saksan kuristukset

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mr Smith
Viestit: 297
Liittynyt: 20:35 13.02.2003.

saksan kuristukset

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

Ostin saksasta tuodun 1200 sporsterin, kunnolla ei ole vielä päässyt tyypittään ja ihmettelin kun kaasuvara tuntui kauhean pieneltä, tänään löytyi syykin:kaasaria putsaillessa huomioni kiinnittyi pieneen metalli lätkään joka rajoittaa kaasuvipujen liikeradan allepuoleen. Onko tämä joku guntterin kuristussarja?
Saksassa ilmeisesti saa jotain "verohelpotuksia" alempi tehoisista pyöristä/vähemmän saastuttavista?
Pyörässä on todella alhaiset ajokilometrit ikään nähden -92/3800ml, kunnon perusteella voi jopa uskoa, mukaan lukien kaasuttimen hapettuminen!/ hapettuminen käsittääkseni on merkki siitä että on seisonut pitkään? JA kuka viitsisi ajella kuristetulla pyörällä!!!!
Oletteko kohdannut vastaavia kuristuksia?
jussii

Viesti Kirjoittaja jussii »

Heh. IC moottripyörässä oli luistissa kans kuristin. Tappi luistissa joka otettiin pois sisäänajon päätteeksi jolloin saattoi päästää jo "urku auki"
Ilkimys

Kuristus

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Mäpä muistelen, että toi kuristus johtuu saksalaisten vakuutuskäytännöstä. Muistaakseni 25 heppaa oli jonkinlainen raja minkä alla vakuutusmaksut oli huomattavasti pienemmät. Aikaan oli myös suosituksia 100 hepan ylärjasta, mutta se taitaapi olla historiaa.
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Luotettavan tuntuinen kauppamies

Viesti Kirjoittaja JKKo »

http://www.tachoteam.de
http://www.tachoelektronik.de/

Siinä pari linkkiä pienten matkamittarilukemien salaisuuksiin. Harleyn mittari 'puhdistetaan' 200?:llä haluttuun lukemaan, mallista riippumatta.

Saksan sisäosissa oli viime viikkoisen havaintoni mukaan lehdet puissa, siis jo enemmän kuin mitä ajokauden alkamiseen tarvitaan. Eikä sittenkään kerry kilometrejä...

Jari
vieras

tai

Viesti Kirjoittaja vieras »

eikö tuo ole sellainen palvelu, missä voi käydä tarkistuttamassa matkamittarin lukeman paikkansapitävyyden? Näin ainakin ymmärsin heikolla saksankielellä.
tv
Viestit: 137
Liittynyt: 10:38 18.03.2003.

Viesti Kirjoittaja tv »

...ja mekaaninen mittari hurrutellaan porakoneella haluttuun lukemaan. Edelleen olen sitä mieltä, että Euroopasta tulee suhteettoman paljon suhteettoman vähän ajettuja laitteita. Olen nähnyt mm. FXR:n, jossa oli 9500 km mittarissa, pyöränlaakerit aivan paskana ja öljytankki täynnä erikoissmögää muista omituisuuksista puhumattakaan.
En tarkoita, että mittaristaan ruuvatut olisivat paskoja - eivät vain ole sitä, mitä myyjä lupaa. Ja tietty osassa vehkeistä mittarilukemat pitävät paikkansa. Tarkkana kannattaa olla, se tässä pointtina on! Ammattilainen fiksaa paljonkin ajetun pyörän (tai auton) uskomattoman siistiin kuosiin. Suomessa käy usein niin, että miinan ostaneet nuolevat haavansa hiljaisuudessa...
--Nykybensalla kaasari hapettuu ilman säilöntäainetta talvessa varsin asialliseen kuntoon. Ajokilometrejä tästä on paha päätellä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

saksassa on laillista ruuvata matkamittareita kunhan siitä vain ilmoitetaan vehjettä myydessä,mutta ainahan sitä tahtoo paljon kauppaa tehdessä joku pikku juttu unohtua.noita mittarin ruuvaus firmoja on saksassa varmaan kymmenittäin ,jos ei enemmänkin.koskee samalla tavalla mopoja kuin autojakin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikähän piru on Helmut Nussbaumin mielessä tuossa pelleilyssä kun kaikki kuiteskin tietää että mittarilukemat ei pidä paikkaansa. Joku erikoinen itsensä kusettamisen eroottinen voima? Vai tehdäänkö sitä sitten pelkästään ulkomaanvientiä varten? Eihän ne itse romuta ajoneuvojaan vaan Itä-Eurooppa vetää kaiken paskankin mitä viedä ehtii.

Nixmanni on oma lajinsa...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

elektroniset mittarit ei edes hidasta mittarin ruuvausta,päin vastoin on siistimpää,ei jää edes niitä pieniä jälkiä mitä mekaanisiin mittareihin,lisäyksenä tuohon saksan mittarin ruuvaus juttuun.
Mr Smith
Viestit: 297
Liittynyt: 20:35 13.02.2003.

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

Paljonko on tehtaan ilmoittama teho 1200 evo sportille?
Itse muistelisin nähnee jossain 44kw?
Rekisteriotteessa lukee selvällä suomen kielellä 35kw?!
Herättää kysymyksiä!
Jos näin on niin ilmeisesti pyörä on leimattu guntterin toimesta alempi tehoiseksi, syystä tai toisesta?!
Ja suomen paperit on väsätty niiden pohjalta....
Avatar
Sporttiboy
Viestit: 1413
Liittynyt: 22:56 23.07.2002.
Paikkakunta: Peikkolandia
Viesti:

Kilsat ja kaasarin hapettuminen

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mua on oikeesti pitkään ihmetyttänyt kun lähes kaikissa myytävissä mopoissa (ainakin Sporteissa) tuntuis olevan ikään ja kuntoon katsomatta about 18000 km mittarissa. Onkohan toi jokin maaginen luku jonka jälkeen mopon arvo muka tippuu jotenkin radikaalisti?????

Ja se kaasarin hapettuminen johtunee enimmäkseen bensiinin lisäaineista joita etenkin 95 pitää sisällään enemmän kun Saddamin kemiallisten aseiden tehtaat. Mulla oli tänä keväänä ensimmäinen kevät vuosiin kun ei tarttenut kaasaria putsata tai tankista vaihtaa bensoja tuoreempiin!!!

Nesteen Futura Green jota jossain mopolehdessäkin oikein kehuttiin talvisäilytysbensaksi toimii. Se on ruohonleikkureihin ja muihin harvakseltaan käytettäviin pienmoottoreihin (sisältyyköhän Härräkät tähän listaan) kehitetty erikoisbensa joka sisältää erittäin vähän lisäaineita. Eli kun koneen käyttää sillä viimeeks syssyllä ja jättää sen tankkiin/kaasariin niin se sit saa haihtua ihan omia aikojaan ja ei muuten jätä paskatahnakakkaa kaasariin. Eli hana auki, ryyppi koneelle kuskin jälkeen ja baanalle.

Näin ainakin mulla tänä keväänä. Oli muuten helppoo ja rentouttavaa.
Vastaa Viestiin