 2004 Road King Custom. Tämähän eroaa esim. Classic-mallista vähän matalammalla ja tietty myös kovemmalla jousituksella, erilaisilla sivulaukuilla, lampun päällä olevalla "lipalla", erilaisella satulalla ja ehkä hiukan riisutummalla olemuksella. Tähän olen ollut hyvin tyytyväinen! Jousitus ei ole tietenkään niin ubermukava, kuin Classicissa, mutta alusta toimii helkkarin hyvin mutkateillä. Alussa pyörä tuntui Dynaan tottuneena helvetin raskaalta käsitellä, mutta tuohon tottui yllättävän mopeasti. Ja eihän se painavalta tunnu kuin parkissa liikuteltaessa ja ehkä kaupunkiajossa. Maantiellä Kingi kevenee kummasti. Touring-runkoa (ei näitä ihan uusia) on moitittu kovassa nopeudessa woblaamisherkkyydestä, mutta mä en ole moista huomannut, vaikka toisinaan olen piiskannut Kingiä kovastikin. Tästä voi tietenkin olettaa, että tässä mun yksilössä on kaikki kunnossa?

rengastuksena näissä taidetaan aika useasti luottaa Metzeler marathon-rinkuloihin. Mulla on nyt alla Pirelli Night Dragon renkaat, joiden käytökseen olen ollut erittäin tyytyväinen ja aion noihin luottaa vastedeskin. Ruiskun toiminta oli pyörän saadessani tyypillinen. Se kakisteli koneen käydessä esim. kaupunkiajossa kuumana, mutta tuolloin en tiennyt oliko ruiskun ohjelma päivitetty vastaamaan avarampia slip-on vaimentimia ja vapaammin virtaavaa suodatinta. Kaveri toi sitten amerikantuliaisina mulle Daytona Twin tecin ruiskumokkulan, jolla ongelmat hävisivät.

Hieno pyörä tuo Road King on! Nyt on vain alkanut taas prätkänvaihtokuume ja haluaisin Softailin. Menettäisin varmasti ajo-ominaisuuksissa ja ehkä myös mukavuudessa. Toisaalta en mä enää "polvi-maassa"-ajoa harrasta ja vuotuiset ajokilometritkin ovat jääneet muutamana viime suvena aivan liian vähiin. Eli kait sen muutaman tuhannen ajot voisi ajaa vähän epämukavammallakin pyörällä. Tai sitte käy niin, että kun pyörän taas kaivaa naftaliinista ja lähtee baanalle, huomaa, ettei näin hienoa ja hyvää pyörää halua mihkään vaihtaakaan! :)
H-D Softail Custom 1998
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

SenioRR kirjoitti:Nyt on vain alkanut taas prätkänvaihtokuume ja haluaisin Softailin. Menettäisin varmasti ajo-ominaisuuksissa ja ehkä myös mukavuudessa.
Mukavuudessa kinky tosiaan voittaa, mutta mielestäni uusirunkoisen softailin ajo-omituisuudet on paremmat kuin touringissa.
Viva Knievel!
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

s&s kirjoitti:
SenioRR kirjoitti:Nyt on vain alkanut taas prätkänvaihtokuume ja haluaisin Softailin. Menettäisin varmasti ajo-ominaisuuksissa ja ehkä myös mukavuudessa.
Mukavuudessa kinky tosiaan voittaa, mutta mielestäni uusirunkoisen softailin ajo-omituisuudet on paremmat kuin touringissa.
Siis paremmat kuin uusirukoisen Touringin, 2009 -> :?:
Mihin tuo väite perustuu, milloin Softailiin on tullut uusi runko ?
Eikö vertailuissa olisi hyvä aina vertailla samoja vuosimalleja niin olisi jo logiikkaa moottoreiden ja jarrujenkin suhteen ?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

MrX kirjoitti:
s&s kirjoitti:
Siis paremmat kuin uusirukoisen Touringin, 2009 -> :?:
Jep.
Mihin tuo väite perustuu, milloin Softailiin on tullut uusi runko ?
Väite perustuu mielipiteeseeni, niinkuin tuossa seisoo. Uusi runko tuli vuonna 2000.
Eikö vertailuissa olisi hyvä aina vertailla samoja vuosimalleja niin olisi jo logiikkaa moottoreiden ja jarrujenkin suhteen ?
Niinpä kai, mulle jarrut ja moottorit on riittäneet mulle molemmissa, suurin ero on mielestäni rungon jämäkkyydessä.
Viva Knievel!
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Mulla on 2005 mallin Softail Deluxe ja 2007 Road King Classic ja oli 2010 Electra Glide kunnes fyrkat loppu.
Electra Glide oli paras piiiitkillä maantie matkoilla ja täydellä kuormalla.
Electra Glide oli vakain yli 120km/h vauhdeissa.
Electra Glide oli yläpainoisin.
Electra oli huonoin kaupungeissa.
Sähköinen kaasu oli Electrassa perseestä verrattuna muiden vaijerikaasuun.
Road King kantaa paremmin kuormaa kuin Softail (säädettävät ilmaiskarit takana).
Road Kingillä voi kantata enemmän kuin softaililla.
Road King pysähtyy paremmin kuin softail (tupla levyt edessä).
Road King on mukavampi pitkällä matkalla (CruiseControl).
Road King sopii isommalle kuskille paremmin.
Etukenompi ajoasento yllättävän hyvä pitkillä väylillä (riippuu tietenkin kuskin välityksistä)
Softail on huomattavasti kevyempi käsitellä.
Softail on parhaimman näköinen.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Ok. Mulla oli 2000 fxstb ja nyt (muutaman mutkan kautta) on 2010 flhrc... Olemme monesta asiasta samoilla linjoilla, mielipiteeni perustuu ihan omiin huomioihini.

Jos on tarkoitus ajaa kovaa ja mutkaisempaa tietä mutta ei näkymättömiin, ajan sen mieluummin 2000+ -mallin softaililla (huom. madaltamattomalla). Mielestäni jäykempi runko + keveys tekevät softailista ketterämmän tuntuisen ripeään liikkumiseen.

Jos pitää ajaa tourinkia rauhassa, ajan sen mieluummin kinkyllä, se on mukavampi.
Viva Knievel!
Vastaa Viestiin