Yleinen käsitys HD:stä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Palatable kirjoitti: Aika outoo joo!
Enpä taas aatellu nenääni pidemmälle ku menin haaveeni toteuttamaan. X-ni alko tos vikittelee takas mutta ku kuuli uuden vaavin hankinnastani alko perääntyy. Tulikohan hankittu jonkinlainen miesten estolaite? Höh

Ehkä hyvä, et X-pelästy :wink:

Olet valinnut oman prätkän mieltymyksesi mukaisesti ja piste. Tulet löytämään oman tyylisi mukaisen oikean kumppanin, joka hyväksyy sinut juuri sellaisena kun olet. Kuka ties vaikka ralleissa löytyy oma ´´karva´´ :lol:

PS. On muuten luettu Zen ja moottoripyörän kunnossapito ja kaikkia muita Zarahustria 8)

Nimimerkki: Anneli Tumpakka
Irokeesi

Viesti Kirjoittaja Irokeesi »

Joo kyllä sitä saa kulla tarinaa hooreen huonoudesta ihan kyllästymiseen asti. Ne on romuja, ei niillä pysty ajamaan. Ne vanhat gubet jota nauravat selän takana, kun itse tienposkessa/parkkipaikalla ropeltaa, eivät muista jaava aikoinaan, että niitäkin piti rassata vähän väliä...

No, mun hooreetä saa roplata joka viikko, aina siihen jotain pientä tulee... mutta japanialaiseen tai saksmanniin en sitä vaihda... Tavoite on hooreestä siirtyä suoraan rollaattorin käyttäjäksi... ehkä silloin tärisee itse jo silloin niin, että rollaattori voi olla tukeva ja ei kaipaa hooreen värähtelyjä... :lol:
Tosin stonga siihenkin pitäisi varmaan vaihtaa ja liekit maalata tai tribaalit... 8)
Vie kessu keuhkot ja viina maksan, haitari sielun ja naiset liksan... (sleepy sleepers)
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Hessu kirjoitti:Mitä välii sillä olis vaikka niitä olis ihmisillä nurkat pullollaan. Mitä enemmän niitä ajan mittaan lojuis ihmisten nurkissa, sen halvemmaks käytettyjen hinnat putois, vertaa Saksa kolme vuotta sitten. Kun ne olis helvetin halpoja, riittäis itellä fyrkat ostaa monta erilaista.
Hessu on kyllä oikeassa. Muistan 80/90-luvun taitteessa edellisen HD-buumin aikaan maamme ainoa amerikanprätkiä sivuilleen kelpuuttanut julkaisu V8-Magazine kirjoitti aiheesta jokseenkin näin:

"Positiivisena puolena muodin mukana kulkevien ihmisten innostuksesta Harrikoihin voidaan pitää sitä, että kun esimerkiksi golf tai purjehdus nousee muodin aallonharjalla ohi moottoripyöräilyn, on tallit täynnä vähän ajettuja HD:tä joista halutaan päästä eroon. Ja ne jotka vielä siinä vaiheessa ovat touhussa mukana ovat muuttuneet muotibaikkereista vakavasti otettaviksi harrastajiksi."
Viimeksi muokannut hemuli, 17:13 01.08.2003.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hemuli
Viesti:

Lexa kirjoitti:Elämässä joutuu tekemään valintoja. Kaikkea ei saa. Jostain muusta täytyy sit luopua jos fyrkat ei riitä joka paikkaan. Itse olen oppinut luopumaan monista asioista ja nauttimaan siitä mitä on ja mitä saan.
Nyt osuit Lexa sen kuvitteellisen naulan kantaan - ja keskelle!

Elämä on pitkä valintojen ketju. Ihminen joka jossittelee että "sitten ku lapset on isoja, asuntolaina maksettu, kesämökki hommattu ja auto vaihdettu - niin kyllä mä sit..." ei todella halua haaveidensa kohdetta. Ihminen joka on tosissaan tekee kaiken voitavansa saavuttaakseen tavoitteensa.

