Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hiekkanen
Viestit: 446
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

https://shop.thunderbike.de/out/picture ... 9-2(4).jpg

Siis navat näin päin tuon ikäisissä. :D
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
-Harikka-
Viestit: 5026
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

hiekkanen kirjoitti: 15:30 10.10.2025. https://shop.thunderbike.de/out/picture ... 9-2(4).jpg

Siis navat näin päin tuon ikäisissä. :D
Havaintomallina kunnollisista navoista tuo miun akkumulaattori kuva, mutt hyvä ku täsmensit :!: :wink:

Siun linkistä kopioitu/linkitetty kuva:
Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
hiekkanen
Viestit: 446
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Niin tai näin. Antoisia ja nautinnollisia hetkiä kaikkine kommervenkkeineen tämän ketjun aloittajalle. 8)
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

Joo noh, katsotaan tuleeko ongelmia tuon akun kanssa :mrgreen: Toistaseks toiminut :roll: Nyt kyytiläinen valitti, että sattuu perkeleesti tuo satula, eli jos kellään on mitään suosituksia (kuskille matala ja kyytiläiselle mahd mukava) satuloista, ajatuksia otetaan vastaan. Haluaisin ajeluttaa tyttöystävää kovastikin ja hänkin siitä tykkää, mutta eihän siinä ole mitään hauskaa jos se on yhtä kärsimystä
Pertti
Viestit: 6138
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joo, ei varmaan ole häävinen kyytiläiselle, on vähän niin kuin kuskin penkki, eikä siinäkään taida olla oikein hyvä pitemmällä matkalla.
Tuossa kuvassa ebaysta luultavasti sen orkkispenkki, jossa on jonkinlainen pehmuste myös matkustajalle.
On helppo vaihtaa tarvittaessa.
Jos kyytiläinen on tottunut Wingin kyytiin, niin sekin on helppo vaihtaa, jos ei perse kestä.
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
hiekkanen
Viestit: 446
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Tämmöistä tuotetta on tullu käytettyä eukon perseen alla 2000-luvun alkupuolelta saakka:

Kuvahttps://airhawk.net/product/airhawk-cruiser-medium/
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
-Harikka-
Viestit: 5026
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

hiekkanen kirjoitti: 11:03 12.10.2025. Tämmöistä tuotetta on tullu käytettyä eukon perseen alla 2000-luvun alkupuolelta saakka:

Kuvahttps://airhawk.net/product/airhawk-cruiser-medium/
Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

Kuva

Löyty tuommonen nyt 140e niin tökkäsin paikoilleen. Eihän tuo nyt yhtään niin hieno ole, mutta ihan hyvän näkönen ja paljon paljon mukavampi.

https://drive.google.com/file/d/1omLRXo ... p=drivesdk
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

Seuraavaksi yritän keksiä jos sais meteliä pikkusen pois... Hienot äänet on, mutta pidemmälle matkalle vähän vois olla vähemmän desibelejä :D
Avatar
Pekka L
Viestit: 460
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Kuva kun ei ole putkien puolelta, niin aika lailla arvailuksi menee, mutta:
Koita nyt ensin saada selville, onko nykyisissä vaimentajissa jotain valmistajan merkkiä ja tutki, onko putkien sisällä paikkaa ja kiinnitystä mahdolliselle db-killerille. Jos siellä on irrotettava sisäosa, ota se irti ja lisää uudet villat. Jos huilut puuttuvat, hanki uudet, villoita ja laita kiinni. Ei tuu kalliiksi ainakaan!

Tuossa esimerkkejä huiluista: https://www.wwag.com/en/baffles-and-ins ... d-mufflers
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
25. ajokausi Harrikalla, nyt Ultra Limited 24
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

Kuva

Enpä tajunnukkaan että ei putkia näkynyt kuvissa. Tämmöset putkilot on kiinni

https://drive.google.com/file/d/1gOl3kf ... p=drivesdk

Kattelen huomenna tarkemmin mitkä nuo on ja sitten rupean selvittelemään jos niihin sais jotain killeriä. Ajatuksena ois laittaa ens kesäks kovat laukut (isot) niin pitää vähän miettiä minkälainen putkisto ois näppärin sitäkin ajatellen. Molemminpuolinen?
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1718
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Hyvä jos löytyy putkista joku merkintä että selviää malli. Näyttävät kyllä äkkiä ns. drag pipes -tyyppisiltä suorilta putkilta joissa usein ei ole mitään sisällä olevaa vaimenninosaa eli noise killeriä. Ja on terävä korvia särkevä ääni. Eikä edes hyödyllisiä virtausominaisuuksia normikatuajossa. Mutta putkissa näkyy sauma, onkos tuossa kuitenkin erillinen sylinteriltä lähtevä pakoputki lämpösuojalla varustettuna ja sitten jollakin piilossa olevalla klemmarilla siihen kiinnitetty "vaimennin"-osa? Sitten voisi siinä vaimenninosassa olla joku vaimennusjuttu tai paikka sille.

