Apua Pätkii!!!! Ittellä ja pyörällä

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
kopteri47
Viestit: 93
Liittynyt: 21:10 23.08.2002.
Paikkakunta: Tampere

Apua Pätkii!!!! Ittellä ja pyörällä

Viesti Kirjoittaja kopteri47 »

No nyt on oma järki niin jumissa, että on pakko kysyä muilta :?:
Eli homma menee näin! Ykkönen pyklään ja kaasua, mittarissa n.60Km/h.
Sit kakkonen ja kaasua, mittarissa n.110Km/h.
Sit kolmosta kehiin ja kaasua! Perkele!! Ei kierrä vaan yskii ja paukkuu niin perkeleesti :evil: No eikun nelosta silmään ja taas sama homma: PAUKKUU! Seuraavissa valoissa sama homma toistuu uudestaan :evil:
SIIS MISSÄ VIKA :?: :?: :?:
Koneena evo, jossa on dynan sytkä, vakio kaasari jollain screaming eaglen virisarjalla ja sit siinä on kuulemma joku virinokka :wink:
Ite epäilen kaasaria,mut kun se toimii niin perkeleen hyvin 1ja 2 vaihteella!
Ps. Anteeksi kiroiluni, mut kun :? !
Avatar
Sporttiboy
Viestit: 1413
Liittynyt: 22:56 23.07.2002.
Paikkakunta: Peikkolandia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Älä aja kakkosta isommalla vaihteella!!!!!

Vakavasti, onks sun ajotyyli noin sporttinen? Mulla on Evo-sportissa aavikkovälitykset ja vitosella se paukuttaa about 2500 kierrosta minuutissa kun vauhtia on 110.

Ei kai noi kaasarit oo rata-ajoon tarkoitettuja.

Mikä se sun kaasari muuten on? Keihin, S&S, Mikuni vai mikä?

Ootko varma ettei putki ja ilmanputsari ahista?

Onks sytkä kohdallaan?

ONks bensaletkussa riittävästi poikkipintaa liemen kulkea?

Saaks tankki ilmaa?
Avatar
kopteri47
Viestit: 93
Liittynyt: 21:10 23.08.2002.
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kopteri47 »

Ajotyylistä sen verran että, pitäähän pyörää sen verran kokeilla kun sain just säädettyä kytkimen niin ettei se ei luista enää! Enkä viitti edes miettiä mitään rata-ajoo parin metrin akselivälillä ja autonrengas takarenkaan virkaa hoitamassa :wink: .
Niin kaasari on se mikä siihen on tehtaalla vuonna 1992 ruuvattu. onkohan se nyt sit CV tai Keihin tai joku sellanen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sama vanha mahdollisten vikojen lista:
- sähkövika; virransyöttö, sytkäpiuhoitus, maadoitus, akku
- ilman ohivuoto imusarjan tiivisteissä
- tankin hengitys
- suutintukos tms. kaasarissa
- kaasaarin alipaineletkun irtoaminen
bosch

-

Viesti Kirjoittaja bosch »

kärjetön sytkä vai kärjellinen?
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Pätkii kierroksilla.

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Loppuiskohan sun koneelta bensansaanti esimerkiksi tankin vajavaisen huohotuksen takia? Kuulostaa ihan samalta kun mun muinoisen auton kanssa, alkoi pätkiä kakkosella heti 170 kmh:n jälkeen (tosi!), ja kierrosten alennuttua heti kolmosvaihteen vaihtumisen jälkeen veto palasi normaaliksi. Voisi kuvitella, että tankkiin kertyy ton muutaman sekunnin repäisyn tuloksena alipainetta, ja bensa ei enää valu normaalinopeudella kaasariin.

Vedä seuraava testirepäisy tankinkorkki hieman aukiruuvattuna. Varo kuitenkin läikyttämästä kuumalle koneelle testin aikana.
jep

Viesti Kirjoittaja jep »

kyllä toi bensansaanti ongelmalta kuulostaa. Kaasari pääsee siinä repäsyssä jostain syystä tyhjäks eikä kerkiä täyttyä.

Putsaa kaikki suodattimet, myös se joka on hanassa tankin sisällä. Tarkista missä kunnossa on ilmanputsari. Tarkista letku ja ettei siinä ole ylimääräsiä mutkia. Bensanpinnan korkeus.

Oliko se niin että vaivaa vaan näissä repäisyissä, ei normaaliajossa?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minulla teki talviseisonnan jälkeen samoja oireita, kun akku oli päässyt aika tyhjäksi monista tallissa talven aikana tehdyistä käynnistyksistä johtuen. Kokeilepa ladata akku, voi olla ihan niinkin pienestä kiinni.
Masa
Viestit: 754
Liittynyt: 09:52 07.05.2003.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Masa »

Bensansaantiongelmaa mäkin epäilen. Aikoinaan vedin sportyyn uuden, pidemmän bensaletkun pyttyjen välistä ja laitoin letkun keskelle vielä lisäfiltterin. Niinpä kaasari ei jaksanut imeä kahden filtterin läpi kakkua riittävästi; oireilut olivat samanlaiset, mitä kysyjä kuvaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

On muutaman kerran tullu tämä vastaan toisinkin päin. Eli 1 ja 2 jaksaa hyvin mennä kun kierroksia tulee nopeesti mutta 3 ylöspäin tukehtuu/röpöttää ja paukuttaa. Yllätys yllätys syynä oli kahdessa tapauksessa liian iso suutin ja rikas seos.

Jussi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kannattaa tarkistaa myös tulpanjohdot
Vastaa Viestiin