Aikanaan kun pyörän ostin ei ollut puhettakaan että osamaksulla sais niinkuin nykyään. Ei muuta kuin hattu kourassa pankkiin ja kun setelitukko oli kourassa niin suoraan lentokentälle suureen ameriikan ihmemaahan jossa halpoja harrikoita suorastaan tyrkytetään jokaisessa kadunkulmassa (mitä todellisuudessa tapahtui, onkin toinen tarina).

jatkuu seuraavassa osassa...
hemuli
Viesti:

...jatkuu

Lainamäärät sen kuin kasvaa rakentelun karatessa joka vuosi aina pahemmin lapasesta, lapset huutaa nälkäänsä kotona kun isi painaa kolmetoistatuntista päivää työmaalla. Silti lähivuosien projektina tulee olemaan myös talon ja kunnollisten harrastetilojen rakentaminen - millä rahalla, sen aika näyttää. Mutta se tapahtuu, koska olen sen päättänyt.

Valintoja pitää tehdä. Autostani luovuin jo vuosi sitten koettuani sen täysin tarpeettomaksi kapistukseksi ruuhkasuomessa. Emäntä ei juokse joka viikonloppu Ikeassa ja kaikenmaailman rättikaupoissa. Oluenjuonninkin voisi lopettaa, ei kai siihen kuole... 8O Mutta kuten eräs kuolematon suomalainen viihdeartisti lauloi "jos haluu saada on pakko antaa".

Valitkaa oikein!!!
igor

Yleinen käsitys

Viesti Kirjoittaja igor »

8) Pakko hämmentää viälä vähä.
Antakaamme noille epäilijöille anteeksi heidän tietämättöömyytensä, jonain päivän he vielä valaistuvat.

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet ja siskot, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. "

1. Mamma tietää notta kun käret on piess, niin sillon ei oltu pahanteossa.
(Ei tartte haistella sormia kotio tulless....)

2. Se paskoo allensa sen takia, notta jonsei sitä tee niin se on kuiva ja leikkoo kii.

3. Siinon tuumaaset pultit ja mutterin notta naapurin ingenjööri ei voi lainata avaamia kunse kiinnittää tuulisuojaa moperihinsa salaa sillä aikaa ku akka on kaupass.

4. Konehes on kova ääni notta koirat kuulo ku isäntä on tuloss, eikä luule rännikauppiaaks.

5. ku lähtöö yksitten liikkehelle, vähä ku poikamiehenä ja tilallisena nii jo pääsöö saatille ja on töpseliä tarjolla..sano
-Sexton-
Lexa

Hemuli kirjoitti: lähivuosien projektina tulee olemaan myös talon ja kunnollisten harrastetilojen rakentaminen

Tää nyt poikkeaa tosta otsikkoaiheesta, mutta...

...tervetuloa tänne landelle rakentamaan taloa ja harrastetiloja. Leppoisaa meininkiä. 8)

Olen itse vanha stadilainen kallion linjoilta ja hakiksesta. Vannoin, etten ikinä lähde pitemmälle ku Sportster kulkee :lol: ja täällä on oltu yli kymmenen vuotta ja haadii on edelleen. Välillä voi käydä tsekkaamassa kaltsin kartsoja jos tulee ikävä.

Tervetuloa käymään! Vaikka kaffella ja revittelemässä.

Nimimerkki: Lansarit on ja reinoilla voi mennä kaupaankin.

PS. Igor, sus on selvää saarnaaja ainesta :lol:
The TonTenBoy

Viesti Kirjoittaja The TonTenBoy »

Palatable kirjoitti:
hemuli kirjoitti:Mitäs sitten tehdään kun ei olekaan enää naapuruston kovin jätkä? Nyt on niin leveetä tulla himaan kun kaikki kotipihan pikkukillet juoksee perässä ja jää kunnioittavan viiden metrin päähän seisomaan... :twisted:

Jos naapurin diplomi-inssikin menee ja ostaa harrikan niin menee pohja koko uhoomiselta. Eiköhän kerrota kaikille jotta näistä vehkeistä ei oo kun harmia niin saadaan jatkossakin kulkea appelsiinit (koripallot) kainaloissa.

