Ylinopeus.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Mopopoika -65
Viesti:

Re: Ylinopeus.

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Hessu kirjoitti: Onpahan melkosta suoraselkäisyyttä! Pisteet siitä. Mä en kyllä pystyis väkisin tarjoomaan itteäni teuraaks.
Mä näen nämä liikennesääntöjenkin noudattamiset siten, että me olemme itse ne luonneet jotta homma edes jotenkuten pelaisi. Moraalisesti en ole vastuussa rikkeistäni kuin itselleni ja jos tiedän säähtöjä rikkoneeni, niin vastaan myös seuraamuksista. Jos lähden ajamaan omaa etua ja kiistämään tehtyä tekemättömäksi, murennan vain omaa moraalia ja heikennän siten itseäni. :wink:

Pisteet Hapalle myös suoraselkäisyydestä! 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tää onkin mielenkiintoinen aihe ja sopis paremmin naamatusten juteltavaksi. Mulla kun on vaikeuksia ilmaista itseäni ymmärrettävästi kirjoittamalla.

Mutta kyllä mun moraalin monenlaisten sääntöjen noudattamiseen on murentanu paskalakit ja niiden vuosikymmeniä jatkunu vittuilu.

Toi ihmisten ja ajoneuvojen kuvailu sotii mun oikeustajua vastaan niin pahasti että pidän kyllä tota Hapan toimintaa aivan järjettömänä.

Mopopojan ajatuksen mukaan sun pitäis ite soittaa kytille ja pyytää sakkolappua, aina kun nopeus käy sallitun yläpuolella.
Mopopoika -65
Viesti:

Hessu kirjoitti:Mopopojan ajatuksen mukaan sun pitäis ite soittaa kytille ja pyytää sakkolappua, aina kun nopeus käy sallitun yläpuolella.
En nyt sentään ihan jeesustelemaan rupea! 8)

Minä kun vastaan rikkeistä itselleni, niin jos nopeus käy sallitun yläpuolella, niin pyrin laskemaan sitä. Ja jos rikon liikennesääntöjä, niin se on tietoinen valinta ja tuo sakkolapun kotiinkolahtaminen on p****bonus siitä, että kytätkin sen huomasivat. Ja jos se lappu kolahtaa, niin en rupea riitelemään, koska en koe olevani, enkä halua olla etuoikeutettu liikenteessä - aina joku tulee kovempaa takaa. 8)

Siinä olet oikeassa, että tämä aihe on hyvä naamatusten juteltavaksi. Ja siinäkin voi ottaa kaksi eri lähestymistapaa: a) alkuillasta mukavassa nousukiidossa b) loppuillasta hauskuuden loputtua. Siinä sitä voi olla itsellänikin vaikeuksia ilmaista itseäni niin, että itsekin ymmärtäisin :lol:
Aake
XLH-84 (late)
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Ei tässä itselläkään mieli mettä keitä. Nyt on vaan niin, että en jaksa/viitsi ruveta keksimään talvi-illantarinoita "tummiin pukeutuneesta tuntemattomasta miehestä". Sitä tuolla "vempuloinnilla" tarkoitin.
Ja kuten sanottua, tästä tuleva sakko on aiheellinen.

"Herranpelossa" Voi ristus..
-Kotona ja matkoilla-
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

Vai herranpelkoa :mrgreen: .Vapaan kasvatuksen hedelmiä: Mä saan tehdä mitä vaan, äiti vastaa. Toi kieltäminen ei ehkä käytännössä ole niin helppoa, jos väität jonkun muun ajaneen, niin pitää myös tietää kenen. Ajoneuvoahan ei saa luovuttaa toiselle tarkistamatta kyseisen henkilön ajo-oikeutta. Jos taas keksii jonku nimen, niin siittä voi saada huonolla tuurilla nokan kipeeksi, sen lisäksi poliisisetä muistaa vielä sakolla harhauttamisesta.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Hessu
Viesti:

Oon aina ihmetelly, miten noista peltipoliiseista ei nouse isonpaa haloota.
Mut ei kai, kun jengi näköjään diggaa niitä.
böötömi kirjoitti:...jos väität jonkun muun ajaneen, niin pitää myös tietää kenen. Ajoneuvoahan ei saa luovuttaa toiselle tarkistamatta kyseisen henkilön ajo-oikeutta.
Täähän on ihan huuhaata. Mutta keksikää vaan itellenne lisää sääntöjä, mitä teidän täytyy noudattaa.
Kyllä se siitä...
Mopopoika -65
Viesti:

Hessu kirjoitti:Oon aina ihmetelly, miten noista peltipoliiseista ei nouse isonpaa haloota.
Mut ei kai, kun jengi näköjään diggaa niitä
Ja nythän se vasta mielenkiintoiseksi muuttuu, kun ne alkavat mittaamaan kahden tolpan välistä keskinopeutta. Ei siinä sinänsä mitään, kun rajotuksia noudatetaan, mutta jos tolppien välillä teet turvallisen ohituksen ja ohitat selvästi hitaamman ajoneuvon pienellä ylinopeudella jotta varmasti ehdit omalle kaistalle näkyvällä tienosuudella, niin tämän jälkeen sitten mietit mielessäsi että kuinkas kauan tässä nyt pitää ajaa alinopeutta jotta valo ei sitten seuraavassa tolpassa räpsähdä.
Aake
XLH-84 (late)
böötömi
Viesti:

Huuhaata vai ei:
Tieliikennelaki
65 § (3.8.1990/676)
Ajoneuvon luovuttaminen toisen kuljetettavaksi

Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sen kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajo-oikeutta tai jolta 63 tai 64 §:ssä tarkoitetusta syystä ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.

Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

<<Hapa>> kirjoitti:Hyvä, että tuli tästäkin kysyttyä. :)

Lapussa jonka tänään sain oli kyllä tarkat tiedot moposta, malli jne. Ja pyysivät ilmoittamaan, että olenko itse toiminut kuljettajana. Myös omaa näkemystä tilanteesta tiedusteltiin! :mrgreen: En tähänkään katsonut ruveta aiheelliseksi ruveta vempuloimaan, että "kukahan siinä mahtaa ajaa?" Myönsin tämän lihapään olleen puikoissa.

Oliko kamera reagoinut moottoripyörään, ottanut kuva takaapäin rekkarista ja vielä edestä sinusta kasvopotretin??? Ihmetyksen paikka.
Meilläpäin ei "peltipoliisit" reagoi mopoon. Eikä liioin nopeusnäytöt, ainakaan yhteen mopoon.
Mopopoika -65
Viesti:

jutaharri kirjoitti:
<<Hapa>> kirjoitti:Hyvä, että tuli tästäkin kysyttyä. :)

Lapussa jonka tänään sain oli kyllä tarkat tiedot moposta, malli jne. Ja pyysivät ilmoittamaan, että olenko itse toiminut kuljettajana. Myös omaa näkemystä tilanteesta tiedusteltiin! :mrgreen: En tähänkään katsonut ruveta aiheelliseksi ruveta vempuloimaan, että "kukahan siinä mahtaa ajaa?" Myönsin tämän lihapään olleen puikoissa.

Oliko kamera reagoinut moottoripyörään, ottanut kuva takaapäin rekkarista ja vielä edestä sinusta kasvopotretin??? Ihmetyksen paikka.
Meilläpäin ei "peltipoliisit" reagoi mopoon. Eikä liioin nopeusnäytöt, ainakaan yhteen mopoon.
Kuten Hapa totesi, kyseessä oli vähän isompi peltipoliisi:
<<Hapa>> kirjoitti:Juu, paku oli tienlaidassa mistä välähti.
Aake
XLH-84 (late)
<<Hapa>>
Viesti:

Juu, auto ja mielestäni vielä jonkin sortin Ranskalainen paku tienposkessa. Ymmärtääkseni harvinaisempaa kalustoa miekkahihoilla.
-Kotona ja matkoilla-
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Turun seudulla ainakin viininpunainen Ford Connect paku seisoskelee bussipysäkeillä... :twisted:
-Päkä-
Viesti:

böötömi kirjoitti:Huuhaata vai ei:
Tieliikennelaki
65 § (3.8.1990/676)

Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sen kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajo-oikeutta tai jolta 63 tai 64 §:ssä tarkoitetusta syystä ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.

Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.
Ja eihän kukaan aja fillarillakaan ilman skyndee, tai siirrä pihalla autoa ilman turvavyötä kun se on KIELLETTYÄ.
On se hyvä että riittää lainkuuliaisia kansalaisia. Pitäkää toi linja.
<<Hapa>>
Viesti:

Hessu kirjoitti:
böötömi kirjoitti:Huuhaata vai ei:
Tieliikennelaki
65 § (3.8.1990/676)

Ja eihän kukaan aja fillarillakaan ilman skyndee, tai siirrä pihalla autoa ilman turvavyötä kun se on KIELLETTYÄ.
On se hyvä että riittää lainkuuliaisia kansalaisia. Pitäkää toi linja.
Sinä näytät ainakin pitävän.

Meinaatko, että poliisit eivät olisi minulta tuota kysyneet? Ja siihen vastaukseksi, että "ei tuu nyt mieleen kelle moponi annoin". Ei vaan jaksaa tollasta vääntää.

Toisaalta ymmärrän kantasi ja anarkiasi, mutta tässä tapauksessa pidän sitä turhana.
-Kotona ja matkoilla-
böötömi
Viesti:

Enpä kyllä voi kehuskella olevani kauhean lainkuulianen. Kyse vaan ei olekkaan siittä mitä mieltä minä olen peltipoliiseista, pikkumaisesta pysäköinninvalvonnasta,osittain typerästä ajoneuvo-verotuksesta, nipottavista katsastusmiehistä jne.Elämme vaan tämmöisessä Suomi nimisessä yhteisössä, mihin on luotu lainsäädännöllä rajat.Olen yksi yhteisön jäsenistä, tunnen säännöt, ja kun niitä rikon, niin luonnollisesti myös vastaan siittä.Ei olisi telkänpönttöjä tienvarsissa jos minä saisin päättää.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Vastaa Viestiin