Älyttömin sakon perusteesi?
Ei ihan tullut sakkoja, mutta naiskonstu kirjoitti tohkeissaan Pasilan poliisitalon nurkalla kopterin rekisteriotteeseen "Takavalo kahdennettava tai siirrettävä korin keskilinjalle". No, keskilinjallahan sen ei määräysten mukaan tarvitse olla ja kahdentaminen on Suomessa kielletty.
Se ote sitten katosi ja piti ostaa vähemmän naurettava tilalle.
- Pessimisti kokee vain positiivisia yllätyksiä -
- Choppers_forever
Off topic: Eikös sen lampun tulisi lain mukaan olla keskilinjalla. Vaikka harvakseen se niin on...? Ja mulle ainakin on ilmoitettu, että juuri kaksinnoksella voi sen sivuille laittaa. Näin katsastusmies mulle ilmoitti...???lihakala kirjoitti:Ei ihan tullut sakkoja, mutta naiskonstu kirjoitti tohkeissaan Pasilan poliisitalon nurkalla kopterin rekisteriotteeseen "Takavalo kahdennettava tai siirrettävä korin keskilinjalle". No, keskilinjallahan sen ei määräysten mukaan tarvitse olla ja kahdentaminen on Suomessa kielletty.
Shovel Kopteri ja Buell S1
Hiukan offtopiccia, mutta kuitenkin jollakin tapaa samaa osastoa:
www.jounipaakkinen.fi/laakari.html
www.jounipaakkinen.fi/seli.html

www.jounipaakkinen.fi/laakari.html
www.jounipaakkinen.fi/seli.html
-
Don Quijote
Olikos tässä jotain vuosimalliin liittyvää rajoitusta? Ts. mistä vuosimallista lähtien tuo määräys koskee? Vai koskeeko kaikkia?hemuli kirjoitti:Tuosta off-topicista, lampun ei tarvitse olla keskilinjalla mutta sijoituksen pitää olla symmetrinen. Eli lain mukaan jos laitat lampun sivuun niin toiselle puolelle pitäisi laittaa samanlainen.
Koskee vain pääkaupunkiseutulaisia.Don Quijote kirjoitti:Olikos tässä jotain vuosimalliin liittyvää rajoitusta? Ts. mistä vuosimallista lähtien tuo määräys koskee? Vai koskeeko kaikkia?hemuli kirjoitti:Tuosta off-topicista, lampun ei tarvitse olla keskilinjalla mutta sijoituksen pitää olla symmetrinen. Eli lain mukaan jos laitat lampun sivuun niin toiselle puolelle pitäisi laittaa samanlainen.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
-
mcmies
Kaikkosen mukaan symmetriaperiaate on ollut voimassa jo muinaisessa Roomassa. Itse en ole moista periaatetta laista löytänyt. Sulla on niin vanha rakkine, että kunhan lyöt sinne jonkun punaisen tuikun johonkin kohtaan niin hyvä tulee.Don Quijote kirjoitti:Olikos tässä jotain vuosimalliin liittyvää rajoitusta? Ts. mistä vuosimallista lähtien tuo määräys koskee? Vai koskeeko kaikkia?hemuli kirjoitti:Tuosta off-topicista, lampun ei tarvitse olla keskilinjalla mutta sijoituksen pitää olla symmetrinen. Eli lain mukaan jos laitat lampun sivuun niin toiselle puolelle pitäisi laittaa samanlainen.
Muuten, olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä.
Mulle ainakin katsastusmies näytti pykälän (mutten sitä enää muista) ja ainoa ongelma tulee takavalon näkyvyydessä sille valottomalle puolelle. Siinä oli jotain asteita paljonko valon näyttämä taakse päin pitää olla.mcmies kirjoitti:Don Quijote kirjoitti:Olikos tässä jotain vuosimalliin liittyvää rajoitusta? Ts. mistä vuosimallista lähtien tuo määräys koskee? Vai koskeeko kaikkia?hemuli kirjoitti:Tuosta off-topicista, lampun ei tarvitse olla keskilinjalla mutta sijoituksen pitää olla symmetrinen. Eli lain mukaan jos laitat lampun sivuun niin toiselle puolelle pitäisi laittaa samanlainen.
-
mcmies
Niin, onhan noista valoista ja niiden sijoituksesta mappikaupalla sääntöjä, mutta eivät ne koske vanhoja pyöriä. Varmaan jossain vanhassa laissa on myös sääntöjä takavalon sijoituksesta moottoripyörässä, mutta en ole sellaisia nähnyt. Symmetriaperiaatteesta puhumattakaan.
Näkyvyydestä säädetään direktiiveissä juurikin "kaksi askelta taakse ja yksi sivulle" sektoreina. Lisäksi on minimi- ja maksimikorkeus ja vilkuille myös minimietäisyys toisistaan. Täytyy jossain vaiheessa lukea, mitä siellä nyt tarkalleen ottaen sanotaan esimerkiksi takalampusta.
Mutu: sivulle kiinnitetty takalamppu todennäköisesti täyttäisi direktiivinkin vaatimukset näkyvyydestä, kunhan se kiinnitetään riittävän taakse. Mutta semmoisissa pyörissä, joissa on vilkut, tulee vaikeuksia. Jos takalamppu on kiinnitetty vasemmalle sivulle, sijoittuu vasen takavilkku yleensä takalampun oikealle puolelle...

Näkyvyydestä säädetään direktiiveissä juurikin "kaksi askelta taakse ja yksi sivulle" sektoreina. Lisäksi on minimi- ja maksimikorkeus ja vilkuille myös minimietäisyys toisistaan. Täytyy jossain vaiheessa lukea, mitä siellä nyt tarkalleen ottaen sanotaan esimerkiksi takalampusta.
Mutu: sivulle kiinnitetty takalamppu todennäköisesti täyttäisi direktiivinkin vaatimukset näkyvyydestä, kunhan se kiinnitetään riittävän taakse. Mutta semmoisissa pyörissä, joissa on vilkut, tulee vaikeuksia. Jos takalamppu on kiinnitetty vasemmalle sivulle, sijoittuu vasen takavilkku yleensä takalampun oikealle puolelle...
kypärälisä
Aikoinaan Lahden tietä (kehä I jälkeen) Stadiin jonossa ajaessa, autojen välissä, motskaripoliisi pysäytää.
P:"Ajoit ylinopeutta."
"Ajoin jonossa autojen mukana, entäs ne?"
P:"Ei kuulu tähän."
No sakot tuli ja just kun olin lähdössä niin sinivuokko hiffas kypärän.
P:"Ei tollasella saa ajaa kun ei ole hyväksytty"
"Mut istuu hyvin mun päähän"
P:"Mä oon kuule rikkonu tollasia ja vastaavia useita kymmeniä... Saat siitä vielä 50,- lisää..."
No sai sentää ajaa himaan ja edelleenkin sama tsubu käytössä
P:"Ajoit ylinopeutta."
"Ajoin jonossa autojen mukana, entäs ne?"
P:"Ei kuulu tähän."
No sakot tuli ja just kun olin lähdössä niin sinivuokko hiffas kypärän.
P:"Ei tollasella saa ajaa kun ei ole hyväksytty"
"Mut istuu hyvin mun päähän"
P:"Mä oon kuule rikkonu tollasia ja vastaavia useita kymmeniä... Saat siitä vielä 50,- lisää..."
No sai sentää ajaa himaan ja edelleenkin sama tsubu käytössä
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019