Hoh-hoh, taitaa Hemuli olla vähän väsy jo... täytyy pyytää mammaa lämmittämään kupillinen maitoo ja mennä vällyjen väliin nalllen kanssa :oops:
Aika outoo joo!
Enpä taas aatellu nenääni pidemmälle ku menin haaveeni toteuttamaan. X-ni alko tos vikittelee takas mutta ku kuuli uuden vaavin hankinnastani alko perääntyy. Tulikohan hankittu jonkinlainen miesten estolaite? Höh :?
Ai, mäkun nään harrikoivan naisen niin sydän pyörähtää ympäri pari kertaa ja joutuu oikeen pään pakottaa toiseen suuntaan.. 8O Kummallinen sun exäs!

Että se siitä miesten karkoituslaitteesta :roll:
Sporttiboy
Viesti:

Elämäntapahan se...

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Tultiin just vaimon kanssa muutaman päivän kierrokselta. Aikaisemmin se tuhahteli mun mopoille, mutta Härräpyörän kanssa on ilmeisesti tullut viihdyttyä, tänä kesänä ollaan kierrelty about 3500 km pitkin maisemia.

Välillä joku pykii, takaa häviää valot, kaasari tulvii ja alkaa pätkimään, jotain varisee tielle... Mutta se asia otetaan filosofisesti. Kysymys nykyisin kuuluu "tuleeks pitkä tauko ja tarviiko apua" ja se siitä sit.

On se katsellut muitakin pyöriä mutta ilmaissut vienon toiveen omasta pienestä ja sievästä sportista. Ei kukaan tietäis tosi halpaa projektia???
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Palatable
Viesti:

Estolaitteesta viis.

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Ny on viikonloppu ajettu ja uitu. Hih meinaan X:n kanssaki yks ilta. katteli ja kuolas halus koeajaa heh kai molemmatkin, mut annoin itteni ekaks höh. No ei vaineskaan. :oops: No se kävi heittää vaavilla lenkin, Oisitte nähny ilmeen :lol: He hee. Saas nähä .... :!:
On se sit nii inanaa!
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Hmm onkait tossa jotain perää. :wink: Seisoin tyttärenikanssa tienposkessa vaavi vieressä Transiitti hiihti ohi ohjaamo täys äijii nenä tuulilasissa kiinni ja tööttäsivät. Tyttäreni ihmetteli ketä noi oli. Eipä ollu tietoo. Hi hii, mut piristi se päivää.
On se sit nii inanaa!
hile

Viesti Kirjoittaja hile »

Mulla oli tossa just viikonloppuna appiukon kans juttua noista pyöristä ja kerroin et oon tässä hankkimassa iitellenikin pyörää.sillä on sellainen vm
-62 oleva Triumph Bonneville.Kysyin et ookko paljon ajellu ja siihen ukko jotta kilometrin.On kuulema häikkää sähköpuolella.Lupasin jotta tuossa talven laitetaan ne sähköt uusiks jotta sais ukko joskus ajella kesän.Edellisvuonna tuli sillä oljyt jaloille.Mut niin se kuulema on jotta britti on rikki tai ainakin öljyt loppu jos ei jostakin vuoda.Ite ajattelin tuollaista sportyä,rautis tai evo sama se kunhan hinta on kohdallaan.Oli mulla joskus aikoinaan kokonaista 3 viikkoo yx honda four ja siitäkin oli sähköt kaput.Laittelin kuntoon ja ajoin heken kunnes tuli yx iso HD ja jytisi ohi.Aattelin et ei kele ja panin mopon myyntiin.Nyt kesällä ehdotin vaimolle pyörän hankintaa ja sano notta joo jos on HD.Johtuneekohan siitä kun pääs kolkytvuotis juhlissaan aidon ison ameriikan pyörän kyytiin.En minä pistä hanttiin jos mamma niin tahtoo. :P
Lexa

No, mutta hyvä Hile. :!:

Teet just niku Mamma tahtoo :wink:

Mammakin tietää mikä on oikea pyörä. 8)

Ainoa oikea saundi on: WROOOOOOM!!!!
seppoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppoo »

Kaveri kun pani firmansa "lihoiksi" ja osti Harrikan esitelmöi siinä naapuri, että kuinka monta jaappanilaista olis sillä rahalla saanut. Tähän kaveri totesi: Niiiin, mutta pyöräkuumehan olisi vielä jäänyt 8)
Vastaa Viestiin