Shark nano kypärä?
Re: Shark nano kypärä?
Huomenna pitäis lähtee raumalle. Yht n.1100km.
Päähän vaihtoehtoina Roof desmo ja Shark nano.
Valinta kallistunee desmoon, vaikka nano istuu paremmin, on kevyempi ja paremmannäköinen.
Desmo päässä voi ajaa avonaisena läpi suomen, pelkät aurinkolasit päässä.
Nanolla ilmenee kiusallinen tärinä visiiri auki. Electrassa orkkis visiiri.
Päähän vaihtoehtoina Roof desmo ja Shark nano.
Valinta kallistunee desmoon, vaikka nano istuu paremmin, on kevyempi ja paremmannäköinen.
Desmo päässä voi ajaa avonaisena läpi suomen, pelkät aurinkolasit päässä.
Nanolla ilmenee kiusallinen tärinä visiiri auki. Electrassa orkkis visiiri.
FLHTCI Electra Glide Classic -05
Menin Eurobikerille katselemaan Evoline 3:sta ja päädyin kuitenkin mattamustaan Nanoon, jonka olin jo aiemmin jättänyt pois laskuista. Samalla säästyi pitkä penni 389eur versus 149eur. Evoline ei oikein istunut päähäni ja oli muutenkin kuin suoraan SpaceBalls:sta kiskaistu ("Dark Helmet", hehe)...eli liian massiivinen makuuni.
Vapaassa ilmavirrassa Nano toimii mielestäni oikein hyvin, ainoastaan jos pitkät pätkät ajelee "pleksi" ylhäällä maantievauhteja, niin alkaa kyllä pikkuhiljaa huomaamaan niskoissaan. Pleksin kiinnitys on mallia erittäin kätevä eli naksahtaa irti todella helposti ja voi jättää suosiolla hyllylle jos tietää sään suosivan. Tosin yllättävän vähän tuo tuntuu sivutuulia tms. nappaavan vaikka lasi yläasennossa onkin. Vertailukohtaa ei muihin vastaaviin kypäriin ole, joten...
Aurinkovisiiristä propsit...me likes. Itse olen tykästynyt ajamaan pelkkä aurinkovisiiri alhalla ilman visiiriä (joko yläasennossa tai sitten kotiin jätettynä). Pleksi alhalla ajettaessa kypärä näyttää mielestäni vähemmän metsurin/raivaajan kypärältä joten siitäkin propsit...ja tuntuu tuo toimivankin hyvin käytössäkin eli lasi alhaalla ajettaessa ei ongelmia.
Eli omakohtaisella kokemuksella uskallan ainakin rohkaista kokeilemaan ja tutustumaan kyseiseen pottaan.
Vapaassa ilmavirrassa Nano toimii mielestäni oikein hyvin, ainoastaan jos pitkät pätkät ajelee "pleksi" ylhäällä maantievauhteja, niin alkaa kyllä pikkuhiljaa huomaamaan niskoissaan. Pleksin kiinnitys on mallia erittäin kätevä eli naksahtaa irti todella helposti ja voi jättää suosiolla hyllylle jos tietää sään suosivan. Tosin yllättävän vähän tuo tuntuu sivutuulia tms. nappaavan vaikka lasi yläasennossa onkin. Vertailukohtaa ei muihin vastaaviin kypäriin ole, joten...
Aurinkovisiiristä propsit...me likes. Itse olen tykästynyt ajamaan pelkkä aurinkovisiiri alhalla ilman visiiriä (joko yläasennossa tai sitten kotiin jätettynä). Pleksi alhalla ajettaessa kypärä näyttää mielestäni vähemmän metsurin/raivaajan kypärältä joten siitäkin propsit...ja tuntuu tuo toimivankin hyvin käytössäkin eli lasi alhaalla ajettaessa ei ongelmia.
Eli omakohtaisella kokemuksella uskallan ainakin rohkaista kokeilemaan ja tutustumaan kyseiseen pottaan.
FLSTSB Cross Bones \o/
- norsunkorva
- Viesti:
SeniliX kirjoitti:Menin Eurobikerille katselemaan Evoline 3:sta ja päädyin kuitenkin mattamustaan Nanoon, jonka olin jo aiemmin jättänyt pois laskuista. Samalla säästyi pitkä penni 389eur versus 149eur. Evoline ei oikein istunut päähäni ja oli muutenkin kuin suoraan SpaceBalls:sta kiskaistu ("Dark Helmet", hehe)...eli liian massiivinen makuuni.
Taitaa pitää hommata. Kävästiin vaimon kanssa tuolla Kilpisjärvellä kääntämässä nyt viikolla.
