Moikkailu tienpäällä
Jokaiselle vastaan tulevalle motoristille nousee käpälä täällä. Hieno tapa. Muutama vuosi sitten Jyväskylän suunnalla tuli vastaan pyörä, jonka kuskia myös tervehdin. Tämä vastasi vilkuttamalla punaisia ja sinisiä valoja... Satasen alueella 126. Aurinko paistoi pahasti silmiin enkä nähnyt kyseessä oleva polliisipyörän... Kait silläkin käsi nousi. Tarkotus vaan eri kuin mulla. 
H-D Softail Custom 1998
joo tota on kuulut silloin tällöin ettei hd kuskit moikkaille.
Lapaen nousee täältä jos satun huomaamaan ja kerkeen reakoida
Joskus olen käynyt keskustelua moikaamisesta toista pyörän ohittaessa.
onkos tässästä mitään vakiintunutta käytäntöä? vittumaista ohittaessa on nostaa räpylä pystyy. joskus muovikuula pyöräilijä puhu että jalalla moikkaus. "oikeaa jalkaa sivulle" tästä olis ihan mielenkiintosta kuulla kommenteja..
Lapaen nousee täältä jos satun huomaamaan ja kerkeen reakoida
Joskus olen käynyt keskustelua moikaamisesta toista pyörän ohittaessa.
onkos tässästä mitään vakiintunutta käytäntöä? vittumaista ohittaessa on nostaa räpylä pystyy. joskus muovikuula pyöräilijä puhu että jalalla moikkaus. "oikeaa jalkaa sivulle" tästä olis ihan mielenkiintosta kuulla kommenteja..
Kyllä mie etelän äijä huijon vähän kaikille 2pyöräsille,tosin nuo putkikamelit saapi jäädä moikkaamati kun ei oo konevoimaa niillä
En oo koskaan eroo tehny millä kukakin ajaa moikkaan kaikkia.Kaupungissa en ihan ...kuten joku mainitsi.... niin koko aikaa heiluta kun ei kaikilla sitä itsemurha vekotinta ole niin kytkintä joutuu käyttämään käsin
Eli moikataan kun kohdataan!
Että semmoista....
Edit: Meni jo..jutaharri kirjoitti:Kaupunkialueella en moikkaile. Vaihde silmässä ja kytkin alhaalla.
Nosta siinä nyt kättä.
Viimeksi muokannut jyristys, 10:18 22.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
jutaharri kirjoitti:Opin 70-luvulla tuon moikkaamisen.
Edelleenkin sama käytäntö l. varmasti kaikki motokuskit moikataan, joskus jopa mopedistit.
Kaupunkialueella en moikkaile. Vaihde silmässä ja kytkin alhaalla.
Nosta siinä nyt kättä.
Maantiellä voin moikata mopojakin, kun kyllin kaukana keskustasta.
Jos kytkin pohjassa pysähtyneenä tai muuten paha paikka, moikkaan pään nyökkäyksellä. Ja nyt taas huomaa että on paljon uusia mopoilijoita kun ei tahdo käsi nousta kuin puolella.
Morjens vuan kaekki
Kyll miekin nostan räpylääni aena ku tulloo mopetii isompi kaks pyöränen yksilö vastaan ja välillä nousee kyll käs takas ja välill sitten tuas ei. Liikenne valoloessa mie joko nostan kättä tahi sitten nyökköön piälläni riippuupi ihan vuan siitä ett onks miulla vaehe ja kytkin pohojassa ja oha immeiset miulle takas kyll silloenki morjestana. Konstitha o monet jos vuan tahtoopi moekkaella motoristeille, juu.
wellu
Kyll miekin nostan räpylääni aena ku tulloo mopetii isompi kaks pyöränen yksilö vastaan ja välillä nousee kyll käs takas ja välill sitten tuas ei. Liikenne valoloessa mie joko nostan kättä tahi sitten nyökköön piälläni riippuupi ihan vuan siitä ett onks miulla vaehe ja kytkin pohojassa ja oha immeiset miulle takas kyll silloenki morjestana. Konstitha o monet jos vuan tahtoopi moekkaella motoristeille, juu.
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
- Choppers_forever
Lapaa, lapaa!!
Paitsi jos taistellaan käynnissä pysymisien, kytkimien jne... kanssa. Taas tossa viikko sitten tuli apuja, kun oli mun Rivikone Tsopperi hyytyny tien poskeen vaijerin katketessa. Täysin tuntematon hemmo kävi vielä hakemassa kuorma-auton ja heitti himaan.
Kyllä mä pysähdyn aina, jos on moto tien poskessa. Ja moikkaan aina 2 pyöräsiä, jos oon motolla liikkeellä. Oli merkki tai malli mikä tahansa.
CF
Paitsi jos taistellaan käynnissä pysymisien, kytkimien jne... kanssa. Taas tossa viikko sitten tuli apuja, kun oli mun Rivikone Tsopperi hyytyny tien poskeen vaijerin katketessa. Täysin tuntematon hemmo kävi vielä hakemassa kuorma-auton ja heitti himaan.
Kyllä mä pysähdyn aina, jos on moto tien poskessa. Ja moikkaan aina 2 pyöräsiä, jos oon motolla liikkeellä. Oli merkki tai malli mikä tahansa.
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1