TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

jonij
Viestit: 10
Liittynyt: 17:56 06.05.2010.
Viesti:

TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja jonij »

Miten kiristäisit kompensaattorin kiinnityspulttin (2008 TC 96)? Korjausoppaan mukaan kiristetään suoraan momenttiin (155-165 ft-lbs) mutta muutamat joutube-korjaat vetää ensin 100 ft-lbs, pultin löysäys ja lopullinen kiristys 140 ft-lbs?

t.joni
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Korjausoppaan mukaan. Jos on uuden mallin kompensaattori niin silloin sen ohjeen mukaan.
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Ei se välttämättä huono idea ole kiristää ensin vähän pienempään momenttiin, saa osa ”hakea paikkansa”, ja sitten vasta lopullinen momentti. Monesti näin itse teen, kun pultteja kiristelen, tosin olen täys amatööri verrattuna esim Kiwiin ja muihin ammattilaisiin, eikä mulla edes ole kompensaattoria :D Mutta kyllä se lopullinen momentti mullakin on aina kirjan mukaan.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja jty »

Ja se uuden mallin kompensaattorihan on aika eri peli, siinähän on semmonen iso torx
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
jonij
Viestit: 10
Liittynyt: 17:56 06.05.2010.
Viesti:

Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja jonij »

kiitos tiedoista! kiristetään suoraan momenttiin siis...

ja 2008 on vielä tavallinen pultti.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen

Viesti Kirjoittaja ranze »

En tiedä laitetaanko tämä liiman kera? Vanhemman (late Evo-early TC) kompensaattorin yhteydessä moni laittaa sinne liiman. Tuppaavat aukeamaan. Aiemmin liimatun ruuvin jäljiltä siellä voi olla liiman tähteitä kierteessä. Voi olla hyvä putsata.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin