Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Tänään kävin ajelemassa ja vähitellen alkoi vääränlainen tärinä lisääntyä. Kotiin päästyä jätin pyörän käymään ja tallista sprayta. Kummassakin pytyssä vuotaa yläreunasta, joten pääsee taas tiivisteitä vaihtamaan. Pari vuotta kesti nuo edelliset. Mikä noita oikein syö? Onko nykybensa oikeasti niin lujaa tavaraa, ettei mikään kestä? Muistaakseni James Gasket oli nuo viimeksi laitetut, kun piti löytää vähän korkeammat, että ylipäänsä sai pitämään.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ootko laittanut kuivana ne paikoilleen? Rasva tuppaa lämmetessään tekemään pahojaan kumille.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Voiskos niiden kanssa olla samoin kuin kumipäisten neulaventtiilienkin, että kuivuttuaan kovettuvat ja sitten, kun saavat taas viinapensaa, alkavat yllättäen pitää.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kiwi kirjoitti: 20:39 07.05.2023. Ootko laittanut kuivana ne paikoilleen? Rasva tuppaa lämmetessään tekemään pahojaan kumille.
Silikonia laitoin, kun sen kanssa suostui asettumaan kohdalleen.

Laatikossa oli jotkut tiivisteet vielä varalla, mutta en muista oliko nuo siitä samasta korjaussarjasta, jossa muutkin tiivisteet oli jotain kovakumia. Täytyy kotimatkalla poiketa Heinolla, kun oman kylän kauppiaalle ei tällä viikolla kerkiä millään töitten takia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja JKKo »

On semmoinen muistijälki, että oon joutunut kaivamaan useammin kuin kerran poispurettuja tiivisteitä kierrätysastioista syystä että uudet hankitut on jotenkin liian erilaisia, eivätkä tee hommiaan. On sekä imusarjan sylinterin päästä, Keihin CV:n ja imusarjan välistä, jotta myös kaasuttimen kohokammion tiiviste, jotka on vaan joillakin tuottajilla liian erilaisia toimiakseen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja ranze »

Varmaankin puhutaan evo/tc kategoriasta. Jamesit on olleet hyviä, samoin tehtaan omat. Sössön tiiviste pitää huonosti. Ehkä materiaali hyvä mutta muistikuvan mukaan ohkaisempi. Pannuun saa nykyään Tite seal kittiä joka vaikuttais toimivalta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Tuli kuntoon tiivisteiden vaihdolla. Nyt erityisen huolellisesti sovittelin keskelle ja linjasin imusarjan varmasti suoraan kaasarin ja putsarin pohjan kanssa. Tuli vielä laitettua merkit kiinnikkeisiin, niin saa jatkossa helpommin tehtyä. Pyörässä on joku tarvikeputsari, jossa kiinnikkeet eivät ole kiinteästi pohjassa, niin ole samalla tavalla helppoa kuin vakiolla.

Olin näköjään ostanut kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen aiemmin varastoon, niin vaihdoin sen myös. Ei jää sitten vaivaamaan.

Samalla tuli askarreltua huohottimeen pilli, joka ohjaa puhalluksen suoraa kaasarin kurkkuun, niin ei jää sitten putsariiin ja valu koneen päälle. Sorvissa pulttiin reikä keskelle ja siihen juotin ohuesta messinkiputkesta taivutetun käyrän. Tämä tuli kiinni valmiiiseen reikään putsarin pohjassa ja siitä letku huohotinlähtöön.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Vastaa Viestiin