Ajonesto

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

raffe
Viestit: 6
Liittynyt: 21:47 19.05.2015.

Ajonesto

Viesti Kirjoittaja raffe »

Akun vaihdon jälkeen tuli seuraavat viat,eli ei starttaa ei tule heräte virtaa,bensapumppu lähtee päälle kun virrat laittaa päälle,vilkut ei toimi,ja kun virtalukosta laittaa virran päälle niin vilkuttaa vilkkuja muutaman neljän vilkauksen sarjan per puoli,ja vikakoodeja oli muutama esim.moottorin lämmön anturi,ja akku on ennenki vaihettu eikä ole ollu ongelmia.eli mites ton ajoneston saa vallan pois.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Mikäs vuosi ja malli?
raffe
Viestit: 6
Liittynyt: 21:47 19.05.2015.

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja raffe »

Kyseessä sporster 07 mallinen.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Koska on viimeksi ajettu?
Voisko olla että FOB-mokkulan patteri on loppunut ja sen takia ei lähde toimimaan.
Kuuluuko akkuun tulla paksun kaapelin lisäksi pieni piuha....jos kuuluu, onko se kiinni.

Internationalmalleista ei muistaakseni saa ajonestoa kokonaan pois, mutta usa-malleista sen saa toimimattomaksi merkkihuollon testerillä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
raffe
Viestit: 6
Liittynyt: 21:47 19.05.2015.

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja raffe »

Juu akkuun tulee kaks johtoo,molemmat kiinni.noin kaks sitten viikkoo ajettu viimeks,ja ku akun vaihdoin,niin alkoi noi vaivat.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Onkohan hälyttimen akku tullut tiensä päähän? Se löytyy moottorin alapuolelta erillisestä kotelosta. ja on ihan normaali 9V akku, jollaisia saa vaikka motonetistä. Asiasta on täällä ennenkin ollut juttua.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Akun vaihdon jälkeen siis tuli yhtäkkiä monta vikaa?
Sattuiko siinä mitään ihmeellistä?
Mitä vikaa lähdettiin korjaamaan kun vaihtotyöhön ryhdyttiin?

Tarkistuslistalle menisi:
-sulakkeet, oikosulku, uuden akun kunto, kaukosäätimen patterit

Jos se häly on toiminut 16 vuotta, niin en itse lähtisi heti repimään sitä irti. Jos se vika ei olekaan siinä niin turha homma.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
raffe
Viestit: 6
Liittynyt: 21:47 19.05.2015.

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja raffe »

Vanha akku tuli tiensä päähän ja vaihdoin siksi uuden akun uusi akku on täydessä virrassa,sulake rasiassa oli hapettumaa ja releet oli kanssa saanee osansa ne uusittu kun olivat hapettuneet sisältä.ja sulake rasia puhdistettu.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pertti kirjoitti: 06:52 31.07.2023. ..., mutta usa-malleista sen saa toimimattomaksi merkkihuollon testerillä.
Tän verra lissäään..
US of A, mallien häly/ajonesto ei mene päälle ittekseeen/automaattisesti, missään vaiheessa, ilman 'ratsastajan' kaukosäätimellä laittoa.

Euro-versioissa ajonesto mennee päälle 30sec virtojen katkasun jälkeen automaattisesti.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

LeClerc kirjoitti: 09:45 31.07.2023. Jos se häly on toiminut 16 vuotta, niin en itse lähtisi heti repimään sitä irti. Jos se vika ei olekaan siinä niin turha homma.
Jenkkituonneissa ei ole välttämättä hälysireeniä, on pelkkä ajonesto. Euromalleissa taisi olla sireeni vakiovaruste. Tällainen mielikuva minulla on.
raffe kirjoitti: 10:13 31.07.2023. Akku on täydessä virrassa,sulake rasiassa oli hapettumaa ja releet oli kanssa saanee osansa ne uusittu kun olivat hapettuneet sisältä.ja sulake rasia puhdistettu.
Kuulostaa siltä, että on jo niin monta hapettumaa, ettei tuossa välttämättä ole vielä ihan kaikki mukana. Tuskin ajoneston toiminta yksittäisenä vikana on nyt se juurisyy tähän, se voi olla lähinä näkyvä oire.

FOB patteri kannattaa uusia nyt ihan ensimmäisenä joka tapauksessa ja aina vuosittain. Jos se on loppu, vilkut vilkahtelevat, mutta startti ei pyörähdä. En ole tosin varma, surahtaako pumppukaan. Sireenimmalleissa sen kuulee hirveänä huutona :lol:, sireenittömissä ei. Silloin ei ole sireenin akkuakaan, mihin Veijo tuolla viittasi.

Jos kyseessä on jenkkituonti, katso https://www.nicb.org/vincheck VIN-koodilla, mitä kaikkea tuo sivu siitä löytää. Jos on vaikka tulvassa uinut laite, niin hapettumia voi olla paljon lisääkin.

Mikäli VIN-koodi alkaa 1HD1..., on kyse jenkkituonnissa. Joissain vanhemmissa tapauksissa saattoi olla poikkeuksia, mutta ne eivät liity sinun pyörääsi. Jos pyörä on tuotu maahan vaikka viimeisen 5 vuoden sisään, on 96,2% varmuudella kyse jonkinlaisesta vahinkohistoriasta
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

-Harikka- kirjoitti: 11:15 31.07.2023. US of A, mallien häly/ajonesto ei mene päälle ittekseeen/automaattisesti, missään vaiheessa, ilman 'ratsastajan' kaukosäätimellä laittoa.
Tämä muuttui FOBin muutoksen myötä, kun nappi hävisi FOBista. 07 ei enää ollut nappia ainakaan euromalleissa, tuskin USA-malleissakaan.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
raffe
Viestit: 6
Liittynyt: 21:47 19.05.2015.

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja raffe »

No niin tais vika löytyä on meinaan lähettimen liitin paskana liitin murtunu irti lähettimestä.
Vastaa Viestiin