Autetaanko kaveria enää???
-
keijo21@dnainternet.net
Re: Autetaanko kaveria enää???
Kirjoittaja etsii kadonnutta ihmislajia-niitä,jotka huolehtivat toinen toisistaan.Ennen elettiin aikaa jolloin ajettiin vanhoilla pannuilla ja jokainen ymmärsi kovia kokeneen tuskan.
Huom! Niillä pannuilla tullaan ajaan edelleenkin paljon pidemmälle, kuin uusilla Twin Cam:eillä.keijo21@dnainternet.net kirjoitti:Kirjoittaja etsii kadonnutta ihmislajia-niitä,jotka huolehtivat toinen toisistaan.Ennen elettiin aikaa jolloin ajettiin vanhoilla pannuilla ja jokainen ymmärsi kovia kokeneen tuskan.
-
Bronson Eye
- Viesti:
onkohan uudemmissa pyörissä hätävilkut,?, vaan eipä nekään auta jos plakaut,
kolmiotakaan ei ole fillareissa,
mulla on pakussa aina ramppi ja liinat mukana jos joutuu jeesaamaan,,, (ja hdee merkit tiätty))),,
mutta aika vähän on ollu pyöriä tien laidassa,,
kolmiotakaan ei ole fillareissa,
mulla on pakussa aina ramppi ja liinat mukana jos joutuu jeesaamaan,,, (ja hdee merkit tiätty))),,
mutta aika vähän on ollu pyöriä tien laidassa,,
Entäs jos ei oo tapana käyttää huivia saati puuhkaa? Pitääkö ostaa vai käydä haaskalla ensin?
Nonii, asiaton kommentti humalassa asiallisessa ketjussa. Aina pysähyn olin sitte autolla tai pyörällä
Nonii, asiaton kommentti humalassa asiallisessa ketjussa. Aina pysähyn olin sitte autolla tai pyörällä
Jäin jokunen vuosi sitten tienlaitaan silloisen pyöräni kanssa (virago). Näin naisena tunnustan että ajelu on oikein lystikästä, mutta remonttihommat saa tehdä joku muu kuin minä
. No anyway... olipa ihme suuri, kun kyykky- yms. pyöräilijät väänsivät vain kahvaa kovemmin kohdallani. Eli pyöriä meni ohi parisenkymmentä kuten autojakin. Kellekkään ei varmaan ollut epäselvää että olin pulassa kun pyörä pysähtyi kiihdytysrampille! Ensimmäinen HD- mies kun kurvasi kiihdytyskaistalle, niin hän pysähtyi välittömästi. Kaivoi stiletin liivin taskusta ..... ja katkoi tappokatkasijan piuhat ja matkani pääsi jatkumaan. Vuolaasti kiittelin tietenkin kaveria ja hän totesi itsekkin, että sen verran on tienpientareita joutunut katsastelemaan, että aina pysähtyy auttamaan. Kuka ikinä tuo ritari olikin, niin kiitos vielä kerran. Nykyään kun ajelen HD:llä niin eipä oo kyllä tarvinnut pysähdellä pientareille muuta kuin tauolle 
Pannulla en oo vielä jäänyt tienvarteen =) mutta tuli huomattua ettei tilanne oo yhtään parempi vaikka vanhaa jenkkiä (autoa) ruuvaa tienposkessa eikä varmaan jäänyt mikään epäselväksi jos on konepelti ylhäällä ja jalat näkyy auton alta =). En sitä sano että olisin tarvinnut apua mutta ihmetytti vaan kun ei enää kukaan pysähdy ja ohi ajoi myös alan harrastajia.
Mä pysähdyin kanssa keltaisen Dusterin viereen, kun oli pelti pystyssä.
"Ei hätää, mulla on kännykkä", kuului vastaus.
En ehtinyt nimittäin edes kysyä tarvitaanko apua.
"Ei hätää, mulla on kännykkä", kuului vastaus.
En ehtinyt nimittäin edes kysyä tarvitaanko apua.
Aina tulee himmailtua ja boxissa sen verran työkaluja että voisi mahdollisesti jopa auttaa ainakin niitä lainaamalla. Mutta olisiko se siltä tienposkessa olijalta iso vaiva ihan oikeasti niitä tassuja silleen heiluttaa että ymmärtää pysähtyä, ettei tarvitse arpoa tarvitseeko apua vai ollaanko vain navia/kännyä näpyttämässä. Itse ainakin autokoulussa jotain liikenteen ohjausmerkkejä muistan oppineeni ja jos ei stop merkki käsillä tehtynä saa toista pysähtymään niin silloin vika kyllä siinä ohiajajassa. Bensan loppumiset olleet kanssakulkijoilla ne syyt mistä itse on päässyt muita auttamaan, autojen sekä mopojen kanssa. (taisi olla autoliitollakin tästä tieto että yleisin tiepalvelun auttamistarve bensan haihtuminen tankista pois) Ja ihan kotikulmilla oli kerran pieni tokka harrikoita jotka jopa närkästyivät, kun homosoffailija siihen pysähtyi ja kysyi tarvitaanko apua. Selvästi kuitenkin yhteen jotain remonttia yritettiin tehdä. Muutama tuollainen kokemus lisää ja ei välttämättä enää viitsikään kaasuvaijeria löysätä jos populaa tienlaidassa.
Ajelin tänään autolla 6-tietä itään ja Kouvolan jälkeen oli mies tien poskessa Viragolla. Kypärä pois päästä ja ajotakki roikkui tangossa ja kuski vaan seisoskeli tekemättä mitään. Ajoin ohin ja seuraavassa risteyksessä muutaman sadan metrin päässä pyöräytin ympäri, kun muistin, että oli peräkontissa 2 pakillista työkaluja. Tuumin, että autetaan nyt miestä mäessä, kun ei ole poikkeuksellisesti kiirekään.ss454 kirjoitti: Bensan loppumiset olleet kanssakulkijoilla ne syyt mistä itse on päässyt muita auttamaan
Kurvasin paikalle ja kysyin, että onkos ongelmia. Kaveri hymyili, että ei tässä mitään, bensa lopussa ja oli soittanut jo pojalleen ja tämä oli tuomassa kanisterilla lisää. Eli taas meni tuohon samaan piikkiin
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
-
Rautahauli
Noin minäkin teen kun olen tauolla. Pitäisikö tehdä punnerruksia että ohikulkijat tietää ettei ole hätää... Ei kyllä kukaan ole pysähtynyt kyseleen enkä ohikulkijoiden varaan laske kulkua muutenkaan. Ja mistä käsitys että kaikki motoristit tuntisi tekniikan niin hyvin että pysähtymisestä olisi edes apua. Ei kukaan ole tien varteen nälkäänkään kuollut että pitäisi eväitä käydä jakamassa.Kypärä pois päästä ja ajotakki roikkui tangossa ja kuski vaan seisoskeli tekemättä mitään.
Uskoisin että avuntarvitsijat osaa ilmaista avuntarpeen.
Joop toi huivi on ihan jees ja liftarin suora käsi peukku pelaa kans! Mutta jos kaveri vaan seisoksii ja ei tee elettäkään seisaallaan ollessa että pysähtyä pitää niin ainakin letka-ajossa kannattaa ajella ihan muodossa tasakaasulla ohi. Jos ei letkan pyörille näytä liftaaja tyylillä peukkua niin paukuttelee ohi vaan. Minusta jos kaveri katsoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä ohi ajoa niin mennään ohi. Voihan sitä olla rukousasennossakin ja viittoa että AAAATTTAKKEEE! 
No tällä kuitenkin oli avun tarvetta, joka tosin oli jo tilattu paikalle. Jos ei olisi ehtinyt vielä tilata, niin minulle ei olisi ollut mikään ongelma käydä hakemassa hemmolle bensaa, kun tiesin, että huoltoasema oli parin kilometrin päässä.Rautahauli kirjoitti:Noin minäkin teen kun olen tauolla. Pitäisikö tehdä punnerruksia että ohikulkijat tietää ettei ole hätää..Kypärä pois päästä ja ajotakki roikkui tangossa ja kuski vaan seisoskeli tekemättä mitään.
