led takavalo

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: led takavalo

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

JKKo kirjoitti: 15:29 23.11.2023. ... On noi rosvoliittimet toimineet mulla ihan ok.
Ne vaan pitää olla oikeata kokoa ryöstettävään johtoon nähden.
Jokkaine tekkee tavallaa :!:
Mie en laittais 'rosvoliittimiä' mihikää, jos vaa voin niiten käytön välttää, ja toistaseks oon pystyny sähkönysväykseni tekemää ilman niitä :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: led takavalo

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minä taas olen välttänyt tinaamista.
Kaikki liitokset, mitkä on mahdollista tehdä, olen yhdistänyt puristettavilla johdonpääteholkeilla.
Vältetään tinan kovettaman johtimen katkeaminen liitoksen vierestä ja liitos pysyy kokolailla saman vahvuisena, mitä alkuperäinen johdinkin on.
Ohut kutistesukka tietysti eristeeksi ja useampi nippuun tuleva liitos eri kohdille.

Holkki tietysti vaatii siihen tarkoitetut pihdit, muuten ei tule lujaa liitosta.
Knipex maksaa, mutta halpenee jokaisen liitoksen myötä :wink:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: led takavalo

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Joskus olen näihin, ruuvattaviin rosvoihin turvautunut ja hyvin ovat toimineet:
https://www.wwag.com/en/posi-y-connectors
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: led takavalo

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

manuaalista löytyikin värit ja tosiaan penkinalle se varmaan kandee liitos väsäillä kunhan pikkujoulukausi on joskus ohitse :oops: niin ja tarvii osatkin ekana hankkia.
ihan aloittelija näissä hommissa joten kysymyksiä riittä varmasti lisääkin :lol:

toi ruuvattava liitin vaikuttaa ihan pätevälle.
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: led takavalo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

-Harikka- kirjoitti: 23:36 23.11.2023.
JKKo kirjoitti: 15:29 23.11.2023. ... On noi rosvoliittimet toimineet mulla ihan ok.
Ne vaan pitää olla oikeata kokoa ryöstettävään johtoon nähden.
Jokkaine tekkee tavallaa :!:
Mie en laittais 'rosvoliittimiä' mihikää, jos vaa voin niiten käytön välttää, ja toistaseks oon pystyny sähkönysväykseni tekemää ilman niitä :!:
Se hahlo rosvoliittimessä on ihan vastaava esim ethernetliittimissä käytettyihin. Kuorimaton johto tungetaan kupariseen hahloon, joka leikkaa kuorta ja sitten kuparit tunkeutuu kuparien sekaan. Satamäärän oon varmaan laittanut noitakin ilman harmia. Mun autopalot on lähteneet ikääntyneistä tehtaan alkuperäisistä liitoksista. Ei rosvoliittimistä.

Joskus ajellut juniorin kanssa ja todennut, etten pidä hajusta, mikä tulee nenään. Kadun laitaan ja katse konepellin alle ja laturin piuhathan siellä jo palaa. Hanska käteen, koko nippu kiskaisemalla pois ja lunta päälle.

Nykyisin mulla on harrasteautossa 6kg sammutin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin