Dyna -99 takaiskareiden valinta

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Marko P
Viestit: 2
Liittynyt: 20:20 21.09.2022.
Viesti:

Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Vm. -99 FXDWG tällä hetkellä kiinni edellisen omistajan laittamat 10,5 ehkä DP takaiskarit.
Meinasin päivittää ne normi pituisiin niin saisi läskille paremmin ajo-ominaisuuksisa.
Hintaluokka max 400€. Mitä suosittelette? Vai saako tuolla edes kelvollisia?
Paria mallia olen katsellut ja saa sanoa mielipiteitä/kokemuksia? Onko nuo stiletot tarpeeksi jäykät läskille kuljettajalle?
https://www.burlybrand.com/product/28/s ... hocks/1119
https://www.denniskirk.com/drag-special ... 586041.sku
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

No mutta, Joe Cool täällä myy siulle parhaat maholliset iskarit :idea: :!:
Kaivat vaa kupeestas lissää €uroja :!: :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jos mulla olis takaiskarit pyörässä niin jättäisin nuo Burlyt ainakin kauppaan, eikä omakohtaiset kokemukset Drag Specialties-iskareista ole kovin hyvät (2 kesää ja öljyt pihalle). Bitubot ei ihan hirmu paljoa ylitä tuota sun budjettia, niistä on ihan hyviä kokemuksia.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Olet täysin oikeilla jäljillä pituuden kanssa. Lyhyillä iskareilla ei oikein hyvää ajettavuutta saa. Joustomatkaa tarvitaan.

Tuossa olisi pyörääsi hyvää tavaraa, saan diilattua niitä tehtaalta tuohon Saksan hintaan tilauksen mukaan:
https://www.wilbers.de/shop/en/Motorcyc ... ?year=1999

Itse panin 2003 Kingiin juuri nuo halvimmat 899 e takaiskarit. En ehtinyt niillä ajaa vielä yhtään, kun talvi tuli niin aikasin. Se kokemus, mitä muista tehtaan tuotteista on, antaa kyllä odottaa hyvää ajettavuutta noiltakin. Ainankin joustovara oli heti reilusti pidempi, mitä aiemmin ko. pyörään asentamissani Progressive Suspensionin iskareissa. Ja ne eivät edes olleet sitä halvinta mallia, vaan jotkut 7-800 euron iskarit. Silti en itse niitä saanut toimimaan mieleiselläni tavalla. Olivat joko liian kovat, jos sääti jousta tiukemmalle, tai pohjasivat, jos halusi pehmeämpää kyytiä.

Jos pyörää meinaa pitää, niin mikään ei anna yhtä paljon etua, kun kunnossa oleva alusta. Ja takaiskarit on helppo vaihtaa vaikka seuraavaan pyörään tai myydä irrallisina, jos pyörä vaihtuu erilaiseen. Vaihdossa yksikään liike ei maksa euroakaan lisää ajettavuutta parantavista varusteista.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Marko P
Viestit: 2
Liittynyt: 20:20 21.09.2022.
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
Tällä hetkellä ei lomapakko kestä 800€ iskareita.
Tarvii hetki miettiä mitkä ottaa...
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Marko P kirjoitti: 12:06 02.03.2023. Tällä hetkellä ei lomapakko kestä 800€ iskareita.
Tarvii hetki miettiä mitkä ottaa...
Kannattaa miettiä pistääkö rahat jemmaan ja ostaa vasta sitten kun purkissa on enemmän nappulaa. Helposti käy niin, että 400 meni ja ei saanut yhtään parempia tilalle.

Toisena vaihtoehtona katsoisin löytyykö joltain alkuperäisiä jotka on purettu pois lyhyempien tieltä. Niillä kuitenkin saisi joustomatkaa lisättyä kohtuuhintaan, eikä välttämättä muutkaan ominaisuudet huonone.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Käyköhän porsterin kepit tuohon? Ostin joskus orkkikset 12.5” poispuretut ”tuskin ajetut”, mutta eivät käyneet tuohon mun rynttämyllyyn, kun se alapusla oli liian leveä swingin hahloon. Nää olikin kai hihnavetoisesta. Mulle joutilaat, ei oo kalliit. Vaikka stuukin testaukseen kunnes säästöpossu on kerännyt riittävästi laardia kylkiinsä :)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Rässi66
Viestit: 16
Liittynyt: 19:22 29.10.2020.
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

'00 Dynan orggikset löytyy joutilaana ja eikä oo kalliit.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Osui just silmään, Kokkolassa kaupattiin Öhlinsejä käytettynä 480e HOO-DEE kirppis FB-ryhmässä. Ei kovin uuden näköiset, mutta myyjä tietänee lisää.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dyna -99 takaiskareiden valinta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mun StBobin alkuperäiset jousi-iskarit löivät herkästi pohjaan jopa yksin ajaessa. Kiusallista. Ostin budjettiratkaisuna PS412 tms halvin mahdollinen korvike, jotka teki työnsä sikäli paremmin, ettei pohjaanlyöntejä ollut enää yhtä paljon. PS:t päästivät öljyt jarruuun ja renkaalle, just kun piti lähteä laivaan ja reissuun. Siispä viidakkorumpu pärisemään ja jonkun toisesta samanvuotisesta Dynasta poispurkamat pamput tilalle. Ne taas eivät lyö pohjaan edes 2 päällä, eikä ne myöskään ole hajonneet. Ihan on samannäköiset kun ne mun orkkikset, mutta paremmat!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin