Night rod uudelle hd harrastasjalle.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Iku

Re: Night rod uudelle hd harrastasjalle.

Viesti Kirjoittaja Iku »

Taitaa Vallulla muisti pettää pahemman kerran..:)..katselin 2008 version huoltoohjetta eikä siellä kyllä tollasia mainittu ainakaan kauhean tiheään..:).

Front fork oil Replace every 80,000 kilometers
Steering head bearings Adjust 1600, 32000 (Disassemble, lubricate and inspect every 48,000 kilometers)
Valve lash Adjust valve lash every 24,000 kilometers (15,000 miles)
Coolant Replace every 48,000 kilometers

Onhan nuo tietysti usein jos ajaa vuodessa tuon 20-30tkm....mutta harva vrod kuski varmaan niin paljon ajelee...voin tietysti olla väärässäkin..:).
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No ehkä se hämärtää kun ajelen n. 20 tkm. vuodessa. Aina saa olla näpit rasvassa. :wink:
Kuva LIFEMEMBER
hengsteri

Viesti Kirjoittaja hengsteri »

Kiitosta paljon vinkeistä. Tää foorumihan toimii ja löytyy hyvin tietoa. :D Parempi joo varmaan jättää tuon firman pyörät sinne talliin kuleksimaan. Näyttää tosiaan kuvista kaadetulta, mutta myyjä väittää muuta. Mitenköhän yleensä, saako jenkeistä tietoja runkonumeron perusteella pyöristä? Kait jonkunlainen rekisteri on olemassa? No jos kevät toisi meikäläiselle sopivaan hintaan jonkun pyörän myyntiin, niin on se pakko vaan iskeä kiinni. Sen verran pahasti polttelee..... :P
hengsteri

Viesti Kirjoittaja hengsteri »

isoajoe kirjoitti:Eikö venäläinen ole aina paras ku se on venäjällä......... :D

Jos HD-tunnelmaan haluat päästä ja tarpeen mukaan myös kurvaila niin voisin kaupitella sinulle Sportster XR1200X:ää. HUOM että kyse on X-mallista eli se parempi malli.
Pyörä on 2012 vuosimallin suomipyörä ja mittarilukema on 1790 km. Ja mattamusta tietenki...
Varusteina tulee Remuksen tehoputki ym ym.
Uusi pyörä tällä putkella maksoi reilu 18000 eur.

Hintaa ajattelin 14000 eur.

Laita YV.tä jos kiinnostaa niin voin soitella sinulle ja kertoa lisää.

Kiitti tarjouksesta, mutta kyllä se on toi rodi saatava. Jää muuten kaivelemaan ja joutus taas vaihtaan vähän ajan kuluttua. Tunteella tässä mennään eikä järjellä. :wink:
mukle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mukle »

mcjusa kirjoitti:
Vallu kirjoitti:hengsteri
Onko jotain tiettyjä juttuja mitkä kannattaa tsekata?
Venttiilien säätö mm. edellyttää moottorin osittaista irrottamista.
Nyt taitaa Walhallan äijä höpistä omiaan. Kyllä ne Rodin venttiilit on ainakin tähän asti säätyneet ihan moottori paikoillaan.
Kyllä vanhalla ja viisaalla faarilla taitaa olla ihan oikean suuntainen muistikuva aiheesta. Mulla on kyseinen homma just työnalla ja ainakin mun piti tiputtaa pata etukannakkeestaan reipas 10mm alas, että etummainen venttiilin koppa tuli suosiolla rungon alta pois. En sitte tiijä tuleeko Nightrodissa ilman tätä, eppäilen.

Ei toi rodin venojen tarkastus/säätö tälläselle turopetterillekään ihan shitti homma oo ellei sit säätöpalojen kanssa joudu kauheesti alkaa temuumaan. Kallis toki jos teettää liikkeessä kun siihen menee aikaa ama-kaveriltakin jonkin verran.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Se American Motorsin kauppaama Rodi on numeron perusteella USAn markkinoille tehty 2008 mallin Night Rod Special ABS-jarruilla. Laite on kasattu Kansas Cityssä (MO,USA).
Onko laitteen alkuperässä jotain hämärää sitä numerot ei kerro. Mutta tuskinpa vaan kun sitä noin avoimesti kaupataan. Tietysti jos jonkinlaista E-hyväksyttyä kalikkaa siihen joutuu vaihtamaan.
Kuva LIFEMEMBER
Iku

Viesti Kirjoittaja Iku »

hengsteri kirjoitti:Tunteella tässä mennään eikä järjellä. :wink:
:mrgreen: Sama se mulla oli..vaihdoin Road Kingin Night Rodiin ajamatta metriäkään Rodia...olin vaan joskus 2009 (kun oli vielä BMW RS1200 alla) että Night Rod Special vois olla sellainen HD joka ois mun makuun....no välissä kerkesin kokeilee Dynaa ja Road Kingiä ennen tota Rodia mutta pari kesää sitten tuli yhtäkkiä vaihdettua kun yhtäkkiä tuli mieleen tuo vuosi 2009 ja mietinnät V-rodin hommaamisesta...siitä pohdinnasta vajaa kuukausi ja kaupat tuli tehtyä uudesta VRSCDX:stä ilman testejä yms tarkempia pohdintoja..:)....eli ei järjellä vaan tunteella..