Alla kuvia omista kokeiluista 2008 Softailiin. Orkkisten tilalla oli Rush-putket, joissa oli niin ikävä ääni, että yritettiin rakentaa sisään haittoja/vaimennusta, mutta en kehdannut niillä ajaa. No en halunnut tuolla 2-1-putkellakaan ajaa, oli huono ääni (kuvassa myös se noise killer, oli ihan tukkoinen) ja tehot hävisivät. Nuo Akrat on käytössä, ääni on minulle sopiva, tehoja ja vääntöä riittävästi ja putket vieläpä E-hyväksytyt.
Linkki koko tarinaan:
viewtopic.php?t=48147

Mutta kuvat oikeastaan sen vuoksi kun pohdit laukkujen sovittamista. Onnistuu yksipuolisella pakoputkistolla. Softailissa ei juuri käytetä molemminpuolista putkistoa jollei oikein enemmänkin rakenna. Taaemmankin sylinterin pakoaukko sojottaa oikealle ja toisin kuin stereoperäisissä matkamalleissa, ei pyörän alta tai öljysäiliön seutuvilla oikein löydy putkelle reittiä heittää sitä vasemmalle puolelle.



Kuva
Rush-putket
Kuva
BSL-putket
Kuva
BSL-sisuskalu
Kuva
Akrapovic
Avatar
-Harikka-
Viestit: 5026
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pekka L kirjoitti: 19:26 15.10.2025. Kuva kun ei ole putkien puolelta, niin aika lailla arvailuksi menee, mutta:
Koita nyt ensin saada selville, onko nykyisissä vaimentajissa jotain valmistajan merkkiä ja tutki, onko putkien sisällä paikkaa ja kiinnitystä mahdolliselle db-killerille. Jos siellä on irrotettava sisäosa, ota se irti ja lisää uudet villat. Jos huilut puuttuvat, hanki uudet, villoita ja laita kiinni. Ei tuu kalliiksi ainakaan!

Tuossa esimerkkejä huiluista: https://www.wwag.com/en/baffles-and-ins ... d-mufflers
Tuota, nuo villat on yhtä huödyllisiä ku, haarukka hienosokeri astiassa :roll:
Pakosarjojen lämpösuojanauha killereitten/vaimentimien ympärille käärittynä, toimii/kestää paljo paremmi :idea:
171025 10:20 827
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

https://drive.google.com/file/d/1rCnIEI ... p=drivesdk

Kyllä tuolla jotkut pillit näyttäisi olevan

https://drive.google.com/file/d/1cj5tYr ... p=drivesdk

Ja siis on tosiaan tämmönen sauma, eli tavallaan erilliset "änkät"

https://drive.google.com/file/d/1reSO7p ... p=drivesdk
Jonatanrrr
Viestit: 14
Liittynyt: 00:57 07.10.2025.

Re: Ensimmäinen HD!! Softail Custom -89

Viesti Kirjoittaja Jonatanrrr »

-Harikka- kirjoitti: 09:22 17.10.2025.
Pekka L kirjoitti: 19:26 15.10.2025. Kuva kun ei ole putkien puolelta, niin aika lailla arvailuksi menee, mutta:
Koita nyt ensin saada selville, onko nykyisissä vaimentajissa jotain valmistajan merkkiä ja tutki, onko putkien sisällä paikkaa ja kiinnitystä mahdolliselle db-killerille. Jos siellä on irrotettava sisäosa, ota se irti ja lisää uudet villat. Jos huilut puuttuvat, hanki uudet, villoita ja laita kiinni. Ei tuu kalliiksi ainakaan!

Tuossa esimerkkejä huiluista: https://www.wwag.com/en/baffles-and-ins ... d-mufflers
Tuota, nuo villat on yhtä huödyllisiä ku, haarukka hienosokeri astiassa :roll:
Pakosarjojen lämpösuojanauha killereitten/vaimentimien ympärille käärittynä, toimii/kestää paljo paremmi :idea:
171025 10:20 827
Elikkä siis kiskoisin jollain nuo pillit tuolta ulos ja käärisin ne vaan lämpösuojanauhaan ja sitten survon takaisin? Kuulostaa liiankin helpolta ja halvalta. Ajattelin että tähän pitäisi ihan laittaa rahaa. Toki ehkä joku voi sanoa näyttääkö nuo siltä että tulee vaimentamaan yhtään mitään.

Itsellä tosiaan aina ollut joko ihan vaimentimella olevia vehkeitä, tai sitten ihan rehellisesti suorilla putkilla, niin en ole näiden kanssa aiemmin kikkaillut.
Vastaa Viestiin