Varoitus - JMC takahaarukat

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

j
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j »

Kuten tuossa aiemmin kirjoittelin niin 8 kuukauden odottelun jälkeen JMC sai mun haarukan valmiiksi ja tulemaan Mustajärveä kohti. Paketti ei kuitenkaan koskaan poistunut Brittein saarilta.

Noniin...UPS on jo luopunut toivosta löytää mun takaswingiä. JMC Engineering lähetti sen kadonneen yksilön halvimmalla mahdollisella konstilla. Tästä aiheutuu että he saavat varsin kurjan korvauksen siitä mun swingistä. Stephen kyllä lupasi väsätä mulle uuden, mutta saas nähdä kuka sen maksaa.

Osaisiko kukaan neuvoa että mitenkä pidän puoliani tässä sotkussa? Olenhan maksanut kyseisen tuotteen jo viime toukokuussa, enkä ole vielä nähnytkään koko häkkyrää. Kaiken lisäksi JMC Engineering on se osapuoli jolle menee korvaus. Sen verran ottaa pattiin että haluaisin päästä eroon koko touhusta!

kyselee 8O j
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

j kirjoitti: Osaisiko kukaan neuvoa että mitenkä pidän puoliani tässä sotkussa? Olenhan maksanut kyseisen tuotteen jo viime toukokuussa, enkä ole vielä nähnytkään koko häkkyrää. Kaiken lisäksi JMC Engineering on se osapuoli jolle menee korvaus. Sen verran ottaa pattiin että haluaisin päästä eroon koko touhusta!
Millä tavalla olet tuon maksanut? Sun pitäisi saada rahasi takaisin JMC:ltä ihan kauniisti pyytämällä, on tuosta sen verran jo aikaa.
Sullehan ei kuulu että ne oletetut huonot korvaukset menee JMC:lle UPS:n kadottamasta paketista, sun osalta kauppa on selvä vasta kun tilaamasi tavara on sulla kädessä.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Eipä ole täälläkään homma edennyt, nyt on jo yli kahdeksan kuukautta mennyt meikäläisenkin haarukan valmistamisessa. Viimeksi kun vähän ärhäkämpään sävyyn tiedustelin että joko toimituspäivä tai rahat takaisin niin Stephen vähän närkästyi ja meinasi että jos haluaa näin hyvän swingin tähän hintaan niin ei voi muuta kuin odottaa. Teki mieli sanoa että olisin ehkä maksanut mieluummin sen sata puntaa enemmän Metmachexille jos se olisi taannut että saan tuotteen sovitussa ajassa.

Täytyy vissiin kohta alkaa väkertää joulukorttia herralle...

Onnea vaan J:lle sotkun selvittämisessä, saa nähdä meneekö JMC:ltä toiset kahdeksan kuukautta uuden haarukan rakentamiseen... Ilmeisesti maksoit tilauksesi netissä luottokortilla kuten minäkin? Olisikohan luottokunnalla mitään sanottavaa tähän asiaan vaikka aikaa onkin kulunut näin paljon.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

hemuli kirjoitti: Olisikohan luottokunnalla mitään sanottavaa tähän asiaan vaikka aikaa onkin kulunut näin paljon.
Tämä asia kannattaa kysyä suoraan Luottokunnalta. En käsitä, miten valmistaja voi veloittaa edes etukäteen luottokorttia ennen toimituksen lähtemistä - eikö Luottokunnan pitäis puuttua tällaiseenkin :?: Sehän on oikeastaan jo petos, jos korttia veloitetaan ennen tavaran toimitusta. Kukaanhan ei voi taata, että tavara syystä tai toisesta ylipäänsä edes koskaan valmistetaan ja lähtee...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Joe Cool kirjoitti:
hemuli kirjoitti: Olisikohan luottokunnalla mitään sanottavaa tähän asiaan vaikka aikaa onkin kulunut näin paljon.
Tämä asia kannattaa kysyä suoraan Luottokunnalta. En käsitä, miten valmistaja voi veloittaa edes etukäteen luottokorttia ennen toimituksen lähtemistä - eikö Luottokunnan pitäis puuttua tällaiseenkin :?: Sehän on oikeastaan jo petos, jos korttia veloitetaan ennen tavaran toimitusta. Kukaanhan ei voi taata, että tavara syystä tai toisesta ylipäänsä edes koskaan valmistetaan ja lähtee...
Tämähän on ihan yleistä ainakin Ebayssä.
Eli koko Ebay on petosta 8O :?:

