Evon moottorin maalit
hemuli kirjoitti:Peltisarjat käy HIUKAN kuumempana kuin moottorin lohko, voi olla että toi sinkkimaali ei toimi tässä tapauksessa. Ihan hyvin on pysynyt ihan tavallinen kuumakestomaali tai miranol.stroker56 kirjoitti:...sinkkimaali sulaa lämmetessä pintaan,ilman sitä meni peltisarjat esim mustalla lämmönkestomaalilla ajan kanssa valkoiseksi,n. 4tunnissa.
on testattu!
neljä vuotta pannarissa eikä ongelmia,ei hilseile,ei pukkaa ruostepilkkua.
maalaus
Ite kokeilin viimetalvena seuraavalla reseptillä .happopohjamaali- auto base -lakkapäälle .eli aivan tavallisella metallihohto automaalilla ja normi autolakalla (debeer) tähän asti ainakin pysynyt. ja näyttää mukavalta värivaihtoehdot myös lähes rajattomat.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Voin tietysti olla väärässäkin, mutta käsittääkseni alumiinilla on se ominaisuus muodostaa ilman (hapen) kanssa nopeasti se oksidikerros.Lawless kirjoitti: Kyllähän paljas metalli reagoi ilman/hapen kanssa välittömästi...
Raudassa/teräksessä se sama reaktio näkyy ruosteena ja se ei ole niin nopea tarvitsee kosteutta myös. Korjatkaa vaan (perustelujen kanssa) jos olen väärässä.
No siihen koitinkin vastata...jönssi kirjoitti:siis nyt on kymysys valurautaosan puhdistuksesta. Tapahtuuko tässä jotain (muutakin kuin puhdistumista) kun alumiini kohtaa valuraudan. Tietty hiekkapuhallettu pinta täytyy sitten suojata.
Enpä usko tapahtuvan mitään sen kummempaa. Jos alumiinioksidia tarttuisi siihen rautaan ja lisäisit siihen sopivan elektrolyytin ja kiloampeereja virtaa, niin saisit alumiinia...
Eli siis ei siinä mitään ei toivottuja reaktioita tapahdu, puhalla vaan.
PS. Tätä en itse ole kokeillut joten tää on tietysti vaan ihan mutua.
terve!
ostin itselle ensimmäisen harleyn jokuaika sitten, jota olen nyt talven aikana ehostanut.
purin sylinterit ja kannet pois ja hiekkapuhalsin kaikki mistä oli kromi hilseilly tai muuten huonossa kunnossa.(kuva ennen)
kouvolan automaalit oy keräseltä hain 2 purkkia vht wrinkle spray:tä 16?/kpl, jonka poltin kiinni sähköhellalla.
omien kokemusteni mukaan homma kannattaa tehdä näin:
putsaa pinnat-lämmitä kappaleet uunissa n.50c-maalaa sprayllä ohut kerros-odota 10 min.-maalaa uudestaan-odota 10 min.-maalaa kolmannen kerran.-(aina parempi pinta jos maalaa ohuitakerroksia monta, kuin että pääsee yhtään valumaan). tämän jälkeen hella 100C ja osat sinne tunniksi jonka jälkeen sammutin hellan ja jätin sinne osat.
ensimmäinen maalauskerta ei onnistunut kovin hyvin, mutta kun tein noin niin jälki oli todella hyvä. tosin mulla oli spray pullo myös uunissa 50C lämpiämässä, jota en kyllä suosittele
kuvat
ostin itselle ensimmäisen harleyn jokuaika sitten, jota olen nyt talven aikana ehostanut.
purin sylinterit ja kannet pois ja hiekkapuhalsin kaikki mistä oli kromi hilseilly tai muuten huonossa kunnossa.(kuva ennen)
kouvolan automaalit oy keräseltä hain 2 purkkia vht wrinkle spray:tä 16?/kpl, jonka poltin kiinni sähköhellalla.
omien kokemusteni mukaan homma kannattaa tehdä näin:
putsaa pinnat-lämmitä kappaleet uunissa n.50c-maalaa sprayllä ohut kerros-odota 10 min.-maalaa uudestaan-odota 10 min.-maalaa kolmannen kerran.-(aina parempi pinta jos maalaa ohuitakerroksia monta, kuin että pääsee yhtään valumaan). tämän jälkeen hella 100C ja osat sinne tunniksi jonka jälkeen sammutin hellan ja jätin sinne osat.
ensimmäinen maalauskerta ei onnistunut kovin hyvin, mutta kun tein noin niin jälki oli todella hyvä. tosin mulla oli spray pullo myös uunissa 50C lämpiämässä, jota en kyllä suosittele
kuvat