Onneksi tuli otettua X-Tour Arai päähän. Sen verran oli tuuliset kelit ja vettä, kylmää sun muuta siellä "ylhäällä" että tuolla pelkällä avopotalla..
Tietty jos tyylistä ei voi tinkiä , sitten vaan on kärsittävä. Toissa viikolla kävin paikallisessa kaupassa tuota Nanoa kattelemassa mutta just se sopiva, L-koko , puuttui
XL tuntui väljältä joten täytyy vissiin tilata viikolla se oikea koko tulemaan liikkeelle.
Saa sitten nähdä, miten nuo sisustukset tuon hintaluokan potassa kestää käyttöä
Ja miten laadukkaasta pc:stä on aurinkolippa ja etupleksi tehty
Tuosta omasta ARAIsta kyllä täytyy sanoa että vaikka aikoinaan kallis investointi olikin, eipä ole tarvinnu
kauppoja katua! Ja paljon on jo tietä nähny..eikä aina tietäkään..mopon mentävä reikä metikössäkin riittäny
Käskivät laittaa vanhat poskipalat sinne...ja parin päivän päästä olikin jo postilootassa ihka uudet osat
Ja ne onkin kestäny jo vuosia. Siipä lie ollukkin raaka-aine vika:P
Ainut tähän astisista hommatuista potista joka istuu profiililtaan kuin nenä päähän meikäläiselle.
Yksi mahdollisuus olisi hommat kaikki uudet sisäpehmusteet ja sittenhän se olis taas ku uusi sisäpuolellta
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Jos hankit nanon niin pistähän kokemuksia vs TX. Olen katsellut korvaajaa TX3:lle, mutta ei ole oikein tahtonut löytyä parempaa... Ellei sitten TX4.
Viva Knievel!
- norsunkorva
- Viesti:
Eilen sain viimein tiedon että yhtään l-kokoista , mustaa Nanoa ei Suomessa ole
Ei maahantuojalla eikä ainakaan niillä kymmenellä Eurobikerin tuotteita myyvillä diilereillä joille soitin
!
Tulee joskus sitten. Nähtävästi? Muita kokoja kyllä löytys! Kele
!
Sen verran myös soittelin ja viimein löyty tietoa Tampereen BikeWorld:sta että Arai Tour X: n "sisuskalut" nähtävästi löytys ja maksaa 95€
Pitää nyt kattoa , kumpaan vaihtoehtoon päätyy...
Ei maahantuojalla eikä ainakaan niillä kymmenellä Eurobikerin tuotteita myyvillä diilereillä joille soitin
Tulee joskus sitten. Nähtävästi? Muita kokoja kyllä löytys! Kele
Sen verran myös soittelin ja viimein löyty tietoa Tampereen BikeWorld:sta että Arai Tour X: n "sisuskalut" nähtävästi löytys ja maksaa 95€
Pitää nyt kattoa , kumpaan vaihtoehtoon päätyy...
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Rock rock . Nyt on Norjan reissu tehty Nano päässä . Kilsoja tuli n. 3850 km ja täytyy sanoo et kypärä toimi hyvin nii satees ku aurinos ,jota nyt oli vähemmän . Tärinä josta mainitsin aikasemmin ei häirinny ajamista mut voihan se olla et pää tottu tärinään tolla matkal
?? Toki pyörähän on Electra et onhan kuski muutenki aika hyvin suojas lepakon takana . Mielestäni HYVÄ kypärä
t. Ruma
t. Ruma
FLHT -96. 85hp/120Nm
- norsunkorva
- Viesti:
Ajelin tuossa ja pysähdyin naapurikunnan Nesteelle kyselemään kypäriä ja tyrkkäs tollasen vaihtoehdon käteen?

Nolani N43
?
Vaikutti asialliselta ja hinta jäis samoille euroille kuin Nanolla?
Jos vielä sekoittas pakkaa kun pari viikkoa joutuu ainakin sitä Nanoa oottelemaan...
Kenellä kokemusta moisesta?

Nolani N43
Vaikutti asialliselta ja hinta jäis samoille euroille kuin Nanolla?
Jos vielä sekoittas pakkaa kun pari viikkoa joutuu ainakin sitä Nanoa oottelemaan...
Kenellä kokemusta moisesta?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Mul o tollanen Nolani, tosin mattamusta ja jollain N-Com valmiudella. Rumahan tuo on, mut sopii mun kuulaani, eli ihan hyvä kypärä. Aurinkovisiiri on ihan kliffa ja en mä nyt muutenkaan hirveesti moittis.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
- norsunkorva
- Viesti:

nojoo; siinähän ne molemmat...se kauneus taas katsojan silmässä?
