Jos on paskaksi kulunu ruisku tai ikivanha kaasari niin ei se uskovaisuus sen kummemmaksi muutu siitä. Nuo voi korvata nykytekniikan sallimin keinoin. Ei tyhjäkäynti sammu kun sääteleepi seoksen kohilleen.Kiwi kirjoitti: ↑13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.
Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
1994 softail uhka vai mahku?
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Buellin versiossa ei ollut edes tyhjäkäyntimoottoria/-venttiiliKiwi kirjoitti: ↑13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.
Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
, vaan vaijerilla jatkettu mekaanisen rajoittimen ruuvi. Oon tehnyt semmosen 1050-1100 Maxxeculla sytytyksellä pelaamalla, elikkä huutaisi puoltatoistatonnia, jossen näin. Tuloksena hyvin merkittävästi suurentunut taajamakulutus, koska aineet menee sillä säädöllä ”läpi”. Ens kerralla tehdessä täytyy leipoa sekaan joku motorisoitu ratkaisu.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Ei ne kaasuttimetkaan toimi jos ei säätäjä tiedä mitä tekee, samaan tapaan tietämättömyys tuossa kostautuu.hiekkanen kirjoitti: ↑18:07 29.03.2024.Jos on paskaksi kulunu ruisku tai ikivanha kaasari niin ei se uskovaisuus sen kummemmaksi muutu siitä. Nuo voi korvata nykytekniikan sallimin keinoin. Ei tyhjäkäynti sammu kun sääteleepi seoksen kohilleen.Kiwi kirjoitti: ↑13:03 29.03.2024. Marellin ruiskun huonoin ominaisuus on sen maine. Vähän sama homma kun että kaikki harrikat vuotaa öljyä ja hajoaa tielle.
Eli kuulopuheita ja osaamisen puutetta. Vakiona ei mitään ongelmaa, mutta vaatii toki omat konstinsa kun vuosien mittaan on tehty kaikkea pientä ja osat kuluu. Suurin ongelma oli kun kaasutinuskovaiset halusivat tyhjäkäyntiä alemmas, eikä se onnistu ihan vaan ruuvia kääntämällä niin tyhjäkäynti sitten vähän heittelee suuntaan ja toiseen ja välillä pyörä sammuu.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Nonni nyt olis pärrä hankittu. Monenmoisten mutkien jälkeen kohteeksi valikoitui 2008 softail deluxe. Nyt vähän huoltoa + pieniä muokkauksia niin kohta pääsee tien päälle.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Hieno homma!
"Tuostahan saa tekemällä toimivan"....kannattaa päästää toisesta korvasta ulos. Tehdas on aina osannut valmistaa toimivia laitteita. Talvella sitten havaitut asiat kuntoon
Nyt vaan ajelemaan, kun kesäkin meinaa alkaa ja Turvallista Matkaa.
"Tuostahan saa tekemällä toimivan"....kannattaa päästää toisesta korvasta ulos. Tehdas on aina osannut valmistaa toimivia laitteita. Talvella sitten havaitut asiat kuntoon
Nyt vaan ajelemaan, kun kesäkin meinaa alkaa ja Turvallista Matkaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!