Samaa mieltä.Merccu kirjoitti:Sportster 883 Low on ihan varmasti hyvä valinta. Ja osta uusi pyörä niin saat takuut ja huollot samaan pakettiin eikä tarvii ihmetellä. Tärkeintähän olis olla tien päällä eikä täällä....
Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin
Re: t. pakko saada Sportsteri
-
öljyläikkä
Viime kesänä tuli ajettua sekä vakio 883 Sportilla että vähän viilatulla 1340 Electralla. Onhan niissä eroa, varsinkin väännössä. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö sportillakin kerkiä, sitä vaan pitää vinguttaa enempi kierroksilla kuin isompaa konetta. Hauskuuskerroin oli mielestäni korkeampi sportilla päästellessä, ketterä peli... 
Ja jos tuntuu ettei teho riitä niin äkkiäkös siitä tonnikaks'satasen tekee. Se on meidänkin perheessä ohjelmassa jossain vaiheessa alkukesää.
Ja jos tuntuu ettei teho riitä niin äkkiäkös siitä tonnikaks'satasen tekee. Se on meidänkin perheessä ohjelmassa jossain vaiheessa alkukesää.
Ja missäs menee se raja jossa alkaa sattumaan? Kyllähän tuollakin teho/paino suhde on ihan asiallinen.öljyläikkä kirjoitti:Se kun sanoo 883:sta vähätehoiseksi, on vähän sama kun sanoisi että kakskakkosen osuma ei satu.. Tahtoo sanoa että tehokkaampiakin löytyy, mutta 883 ampuu ihan hyvin.
Ainakin testissä vm.99 883 sportin takarenkaalta penkitettiin huimat 36hv. Tämän perusteella ei 22cal. osuma kyllä satuta ketään.
Ja jätetään ne raketit pois tästä jutusta...
Affe
-
öljyläikkä
nyt kannattaa myös huomioida että uusi sportsteri on ruiskulla joka periaattessa pitäisi olla "parempi" kuin kaasariversio
uudessa pyörässä tulee lisäkuluja siitä kun huollattaa sitä merkkihuolloissa ja saa leimoja huoltokirjaan, käytettyä (ei takuuta) viitsii huollattaa halvemmassakin paikassa
vaikka onhan siitä takuusta se ilo että jos jotain hajoaa niin se korjataan.
takuuasiat ainakin itsellä on toiminut hyvin.
itse ostin oman 2005 sportsterin uutena ja tein konversion ajettuani n. 3500 kilsaa
sanoisin että kyllä sillä 883 ihan mukavasti pärjäsi mutta kyllähän toi 1200 konversion jälkeen kivasti vie
jos 883 sisältää hevosia 36 kpl, taisi konversio olla onnistunut kun mulla dynossa tuli 72 hp... uskoisin kuitenkin että lähemmäs 50hp pitää alkuperäisessäkin olla
miikka
uudessa pyörässä tulee lisäkuluja siitä kun huollattaa sitä merkkihuolloissa ja saa leimoja huoltokirjaan, käytettyä (ei takuuta) viitsii huollattaa halvemmassakin paikassa
vaikka onhan siitä takuusta se ilo että jos jotain hajoaa niin se korjataan.
takuuasiat ainakin itsellä on toiminut hyvin.
itse ostin oman 2005 sportsterin uutena ja tein konversion ajettuani n. 3500 kilsaa
sanoisin että kyllä sillä 883 ihan mukavasti pärjäsi mutta kyllähän toi 1200 konversion jälkeen kivasti vie
jos 883 sisältää hevosia 36 kpl, taisi konversio olla onnistunut kun mulla dynossa tuli 72 hp... uskoisin kuitenkin että lähemmäs 50hp pitää alkuperäisessäkin olla
miikka
Niin no, niinkuin jo sanottu niin mun ensimmäinen toive on saada paksummat renkaat ja se on ekan kesän juttu. Isompaa konetta tai vauhtia ei oo tarve ihan heti saada, ehkä sitten joskus. www.harley-davidson.fi sivujen mukaan tossa 883:ssa on 39 heppaa.
Kuinkas usein noita uusia pyöriä pitää huollossa käyttää?
Entäs kuinka syöppöjä nämä ovat noin suunnilleen perusversioina?
Kuinkas usein noita uusia pyöriä pitää huollossa käyttää?
Entäs kuinka syöppöjä nämä ovat noin suunnilleen perusversioina?
Pertti kirjoitti:Nykyään on tehon yksikkönä kW, jollei toisin mainita, joten heppoja on päälle 50.
4-5 l/100 km ja tankki on 13 l... hmm... ok.
Entäs se rengaskoko, mikähän lie suurin koko mikä sinne alle menee ilman muita muutoksia (kun niitä paksumpia renkaita mieli tekis)? Yritin joo etsiä, mut en löytänyt...
Rengaskoon muuttaminen leveempään ei ainakaan pyörän ajo-ominaisuuksia paranna. Pyörän käytös muuttuu yleensä kankeammaksi ja raskaammaksi käsitellä ainakin mutkaisella tiellä. Eroa ei juurikaan näy jos sen max. sentin leveemmän renkaan vaihdat alkuperäisen tilalle...Mutta ajossa huomaa. Ja jos uuden pyörän ostat, niin eikös kuiteskin kannattais ajaa ensin ne alkuper. renkaat loppuun? Taitaa omassani Dunloppi olla loppu vähän päälle kymppitonnin kohdalla ja Sportster kestää (taka)rengas kaiketi pitempäänkin, koska on kevyempi laite kuin tuo mun St. Bob. Eli mulla kestää rengas NOIN yhden-puolentoista kesän ajot.
H-D Softail Custom 1998
Uusissa sporteissa on jo vakiona vanhoja leveämpi 150 takakumi. Edessä on sama 100/90x19 mikä on aina ollut, vakiokeulaan ei paljon leveämpi mene. Muijan fillariin ajattelin laittaa 120/70x18 3,5" leveälle vanteelle, siinä joutuu jo kikkailemaan lokarin kanssa. Leveämpien t-kappaleiden kanssa sitten menee jo kaikki saatavilla olevat eturengasmallit. Takapäässä ei ole tullut koskaan kurkittua kuinka tiukka sovite tuosta uuden sportin 150:sestä on tehty, mahtuuko sinne esim. 160 ilman muutoksia.
No tällaista kommenttia kaipasin. Tai siis en välttämättä sitä että ajo-ominaisuudet huononee vaan että mitä se rengaskoon muuttaminen vaikuttaa.SenioRR kirjoitti:Rengaskoon muuttaminen leveempään ei ainakaan pyörän ajo-ominaisuuksia paranna. Pyörän käytös muuttuu yleensä kankeammaksi ja raskaammaksi käsitellä ainakin mutkaisella tiellä.
Hmm.. Niin, mä vain ajattelin että ne norm. renkaat näyttää niin ohuilta. Ei mulla muuta syytä niitä ole paksummiksi vaihtaa.