Ulkonäköä tärkeämpänä pitäisin ehkä kuitenkin melu- ja sisustuksen laatueroja
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Mä olen aina luullut tota mun Nolani avopotaks kuitenkin, tosin tuollaiseks scootterityttö-malliseks visiiri-ihmeeks, mut avoks kuitenki. Kohtuu hiljainen, mun vähäisellä erilaisten kypärien kokemuksella, mul o sen verran iso ja kumman muotoinen kuula, et jos kypärä osuu päähän edes kohtuu pienel muokkaamisel ni se o hyvä. Ei suhise visiiri alhaalla oikeestaan lainkaan, mikä o ihan kliffaa ku ajelee maantiel.
- norsunkorva
- Viesti:
ma^ko kirjoitti:Mä olen aina luullut tota mun Nolani avopotaks kuitenkin, tosin tuollaiseks scootterityttö-malliseks visiiri-ihmeeks, mut avoks kuitenki. ...
Koukkasin minäkin tuolla pikku lenkin siinä sitten samalla istumalla. Tietysti kuuppa ylhäällä meteliä piti mutta alas laskettuna minusta yllättävän ..hiljainen? Tulpat jätin pois tarkoituksella. Aurinkovisiiri sais minusta laskeutua alemmas mutta kai se on suunniteltu noin
Tuo näissä molemmissa malleissa oleva hihnan kiristy/ lukko tuntui kätevältä vaikka itse olenkin sen D-rengas-systeemin kannalla. Sormet on siihen tottuneet
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Tuossa jää vähän hämäräksi idean etu, kun halutaan avokypärän turvattomuus yhdistettynä upmpikäyrän ulkonäköönnorsunkorva kirjoitti:ma^ko kirjoitti:Mä olen aina luullut tota mun Nolani avopotaks kuitenkin, tosin ... visiiri-ihmeeks, mut avoks kuitenki. ...pääsipä painovirhe; tietty tarkoitus kirjottaa avopotta!
aito umpikypärä päähän jos esim. parempaa turvaa naamavärkille haluaa
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
- norsunkorva
- Viesti:
Muistui tossa mieleen yksi itseäni häiritsevä ominaisuus tässä amerikkalaisessa moottoripyörässä.
Nopeusmittarin sijoitus. Nimittäin kun umpipotalla ajeleepi, aina pitää niskat kääntää että näkee mittarin , puhumattakaan niistä taulun alapuolella olevista merkkivaloista
?
Yleensä tottunu että samalla kypärän katsomalla näkyypi tie ja pyörän oheistiedotteet
Avopotalla ilman sitä leukaosaa homma jotenkin onnistuu. Jopa HD:ssäkin..eipä siinä suunnittelija oo suuremmin asiaa ajatellu
Nopeusmittarin sijoitus. Nimittäin kun umpipotalla ajeleepi, aina pitää niskat kääntää että näkee mittarin , puhumattakaan niistä taulun alapuolella olevista merkkivaloista
Yleensä tottunu että samalla kypärän katsomalla näkyypi tie ja pyörän oheistiedotteet
Avopotalla ilman sitä leukaosaa homma jotenkin onnistuu. Jopa HD:ssäkin..eipä siinä suunnittelija oo suuremmin asiaa ajatellu
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Silloin kun tuo mittarin paikka on suunniteltu liki 100 vuotta sitten, ei umpikypärää oltu keksittykäännorsunkorva kirjoitti: kun umpipotalla ajeleepi, aina pitää niskat kääntää että näkee mittarin - eipä siinä suunnittelija oo suuremmin asiaa ajatellu
No Electrassa se kyllä muutettiin jo reilut 30 vuotta sitten jäykkäniskaisille sinne tangon päälle ja Sportstereissa jo kohta 60 vuotta sitten urheiluhenkisille, että kyllä se Kingeihinkin ajastaan tulee jos on tullakseen, älä hötkyile
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Mun tapauksessa ainoa tavoiteltu ja saavutettu etu on kypärä johon mun kuula osui kohtuu mukavasti sisälle, ei ihan yleistä. Mikään ämpäri tän meloonin päällä kuitenkaan kaunis ole ja jos ajaa ilman tsubuu saa jatkuvasti seurustella viranomaistahojen kanssa, eli kohtuu mukava tsubu on ihan kliffa, vaikka olis rumakin.Joe Cool kirjoitti:Tuossa jää vähän hämäräksi idean etu, kun halutaan avokypärän turvattomuus yhdistettynä upmpikäyrän ulkonäköön![]()