Kaikki eivät kehtaa pyytää apua, vaan mieluummin seisoskelevat ja odottelevat että saavat jonkun tutun kiinni vaikka kauempaakin. Ja toki pysähdyspaikasta voi vähän päätellä, että onko kaveri tauolla vai muuten tien sivussa. Tässä tapauksessa paikka oli sellainen, että en usko kenkään tuohon tauolle pysähtyvän, kun oli juuri ohittanut ison huoltamon pari kilometriä aiemmin.
Eli ei harmita yhtään, että pysähdyin turhaan ja kaveri vilkutti vielä ystävällisesti hymyillen kun kurvasin ympäri ja poistuin paikalta - eikä vilkuttanut edes keskisormella
Mutta koetan muistaa, etten pysähdy sinun taukoasi häiritsemnään, jos paikalle satun
-
Rautahauli
Joo ja jos pysähdyt niin saan suuni auki ja voin kertoa mihin voit mennä... 
Onkos suositus nyt siis menossa siihen suuntaan, että älkää hyvät ihmiset vaan pysähtykö edes kysymään, tarvitaanko apua, ellei kaveri huido pontevasti pysähtymään?
Tuossa tyttäreni kevarikortin onnistuneessa opetuprojektissa ajelimme n. 1000 km yhdessä ja kaksi kertaa jouduin hänet jättämään yksin pyörän kanssa tien varteen noin puoleksi tunniksi Vantaalla, kun olin itse hakemassa pudonneita tai hajoinneita osia hänen pyöräänsä
Toisen kerran joku Triumph-mies oli pysähtynyt kysymään avun tarvetta ja toisella kerralla monta pyörää oli ajanut ohi ja tarkastanut katseella tilanteen.
Nuo huivit ja muut "salaiset" merkit on huitomista vaikeampi huomata ja havainnoida vauhdissa. Joskus 2-3 vuotta sitten kun tätä samaa aihetta väännettiin, johtopäätös taisi olla, että jos kaveri on polvillaan pyörän kimpussa, pitää pysähtyä ja jos taas seisoo pippeli kourassa, ei pidä pysähtyä
Kaikki tuolta väliltä jää sitten ohi ajavan harkinnan varaan ...
Itse tunnustan olleeni vähän huono pysähtymään
, olen tässä viiden Harrikavuoden (6. kesä siis menossa näillä) aikana ajanut n. 30 000 km ja pysähtynyt noin 3 kertaa ja kertaakaan ei ole apua tarvittu. Silti turhat pysähdykset eivät harmita ja yritän jatkossa kaikesta huolimatta pysähdellä vähän enemmän edes kysymään tilannetta, jos tilanne näyttää epäselvältä.
Tuossa tyttäreni kevarikortin onnistuneessa opetuprojektissa ajelimme n. 1000 km yhdessä ja kaksi kertaa jouduin hänet jättämään yksin pyörän kanssa tien varteen noin puoleksi tunniksi Vantaalla, kun olin itse hakemassa pudonneita tai hajoinneita osia hänen pyöräänsä
Nuo huivit ja muut "salaiset" merkit on huitomista vaikeampi huomata ja havainnoida vauhdissa. Joskus 2-3 vuotta sitten kun tätä samaa aihetta väännettiin, johtopäätös taisi olla, että jos kaveri on polvillaan pyörän kimpussa, pitää pysähtyä ja jos taas seisoo pippeli kourassa, ei pidä pysähtyä
Itse tunnustan olleeni vähän huono pysähtymään
kelleen tullu mieleen että ne ohimenevät motoristit ym. urpot saattaa olla sellaisia joilla ei ole työkalupakkia mukana/ ei oikeesti tiedä pyörän korjaamisesta yhtään mitään / haluavat säilyttää egonsa kun käyttävät oman pyöränsä aina huollossa... miksi siis pysähtyä ja kertoa ettei tajua pyöristä yhtään mitään...