Värikartat

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Värikartat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Pitkään oon miettinyt tankkiin toista väriä . Ei vaan ole tullut vastaan ainakaan sellaista autoa missä olisi hyvä väri. Silloinhan löytäisi värikoodin helposti. Onhan automaalaamoissa värikartat. , Mutta löytyykö netistä sellaista ilman värikoofia et vois katsella metallivärejä. Itse en löydä 🤔
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Netistä on huono katsella mitään värejä, kun näytön asetukset saattavat vääristää niitä todella paljon. Joissain autoliikkeissä on kivoja pikkuautoja joilla voi vähän mallailla minkä värisen tilaisi, mutta huonosti niitäkin nykyään näkee. Ite näin näkyjä viime talvena ja menin maalikauppaan, jossa myyjän avustuksella sopiva sävy löytyi Peugeotin värikartasta. Onko sulla jo perus väri päätettynä?
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No se on kyllä. Mutta siitä sitten eri variaatioita. Vähän enemmän kultaa tai keltaista sekaan . Sellaisia värejä oon nähny jossain. Muttei varmaa onko koodia niille
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Se on selvä et näyttö vääristää. Mut kun näkisi muutamia vaihtoehtoja, niin vois mennä viisaampana kattelee Automaalarille.siellä on niin paljon niitä Viuhkoja,et paree ois olla jonkinlainen lähtökohta 🤔
choppers since 1988
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja jensen »

Niinkin erikoinen juttu kuin youtube niin sieltä voi hakea eri sävyjä. Esim tämä mainittu värikoodi.

https://www.youtube.com/watch?v=btbIChVbjUU

Candymaalaus https://www.youtube.com/watch?v=48r_Z366c8k

Näppäriä tyyppejä mutta pölvästit ei käytä suojia. Aika myrkkyjä nämä aineet niin parempi olla hengittelemättä https://www.youtube.com/watch?v=VVdAL6EvZeA
VSorjonen_01
Viestit: 26
Liittynyt: 11:40 14.09.2022.

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja VSorjonen_01 »

Moro
Juurikin niin, kuten Kiwi kirjoitti, kannattaa katsoa jostain autosta omaan silmään sopiva väri. Ja sitten ottaa yhteyttä auton maahantuojaan ja kysyä värikoodi. Kyllä ne sen kertovat auliisti.

Mutta, jotkut värikoodit ovat uusia ja ihan jokaisesta maalausliikkeestä ei löydy sekoituskaavaa.

Mä löysin hienon värin niinkin eksoottisen erikoisauton kuin Mazdan värikartasta. Sain värikoodin maahantuojalta, mutta loppujen lopuksi maalarin piti tehdä "oma maali".

Tämä oli vain yksi kokemus yhdestä väristä. Useimmat värikoodit löytyy kyllä.

-Vesa
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Värikartat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No. Nimenomaan sitä olen tehnyt jo 2 vuotta ja ihan tiellä päällä kattonut sopivaa auton väriä. Joku on jo hyvältä näyttänyt aluksi, mut pitemmän päälle ei ole natsannut. Tosin edelliseen pyörään löytyi väri muutamaksi vuodeksi Sillein. Väri pitää myös olla ajaton !
choppers since 1988
Vastaa Viestiin