Se on loppu nyt! :(
Vähän samaa muuten, mutta ympärivuotisen vakuutuksen kunniaksi otin rautiksen ulos jo toista kertaa talvitalliin ajon jälkeen torstana 7.12. Keli oli täysin kuiva ja tosiaankin - hauskaa oli.jussi s kirjoitti:... takasi vakuutuksiin.... pieni lenkki.Siistiä oli ja sai uutta virtaa tuon toisen häksättimen rakentamiseen.Ei lopu ajot ennen lumen tuloa.
Virtaa tuli juuri ajetun pyörän rakentamiseen. Kun sain pyörän talliin, nostn saman tien nosturin päälle ja aloin purkaa Eli nyt se on loppu, ainakin tällä pyörällä - kunnes se näyttää nimen alla olevan kuvan mukaiselta
Hehee nyt taas mennään etiäpäin, sain uuden akun paikalleen viikonloppuna, oli muuten v*tt*mainen vaihdettava. Tiistaina mopo eturenkaanvaihtoon että uskaltaa kantata kurveissa.mikira kirjoitti:Nyt loppu mullakin, ainaski vähäks aikaa kun akussa ei riitä virta starttaukseen näinä kylminä ja kosteina aamuina.
Ei vaadita. AKE:n palveleva puhelin sanoi, että pitää olla "karkeakuvioiset renkaat" ja sitten on joitakin kulutuspinnan syvyysvaatimuksia.maska kirjoitti:Vaaditaanko prätkään joulu-helmikuu talvirenkaat. Kelit jatkuu.
Saivartelin aikani, että kuinka voin laittaa jotkut enduron nappularenkaat mun voimakoneseen. Eihän niissä maastorenkaissa riitä nopeusluokatkaan. Vastaus oli se, että se on po. tiellä tavattava virkavallan edustaja, kun ratkaisee, onko rengastus riittävällä tasolla. Eipä noita ole tuntunut kiinnostavan, jokunen tuli eilenkin tienpäällä bongattua.
Ajokokemuksia 15/12/2006
Eilispäivänä starttailin Sportsteria firman pihalla. Sisäänkäynnin molemmin puolin olevat joulukuuset, varsinkin niiden kymmenet sähkökynttilät tuikkivat mukavasti pyöräni kromiosista (joita riittää, kiitos Niklaamo Raution). Vakiostartti pyöräytti konvertoidun (883/1200) moottorin tulille lähes yhtä vaivatta kuin kesälläkin (kiitos Teboil Extreme 10w-60 öljyn kylmäominaisuuksien). Hieman pidempi ryypytys ja silti aivastaa pari kertaa liikkeelle lähtiessä (moottori siis), taitaisi tarvita talvisuuttimet kaasariin?
No, tienpäälle. Alkuperäinen idea lähteä kiertämään Hki-Porvoo-Hki alkaa tuntua jo muutaman kilometrin päässä aika hölmöltä idealta (avokypärä, noin 5C) joten kurvaan kehäkolmosen itäpäästä takaisinpäin. Pari pienintä pykälää nopeasti ohi ja kolmosella aie vedättää rajoittajaan saakka. Mitä ihmettä? Kone aivastaa ennen kuin rajoittaja ottaa pehmeästi voimaa pois merkkinä isomman vaihteen saamiseksi. Vissiin bensa jäykistyy viileässä, eikä sitä putoa kaasariin riittävällä tahdilla? Oire oli ihan selvä, kaasari "kuivui" mäessä.
Lenkki päätökseen eikä kuraa ole sen enempää kuskissa kuin pyörässäkään. Talven aikana on ainakin katsottava, onko bensalinjassa laajentamisen varaa.
Jokohan se nyt on tältä vuodelta ohi, siis ajokausi?