Sportster mallit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Kiitokset Joe neuvoista ja uskonvahvistuksesta :D

Nää mun on perusmallia, ei lisäsäiliötä. Kolmiasentoinen vaimennuksen säätö ja jousen esijännitykselle perinteinen pyöritettävä, olikohan peräti portaaton. Samannäköisiä kaupataan uusina noin 500-600€ hintaan.

Itse en kovin vaativa ole alustan suhteen ja ajokin aika maltillista yleensä, mutta jonkun kerran on routaheitto päässyt yllättämään, ja jos perä lähtee pomppimaan vallankin kantatessa, niin ei oo yhtään kivaa. Melkein vielä inhottavampaa kuin keulan käsille lyönti.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

KariFS kirjoitti: 15:42 11.11.2023.jonkun kerran on routaheitto päässyt yllättämään, ja jos perä lähtee pomppimaan vallankin kantatessa...inhottavampaa kuin keulan käsille lyönti.
Olet oikeilla jäljillä. Ajoin Unkarissa erään kaverini Kawaa, kevyt viritys ja 190 hp. No enhän minä sillä etenkään oudoilla teillä ihmeitä uskaltanut ja entinen enduro kisakuski meni menojaan 600:lla Hornetilla ;) Kyllä se on kuski, joka pyörään panee vauhtia, ei se kone ;)

Mutta asiaan tämä liitty sikäli, että kaveri kertoi säätäneensä juuri noiden yllätyskuoppien, joita Unkarista löytyy Suomeakin enemmän, takia iskarit mahdollisimman jäykälle järkevällä tasolla. Sanoi, että juuri se yllättävä kuoppa ja iskarit pohjaan lähettää miehen lentoon. No ei se Kawa mitenkään kovalle minusta tuntunut, mutta enduromiehestä varmasti tuntui, kun oli kunnon joustoihin maastossa tottunut.

Joten ei kun ne Bitubot alle ja kokeile vähän sitä perän ylös pomppaamista ensin paikallaan. Minulla on tuossa vastaavassa '81 rautiksessa PS 412 halpissarjaa alla edessä ja takana ja orggis iskarien pohjaan lyönti loppui siihen.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

nyt kun ajokelit alkaa oleen taputeltu etelässäkin niin eikös tämän paketin öljyt sopivaa kamaa tohon Sportster.
mineraalia vissiin suositellaan.. onko noissa merkittävästi eroa mitä saa valita ?

Niin ja enska vaihdeöljyssä täytyy olla toi sport maininta kiin menee Sportster eikös..

https://www.kahlekuningas.net/Huoltopak ... ortster-84
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Kaikki esitetyt paketin vaihtoehdot on Ok.
Jokaiselle on omat kannattajat :mrgreen:

Vahvin suositukseni on että ostat esim CLYMER ohjakirjan omalle mallille, siinä on kuvalliset ohjeet kaikkeen. Maksaa itsensä nopeasti takaisin.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Tai sitten verkkotilauksena Harikan oma manuaali.
Vaikka tuolta: https://motorcycle-manual-download.com/ ... ls/page/5/
En muista, miltä firmalta olen omat manuaalit tilannut, mutta hyvin on toimineet. Olen tulostanut aina ne sivut, minkä tietoja tarvitsen ja mapittanut sitä mukaa. Originaali on aina parempi, kuin Clymer.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Tarviipas tollainen sähköinen manuaali hommata.. kiitos vinkistä
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Joo kyllä minustakin ainakin Softailin tapauksessa HD:n oma on parempi, tarkempi. Sain sattumoisin koko kirjanipun eräältä 2008 Softailista luopuvalta. Korjauskirjan lisäksi tuli paksu "sähkökirja", se on huomattavan kattava vianetsintäkaavioineen. Ja tuli Clymerkin vielä. Joskus kun ei ole minulle ihan joku asia auennut orkkiskirjasta niin olen saanut apua lukemalla toisen version Clymeristä, ei ole huono sekään.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

