Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
- Veijo Esso
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Tänään kävin ajelemassa ja vähitellen alkoi vääränlainen tärinä lisääntyä. Kotiin päästyä jätin pyörän käymään ja tallista sprayta. Kummassakin pytyssä vuotaa yläreunasta, joten pääsee taas tiivisteitä vaihtamaan. Pari vuotta kesti nuo edelliset. Mikä noita oikein syö? Onko nykybensa oikeasti niin lujaa tavaraa, ettei mikään kestä? Muistaakseni James Gasket oli nuo viimeksi laitetut, kun piti löytää vähän korkeammat, että ylipäänsä sai pitämään.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Ootko laittanut kuivana ne paikoilleen? Rasva tuppaa lämmetessään tekemään pahojaan kumille.
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Voiskos niiden kanssa olla samoin kuin kumipäisten neulaventtiilienkin, että kuivuttuaan kovettuvat ja sitten, kun saavat taas viinapensaa, alkavat yllättäen pitää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Silikonia laitoin, kun sen kanssa suostui asettumaan kohdalleen.
Laatikossa oli jotkut tiivisteet vielä varalla, mutta en muista oliko nuo siitä samasta korjaussarjasta, jossa muutkin tiivisteet oli jotain kovakumia. Täytyy kotimatkalla poiketa Heinolla, kun oman kylän kauppiaalle ei tällä viikolla kerkiä millään töitten takia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
On semmoinen muistijälki, että oon joutunut kaivamaan useammin kuin kerran poispurettuja tiivisteitä kierrätysastioista syystä että uudet hankitut on jotenkin liian erilaisia, eivätkä tee hommiaan. On sekä imusarjan sylinterin päästä, Keihin CV:n ja imusarjan välistä, jotta myös kaasuttimen kohokammion tiiviste, jotka on vaan joillakin tuottajilla liian erilaisia toimiakseen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Varmaankin puhutaan evo/tc kategoriasta. Jamesit on olleet hyviä, samoin tehtaan omat. Sössön tiiviste pitää huonosti. Ehkä materiaali hyvä mutta muistikuvan mukaan ohkaisempi. Pannuun saa nykyään Tite seal kittiä joka vaikuttais toimivalta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- Veijo Esso
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Tuli kuntoon tiivisteiden vaihdolla. Nyt erityisen huolellisesti sovittelin keskelle ja linjasin imusarjan varmasti suoraan kaasarin ja putsarin pohjan kanssa. Tuli vielä laitettua merkit kiinnikkeisiin, niin saa jatkossa helpommin tehtyä. Pyörässä on joku tarvikeputsari, jossa kiinnikkeet eivät ole kiinteästi pohjassa, niin ole samalla tavalla helppoa kuin vakiolla.
Olin näköjään ostanut kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen aiemmin varastoon, niin vaihdoin sen myös. Ei jää sitten vaivaamaan.
Samalla tuli askarreltua huohottimeen pilli, joka ohjaa puhalluksen suoraa kaasarin kurkkuun, niin ei jää sitten putsariiin ja valu koneen päälle. Sorvissa pulttiin reikä keskelle ja siihen juotin ohuesta messinkiputkesta taivutetun käyrän. Tämä tuli kiinni valmiiiseen reikään putsarin pohjassa ja siitä letku huohotinlähtöön.
Olin näköjään ostanut kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen aiemmin varastoon, niin vaihdoin sen myös. Ei jää sitten vaivaamaan.
Samalla tuli askarreltua huohottimeen pilli, joka ohjaa puhalluksen suoraa kaasarin kurkkuun, niin ei jää sitten putsariiin ja valu koneen päälle. Sorvissa pulttiin reikä keskelle ja siihen juotin ohuesta messinkiputkesta taivutetun käyrän. Tämä tuli kiinni valmiiiseen reikään putsarin pohjassa ja siitä letku huohotinlähtöön.
XL 883C -07 | FLSTF -98