Luottokunnan kanta ainakin viimeksi oli se että jos tavara ei ole 60vrk aikana tullut perille, voi asiasta tehdä kirjallisen reklamaation liitteineen.
TipiL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TipiL »

Niinhän nuo rättidiileritkin veloittaa luottokorttia etukäteen. Sitten aina jännityksen hiki otsalla odotellaan muutama kuukausi, soitellaan pari kertaa, lähetetään kymmenkunta viestiä, joista viimeinen vasta puree, kun uhkaa purkaa koko kaupan. :evil:
Laitonta tai laillista, maan tapa on, että heti menee veloitus kauppiaalla kuin kauppiaalla tuolla rapakon takana. Sehän on vaan ilmaista lainaa kauppiaalle.
Kyllä olisi kauppiaalle helppoa kaupanteko suomessa, jos voisi toimia noin...
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *

Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Lawless kirjoitti:Tämähän on ihan yleistä ainakin Ebayssä.
Eli koko Ebay on petosta 8O :?:
Ja pettäjiä varten on olemassa PayPal, joka suojaa luottokortin. Itse olen saanut rahat takaisin Paypalista heti kun on reklamoinut sinne toimitusvaikeuksista.
If U can't stand the heat, stay out of the kitchen
hemuli
Viesti:

Re: Varoitus - JMC takahaarukat

No niin, nyt on sitten JMC:n sivut kiinni ja sähköpostit tulee bumerangina takaisin. Onko kellään tallessa lafkan puhelinnumeroa jos sitä soittelisi haarukkansa perään. Vai joko on liian myöhäistä? :evil: :evil: :evil:
Oz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oz »

Googlen avulla löytyi vuosien takainen tieto:

JMC ENGINEERING
1 LODGE WORKS
BIRCHILL ROAD
KNOWSLEY INDUSTRIAL PARK
KIRKBY
MERSEYSIDE
L33 7TD

Phone: +44 (0) 151 546 0604
Fax: +44 (0) 151 546 9627

SALES@SWINGARM.COM

http://www.swingarm.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT :!: "JMC Engineering" haulla kyllä puhutaan ihan toisesta asiasta. Että en tiedä tuostakaan numerosta...
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
hemuli
Viesti:

Sain herrat kiinni puhelimella...

Tuntuu noudattavan maailmalta tuttua kaavaa - "Joo, on se täällä valmiina. En ymmärrä miten sitä ei ole vielä toimitettu. Pakataan se vaan ja pistetään tulemaan lähipäivinä"

No, todennäköisesti mitään ei ole valmiina ja saan soittaa sinne uudestaan muutaman viikon kuluttua.

Metka homma miten ihmiset ovat huomattavasti ystävällisempiä ja palvelualttiimpia kun keskustellaan puhelimessa eikä sähköpostin välityksellä.
hemuli
Viesti:

Jos joku himoitsee tuollaista JMC:n swingiä niin näyttäisi olevan muutama valmis kappale myynnissä - liekö sitten odottamaan kyllästyneiden asiakkaiden perumia tilauksia?

http://www.swingarm.com/offers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Löytyy Softailiin ja FXR:ään - täytyy kylläkin sanoa että jos on koneessa tavallista enemmän potkua niin noi epäkeskolla säätyvät taka-akselit (eccentric adjusters) ei ole paras mahdollinen vaihtoehto. Eivät kuulemma pysy säädöissään.
hemuli
Viesti:

Reilu kolme viikkoa edellisen soiton jälkeen... Ei takahaarukkaa... :evil:

Taas soitto engelsmanneille kun eivät sähköposteihin vastaa, taas "wait a second, I'll check" ja kaveri häipyy johonkin takahuoneeseen. Itse takahaarukka on kuulemma ollut jo pitkään valmis, niitä on itse asiassa lavakaupalla valmiina mutta taka-akselimateriaalia toimittava tehdas oli mennyt konkurssiin ja tarvittavan laatuista terästä ei ole ollut saatavilla. Bullshit sanon minä!

Nyt asia on kuulemma hoidossa ja luvattiin että on enää päivistä kiinni kun saadaan swingi matkaan. Voi vittu, jos itse hoitaisin omat duunini yhtä päin helvettiä niin tulisi työkkärin luukku tutuksi aika pian...

Katsotaan parin viikon kuluttua uudelleen.
AK-76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AK-76 »

Tää nyt on varmaan turhaa sanoa, kun on seurannut viestiketjua. Mutta sanotaan nyt kuitenkin. Olisin helvetin varovainen tekemään kauppaa brittien kanssa. Yritykset pyörii hyvin paljon samoilla säännöillä kuin jenkeissäkin mutta ilman vahvaa kuluttajan suojaa.
Itse asuin siellä päin aikoinani ja voin sanoa ettei systeemi tehnyt mitenkään vaikutusta. Kovin ovat kohteliaita kyllä kiistatilanteissa mutta siihen se sitten jääkin. Turvallisemmalta tuntuu toimia jenkkien kanssa, vaikka se joistakin saattaa hullulta tuntuakin.
Mutta tää nyt on vaan allekirjoittaneen henkilökohtainen mielipide.
No on se....
bt80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bt80 »

Jonkun verran on tullut tilattua tavaraa lähinnä jenkeistä ja muutama kerta EU alueelta. Kokemuksia on tullut kuten paikallinen diileri osuvasti sanoi tästä tilasin itse ja säästin touhusta. No leikki sikseen tosi asia on kuitenkin että kyllä ne kokemukset usein tuntuu rahapusissa siis kyllä tavara isossa maailmassa on "pikkusen" edullisempaa. Jokainen voi sitten laskea riskin ja voiton suhdetta miten haluaa. No toi alku meni vähän ohi asiasta. Itse maksan joko Pay Palilla tai luottokortilla mielummin luottokortilla. No pointti on se, että myyjä joka kuuluu luottokorttijärjestelmään on kuluttajan kannalta luotettava taho ja vastuu ei ole kuluttajan vaan luottokunnan jos tavaran toimituksessa tulee ongelmaa. Täällä vilahti jossain,että 60 päivää on luottokunnan määritelmä kanteen tekemiselle. Kauppalehti 5.2.2007 "korkein oikeus on päättänyt ennakkoratkaisussaan,että luottokunta on vastuussa jos myyjä ei pidä lupauksiaan". Jos olette luottokortilla maksanu noita osia niin yhteys omaan pankkiin voisi auttaa siis jos haluaa rahat takaisin. Mulla on itsellä kokemus myyjästä jonka kanssa tuli erimielisyyttä siitä että onko pensatankin rahti suomeen 500$ vai ei. No jokainen ymmärtää et ei ole. Kauppa raukesi mutta tää kusipää alkoi tehdä katevarausta luottokorttiini. Ne oli luokkaa 5-100$, soitto pankkiin ja neitokainen lupasi korjata asian ja varaukset loppuivat. Päivä jona törmään JMC kaltaiseen paskanjauhajaan on todennäköisesti joka päivä päivän lähempänä. Ja vaikka luottokunta ei tulisi apuun niin kesä tulee.
hillbilly

Viesti Kirjoittaja hillbilly »

ei ehkä kuulu tähän keskusteluun....., mut mul olis uusi JMC swingi dynaan myynnis.
jos joku tarvii, ni ottaa yhteyttä. voin vaikka lähettää kuvia jos tarvii.
Vastaa Viestiin