No seuraava saattaa taas olla jotain mutta en tiedä mitä....kolmas kesä kuitenkin alkamas Rodilla..:)...vaikkakin kilsoja vasta 8000km kun ei ole kerinnyt ajelee mutta ne ovat sitten olleet ns "laatu kilometrejä". Pikkasen tietysti harmittaa se että orggis pakoputki hirvee (vaihdettu omaan kaks yhteen versioon) ja sitten mulla esiintyneet mittarin vapinat ja moottorin nykimiset (orggis vekotin käy liian laihalla ja hommasta selviää jollain tunerilla) ja vielä viime kesänä huomattu öljyn kulutus (kuuluu ilmeisesti asiaan ja vähenee kun kilsoja mittarissa enemmän). Et kyllä HD:lla laatu ei ihan kohtaa hintaa tän pyörän suhteen..eli siinä mielessä pettynyt olen tähän...muuten kyllä ihan kiva peli..:).
Parhaat exät
1983 Honda VF750F (1988)
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

mukle kirjoitti: Mulla on kyseinen homma just työnalla ja ainakin mun piti tiputtaa pata etukannakkeestaan reipas 10mm alas, että etummainen venttiilin koppa tuli suosiolla rungon alta pois. En sitte tiijä tuleeko Nightrodissa ilman tätä, eppäilen.
Myönnän, että en ole Nightrodia rassannu, mutta V-Rodissa koppa tulee ilman moottorin irroitusta. Tietyissä Kawasakin malleissa pitää moottorin keulapää pudottaa alas että saa kopan pois. Siitä varmaan kopioitu :D
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
mukle
Viesti:

Noh juuri puretussa -04 B-mallissa ei tullut käytännössä eikä alkuperäisen korjausmanuaalinkaan mukaan. Muista malleista en sano mitään. Mulla on sitten vissiin se Kawasaki :lol:
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
Iku

Viesti Kirjoittaja Iku »

Kattelin 2008 VRSCDX:n huolto manuskaa ja kyllä se moottori täytyy 13mm laskea et pääsee kopan ottaa auki tarkastusta varten...eli ilmeisesti tuo 24 tonnin huolto on sitten tyyriimpi ku muut (jos siis ei itse osaa tehdä)..
Parhaat exät
1983 Honda VF750F (1988)
aj@
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aj@ »

Näköjään on tullut haasteita hankittua 8)
Vanhempi matkamalli hakusessa
mukle
Viesti:

Siis voihan se olla niin, että koppa tulee sieltä veke niinkuin mcjusa edellä sanoi mutta se tarvii käytännössä melkoista kampeemista ja väkivaltaa. Tulee helpolla karmeita skraaduja koppaan ja runkoon. Helpommalla pääsee kun suosiolla löysyttää pyörän hihnan sekä spadarin takakannakkeen ja pudottaa sen puoli tuumaa edestä. Se on siinä hommassa kuitenkin pikku juttu.

Onneksi ei tuota tarvii olla kuitenkaan ihan alvariinsa tekemässä ja tsekkausväli on pitkä. Mutta muutenhan nuo Rodin huollot ovat tosi helppoja tehdä itekki kun selviää yksillä öljyillä jne.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
Karzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karzza »

mcjusa kirjoitti:Myönnän, että en ole Nightrodia rassannu, mutta V-Rodissa koppa tulee ilman moottorin irroitusta.
Oletko ihan itse irroittanut V-Rodin etuventtiilikopan ilman moottorin etukannattimen löysäystä?
VRSCA -04, 300rwhp
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Tulee se koppa sieltä pois ja menee takaisnkin. Ahdasta tosin on ja hermot ei saa olla kireällä. Muuten menee repimiseksi. Ruiskurungon joutuu muistaakseni purkamaan pois.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Iku kirjoitti:... (kun oli vielä BMW RS1200 alla)........kolmas kesä kuitenkin alkamas Rodilla..:)...vaikkakin kilsoja vasta 8000km .... Pikkasen tietysti harmittaa se että orggis pakoputki hirvee (vaihdettu omaan kaks yhteen versioon) ja sitten mulla esiintyneet mittarin vapinat ja moottorin nykimiset (orggis vekotin käy liian laihalla ja hommasta selviää jollain tunerilla) ja vielä viime kesänä huomattu öljyn kulutus (kuuluu ilmeisesti asiaan ja vähenee kun kilsoja mittarissa enemmän). Et kyllä HD:lla laatu ei ihan kohtaa hintaa tän pyörän suhteen..eli siinä mielessä pettynyt olen tähän...
Miks olet pettynyt. Modernin pyörän ominaisuuksia. Samat ominaisuudet löytyvät kaikista uudenaikaisista Saksalaisista moottoripyöristä ja samalla hinnalla :| Laittakaa säädöt kohilleen ja nauttikaa :idea:
Vastaa Viestiin