UrpoTJ kirjoitti: 00:14 17.11.2023. Joo kyllä minustakin ainakin Softailin tapauksessa HD:n oma on parempi, tarkempi. Sain sattumoisin koko kirjanipun eräältä 2008 Softailista luopuvalta. Korjauskirjan lisäksi tuli paksu "sähkökirja", se on huomattavan kattava vianetsintäkaavioineen. Ja tuli Clymerkin vielä. Joskus kun ei ole minulle ihan joku asia auennut orkkiskirjasta niin olen saanut apua lukemalla toisen version Clymeristä, ei ole huono sekään.
Runsaan parinkymmenen vuoden yhteisen taipaleen jälkeen mun 1991 Sporsterin oma servicemanuaali on nurkat hiirenkorvilla ja näemmä käsiä pesemättäkin on selattu. Clymeristä löytyy jonkin verran lisää ja vielä semmoista yli vuosimallirajojen menevää tietoa, mitä orkkiksessa ei ole. Sen sijaan Haynesin manuaali, joka kattaa tosi pitkän pätkän eri malleja rautapäistä asti, on jäänyt uuden veroiseksi. Kaikki ostettu silloin aikanaan. Mut mikä multa puuttuu ja olisi voinut olla, on parts manual. No ne osanumerot saa kyllä kauppiaan nettipalvelustakin ja siellä voi ihmetellä, milloin mikäkin on muuttunut.

Street Bob 2009:aa varten ostin heti pyörän ohessa täyden sarjan kirjoja sisältäen myös elektroniikkamanuaalin. 2009 mallissa se sähköistä kertova kirja on likipitäen yhtä paksu kuin varsinainen korjausmauaali, eikä 2009 ole vielä "taysin can-väylän varaan rakennettu". 1991 malliseen Sportsteriin ei moista sähkökirjaa edes ole. Mut heti kun semmoinen pyörään on tehty, ostaisin talteen. Jos meinaa pyöränsä pitkään pitää, kuten mä olen tehnyt, niin manuaalia ei ehkä enää löydä sitten kun pitää se vika löytää. Toistaiseksi ei (135tkm, 15 ajokautta) ei just hälyttimen oikkuja kummempia sähkövikoja ole ollut.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Susileijona kirjoitti: 18:16 16.11.2023. Tarviipas tollainen sähköinen manuaali hommata.. kiitos vinkistä
Mie koitin kattoo siun porsterin mallivuotta.
Tietävämmät kertonee soppiiiko 2004 siun porsterii :?: :roll:
Miulla on alkuperäset 2004 porsterin Service ja Parts manuaalit myynnissä :!: :idea:

:arrow: 2004 porster huolto- ja osamanuaalit

Eikä olis haittaa laittaa allekirjotuksee rätkän vuotta/mallia :idea: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

-Harikka- kirjoitti: 11:48 17.11.2023.
Susileijona kirjoitti: 18:16 16.11.2023. Tarviipas tollainen sähköinen manuaali hommata.. kiitos vinkistä
Mie koitin kattoo siun porsterin mallivuotta.
Tietävämmät kertonee soppiiiko 2004 siun porsterii :?: :roll:
Miulla on alkuperäset 2004 porsterin Service ja Parts manuaalit myynnissä :!: :idea:

:arrow: 2004 porster huolto- ja osamanuaalit

Eikä olis haittaa laittaa allekirjotuksee rätkän vuotta/mallia :idea: :wink:


mä ostin jo ton netistä ton omaan mallivuoteen sopivan löytyi tuo s mallikin siitä manuaalista,.
juu tarvitsee varmaan laitella profiiliin ajopeli
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Susileijona kirjoitti: 11:53 17.11.2023.
-Harikka- kirjoitti: 11:48 17.11.2023. Eikä olis haittaa laittaa allekirjotuksee rätkän vuotta/mallia :idea: :wink:
... juu tarvitsee varmaan laitella profiiliin ajopeli
Kuva

:arrow: Nimimerkki...? :?: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin